3 צפייה בגלריה
יוני נתניהו
יוני נתניהו
יוני נתניהו ז"ל
(צילום: לע"מ)
ראש העיר רמת גן כרמל שאמה הכהן, העומד בראש ועדת השמות בעירו, הודיע היום (ד') בדף הפייסבוק שלו כי בכוונתו להמליץ על החלפת שמה של שכונת רמת עמידר הוותיקה ל'נווה נתניהו' - על שמו של סא"ל יוני נתניהו שנהרג במבצע אנטבה, אחיו של ראש הממשלה בנימין נתניהו.
הפוסט שכתב עורר זעם באופוזיציית העירייה, שתקפה את רעיון שינוי שם השכונה רבת ההיסטוריה, ואת אופן פרסום ההמלצה ברשת החברתית.
3 צפייה בגלריה
הפוסט
הפוסט
הפוסט של שאמה הכהן
"החלפת שם השכונה נולדה בעקבות פניית תושבים", כתב ראש העיר, "במשאל שנערך באמצעות מסרונים השם המיועד זכה להיות אחד משני הנבחרים מתוך מגוון שמות שהוצעו". הוא ציין כי שם השכונה הסופי - רמת נתניהו, נווה נתניהו, או שם שיכלול את שמו הפרטי של נתניהו - ייקבע בתהליך שיתוף הציבור.
שינוי שמה של השכונה אמור לעבור בהצבעת חברי מועצת העיר - וחבר האופוזיציה במועצה עו"ד אביהוא בן משה תקף: "קלות 'פייסבוקית' בלתי נסבלת של ראש עיר המחליט לשנות שם של שכונה או רחוב".
בן משה, המשמש גם כיו"ר ועדת הביקורת העירונית בעירייה, אמר כי שמע על החלטתו של ראש העיר מפניות שקיבל מטוקבקיסטים. "מאחורי השם של שכונת רמת עמידר יש היסטוריה רבת-שנים הקשורה להבאת העולים ושיכונם בשכונה", הוא אמר, "בבחינת עמי-דר שבה מוכלים זיכרונות טובים ונעימים וגם זיכרונות פחות טובים.
3 צפייה בגלריה
כרמל שאמה הכהן
כרמל שאמה הכהן
ראש העיר רמת גן כרמל שאמה הכהן
(צילום: תומי הרפז)
"מה שחמור לא פחות בעיניי זו הקלות 'הפייסבוקית' הבלתי-נסבלת של ראש העיר המחליט לשנות למשל שם של רחוב או שכונה, כמו ששינה רחוב על שם חברו הטוב שגריר מקסיקו לשעבר באונסקו אנדרס רומר. כעת שינוי שמה של שכונת רמת עמידר, שבה חיים אלפי תושבים, נעשה רק כי בא לו. זו תעודת עניות לשלטון הדמוקרטי, שלא מצליח במבנה שלו לעצור ראש עיר מגלומן המשתולל בעיר ועושה בה כבשלו. זה ערב עצוב לכולנו".