סירת נפץ שהופעלה מרחוק, והייתה עמוסה בחומרי חבלה, התפוצצה היום (ג') ליד נמל ינבוע הסעודי, בים האדום, ועשן שחור היתמר שם לשמיים מול החוף. לטענת סעודיה, היא עצמה זיהתה את הסירה והשמידה אותה, לכאורה לפני שתתפוצץ בעצמה, אבל מדיווחים של חברות העוסקות באבטחה ימית עולה האפשרות שמפעילי הסירה כן הצליחו לפוצץ אותה עוד לפני שהותקפה על-ידי סעודיה, ולגרום נזק לכלי שיט כלשהו. לפי שעה אין לכך אישור, ולא ידוע על נפגעים. ריאד מסרה כי היא מנסה לברר כעת מי עומד מאחורי הפעלת הסירה.
2 צפייה בגלריה
החות'ים תוקפים כלי שיט סעודי, ארכיון
החות'ים תוקפים כלי שיט סעודי, ארכיון
החות'ים תוקפים כלי שיט סעודי, ארכיון
האירוע בים האדום בא כשברקע סדרת דיווחים על התקפות נגד כלי שיט בים התיכון, התקפות שרבים קושרים למלחמת צללים בין איראן לישראל בצל המשא ומתן בין טהרן למעצמות על חזרה להסכם הגרעין, שלו הממשלה בירושלים מתנגדת. שורה של תקיפות נגד כלי שיט איראניים יוחסו לאחרונה לישראל.
חברת האבטחה הימית Neptune P2P דיווחה כי עשן נראה מיתמר מנקודה השוכנת בסמוך לכניסה הדרומית לנמל ינבוע, שדרכו עוברים משלוחי נפט. חברת האבטחה הימית הבריטית "אמברי" כינתה את האירוע "תקרית", ומסרה שהוא התרחש בין נמל ינבוע לנמל ראביר. דובר של צבא סעודיה, טורקי אל-מליכי, טען: "הסירה הממולכדת טופלה והושמדה כפי שמורים הנהלים". לדברי הסעודים, האירוע התרחש בסביבות השעה 6:40 בבוקר לפי השעון המקומי.
התקרית בים האדום באה לא רק במקביל לדיווחים על מלחמת צללים ימית בין ישראל לאיראן, אלא גם כשברקע המלחמה בת שש השנים של סעודיה נגד המורדים החות'ים, בעלי בריתה של איראן, בתימן. בעבר כבר השתמשו החות'ים ברחפני נפץ ובסירות נפץ כדי לתקוף את סעודיה, אולם לפי שעה – הם טרם נטלו אחריות לניסיון התקיפה הבוקר.
קודם לכן היום חשף חיל הים האמריקני כי בתחילת החודש, ב-2 באפריל, נרשמה היתקלות מתוחה בין ספינות קרב אמריקניות לספינות קרב איראניות במי המפרץ הפרסי – התקרית הראשונה מסוג זה אחרי כשנה. בסרטון שפרסם חיל הים נראה כלי שיט של משמרות המהפכה האיראניים ניצב מול ה-USCGC של משמר החופי האמריקני ומאלץ אותה לעצור לפתע. לפי חיל הים האמריקני, כוחותיו העבירו שלל אזהרות לכלי השיט האיראניים, אך אלה המשיכו בתמרונים המסוכנים שלהם. "אחרי שלוש שעות לערך, שבהן הצוות האמריקני שלח אזהרות וביצע תמרונים הגנתיים, כלי השיט האיראני התרחקו", נמסר.