1 צפייה בגלריה
איגור לוין החלים מקורונה אחרי 45 ימי תחת הרדמה ו-3 חודשים של הנשמה
איגור לוין החלים מקורונה אחרי 45 ימי תחת הרדמה ו-3 חודשים של הנשמה
איגור לוין, שהחלים מקורונה אחרי 45 יום תחת הרדמה, ואשתו
ניצח את הקורונה: איגור לוין שחלה בקורונה, פקח אתמול עיניים ושב להכרה מלאה בבית החולים ברזילי באשקלון, אחרי 45 ימים בהם היה תחת הרדמה ושלושה חודשים שבהם הונשם. "הדרך לשיקום עוד ארוכה, אבל האור ניצח את החושך, הדבר הלא ייאמן קרה ועכשיו יש תקווה", סיפרה היום (שני) בהתרגשות בתו ויטה.
לוין, תושב אשקלון בן 70, אושפז במצב קשה בביה"ח ברזילי אחרי שנדבק בנגיף לפני ארבעה חודשים. מצבו הלך והידרדר והוגדר בהמשך קשה מאוד. משפחתו לא אמרה נואש וליוותה אותו לאורך כל הדרך ולא עזבה את מיטתו. בימים האחרונים הוא פקח עיניים, מצבו השתפר והוא החל לתפקד מחדש. הוא צפוי להשתחרר בקרוב אך בשל גילו צפוי לו עדיין הליך שיקומי ארוך. בבית החולים כבר יודעים לומר שאיגור ניצח את הקורונה.
אתמול אובחנו 1,707 ישראלים כחיוביים לקורונה. בסך הכול נערכו כ-50 אלף בדיקות ושיעור החיוביים עומד על 3.4% - גבוה מהנתונים בשבוע שעבר. בבתי החולים ברחבי הארץ מאושפזים 669 חולי קורונה, 353 מהם במצב קשה. 122 חולים מחוברים למכונות הנשמה. מספר הנפטרים מאז פרוץ המגפה עומד הבוקר על 2,999.
נכון להיום עומד מקדם ההדבקה על 1.28-1.41 בקרב החרדים, 1.18 במגזר הכללי ו-1.05 בחברה הערבית. בבדיקות הסקר של ההוראה – שיעור החיוביים הוא 3.7% - גבוה מהנתון ללא בדיקות סקר. 105 חיוביים מתוך 2,845.
בדיקות קורונה בכיכר רבין
(צילום: עידו ארז, משי בן עמי)

החיסונים כאן: פאנל מומחים באולפן
(צילום: משי בן עמי)

בסוף השבוע הצביעו פאנל מומחי ה-FDA (מינהל המזון והתרופות האמריקני) בעד הענקת אישור חירום לחיסון של פייזר. משרד הבריאות הישראלי מסתמך באופן היסטורי ומסורתי על ה-FDA, הגוף הרגולטורי החזק בעולם, ומשכך, סבירות גבוהה שהחיסון של פייזר אכן יאושר.
לפי לוח הזמנים הנוכחי, מיד לאחר מתן האישור מבצע החיסונים בישראל יוכל לצאת לדרך. הוא יתחיל ככל הנראה בשבוע הבא. בשלב הראשון יתחסנו הצוותים הרפואיים בבתי החולים ובקופות החולים. בהמשך יחולקו החיסונים לציבור הרחב בקופות החולים ברחבי הארץ. עם זאת, ייתכן כי בשל הכמות הגדולה של החיסונים שהגיעו לישראל, כבר בשלב הראשון קופות החולים יחלו במבצע במקביל לבתי החולים.