3 צפייה בגלריה
מלון הים האדום באילת
מלון הים האדום באילת
מלון הים האדום באילת שבו אירע האונס
(צילום: חיים דוד)
האונס הקבוצתי באילת: שופטת בית משפט השלום באשקלון סבין כהן החליטה הערב (ב') על שחרור אחד משמונת הקטינים שנעצרו בחשד למעורבות באונס הנערה בת ה-16 במלון הים האדום באילת לפני כשבועיים. הקטין שוחרר שחרור מלא לאחר שהשופטת קבעה כי "אין אפילו חשד סביר" נגדו. פרקליטו, עו"ד מיכאל בוסקילה, הגיב ואמר: "מרשי ישן באותה שעה וכלל לא היה מעורב, שמח שהתעשתו".
עד כה נעצרו 12 חשודים במעורבות, בהם ארבעה בגירים ושמונה קטינים. שניים מהקטינים שוחררו. על שחרורם של שלושה אחרים הוגש עיכוב ביצוע עד לבחינת הגשת ערר על ידי המשטרה. מנהלת בית המלון, פנינה ממן, שוחררה מוקדם יותר היום למעצר בית מלא.
3 צפייה בגלריה
פנינה ממן, מנכ"לית מלון הים האדום באילת
פנינה ממן, מנכ"לית מלון הים האדום באילת
שוחררה למעצר בית. פנינה ממן מנהלת בית המלון
(צילום: יוסי דוס-סנטוס)
במקביל, המועצה המקומית בדרום שבה לומדים שבעה מהקטינים החליטה לנקוט בצעדים בבית הספר על רקע חשיפת הפרשה. במכתב ששיגר ראש המועצה המקומית (ששמה אסור בפרסום) הוא כתב כי "במהלך השבועיים הקרובים יתקיימו מפגשים בישובים, בהם יינתנו גם כלים ודגשים להורים לתלמידים".
הוא פתח את מכתבו והבהיר "אנו מבינים שהנושא מעורר שאלות ודאגות רבות. יחד עם זה, עלינו לתת למשטרת ישראל ולגורמי המקצוע לעשות את עבודתם. החקירה בעניין נמצאת בראשיתה וחלק מהחשדות הנבדקים מיוחסים לקטינים". לדבריו, "מדובר בעיתוי רגיש מאוד וכל התייחסות ישירה יכולה להביא לפגיעה בחקירה ולחרוץ גורלות".
הוא סיפר כי ביממה האחרונה ננקטו "צעדים משמעותיים" כדי לתת מענה מלא לצרכים החינוכיים והרגשיים גם לילדי בית הספר אך גם לצוותים המקצועיים ולקהילה ביישובים. "הבוקר התכנס בתיכון צוות ההנהלה הבית ספרי יחד עם צוותי החינוך הפדגוגי, צוותי הליווי הטיפולי וגורמי משרד החינוך, יחד עם המפקחת המחוזית. הפגישה התמקדה בשיח והקניית הכלים הנדרשים על מנת לסייע לתלמידים".
3 צפייה בגלריה
כיכר רבין
כיכר רבין
מחאה בכיכר רבין בעקבות הפרשה
(צילום: מוטי קמחי )
הוא הכריז על הקמת צוות משימה משותף שנועד לתת מענה לשאלות וההתמודדות של הילדים עם חשיפת הפרשה. הצוות כולל אנשי מקצוע מהמחלקה לשירותים חברתיים, השירות הפסיכולוגי החינוכי, יועצות בתי הספר וצוות החינוך החברתי.
ראש המועצה בדרום הודיע על הצעדים שהוחלטו במהלך פגישת הצוות, בין היתר תגובש תוכנית מקיפה גם לילדים קטנים יותר, כבר מבית הספר היסודי. עוד הוחלט בין היתר כי יקבעו לימים הקרובים מעגלי שיח המיועדים לתלמידי שכבה יב' ובהמשך גם עם שכבות נוספות בתיכון, ותגובש תוכנית שתיתן מענה מותאם גם לילדים בגילאי בית הספר היסודי.
בסוף המכתב הדגיש ראש המועצה כי "אנחנו עושים מאמצים רבים להגיע לכל אחת ואחד הזקוקים לייעוץ או עזרה. במידה ועולות שאלות, או אתם מרגישים כי אתם זקוקים לייעוץ או סיוע סביב הנושא, ניתן לפנות ליועצות בבתי הספר, לצוותי החינוך או לעובדות הסוציאליות ביישובים".