איתמר בן גביר בריאיון: "אהיה המנדט ה-61 של נתניהו"
(צילום: שחר גולדשטיין)

"אם ביבי לא ימין ימין, אני לא בא לשם להיות קישוט. נקודה": יו"ר עוצמה יהודית איתמר בן גביר הביע אופטימיות ממצבו בסקרים ואמר בריאיון לאולפן ynet כי קהל הבוחרים הפוטנציאלים שלו מתרחב גם לציבור החילוני והחרדי. על השאלה אם ימליץ על ראש הממשלה יחד עם סמוטריץ' או לחוד אמר: "נגיע ליום למחרת הבחירות".
בן גביר הסביר את הפנייה של קהל חדש לבלוק שלו ושל סמוטריץ' ואמר כי "בשנתיים האחרונות כשפגעו בהם ותקפו בהם והרביצו להם, למי הם פנו? הם פנו אליי. אני יצאתי לעזור, הם פנו לסמוטריץ' שהיה שר תחבורה. לא רק הם. הרבה חיילים, כשהם מסתבכים והם יורים לעבר מיידי אבנים ועוצרים אותם, הם פונים אלינו. לכן יש לנו סחף, גם מהציבור החרדי, אגב גם מהציבור החילוני המסורתי".
5 צפייה בגלריה
איתמר בן גביר בריאיון באולפן
איתמר בן גביר בריאיון באולפן
בן גביר. אופטימי ממצבו בסקרים
(צילום: שאול גולן)
לדברי בן גביר, "אנחנו מביאים הרבה מנדטים מהחרדים והרבה מנדטים מהפריפריה. זה עניין של מספרים, ואם אנחנו חזקים אז גם יהדות התורה וגם ש"ס, ובוודאי נתניהו זה שירכיב את הממשלה. אם חלילה אנחנו לא נהיה חזקים, נתניהו לא יוכל להקים ממשלה".
"אני מרגיש את זה בשטח, גם בריכוזים החרדים, אני נמצא גם בדרום, אני מרגיש אחד אחרי השני, אומרים לי תשמע כולם איכזבו אותנו", הוסיף בן גביר. "צעירים, גם חרדים, גם צעירים מהפריפריה, גם אנשים שבאים ואומרים - חבר'ה, אתם היחידים שאנחנו יודעים שלא תעשו סיבוב, אתם היחידים שיש לנו עם מי לדבר, שיום למחרת הבחירות מה שאתם אומרים, אתם באמת רוצים לעשות".
לדבריו, הוא ימליץ על נתניהו לראשות הממשלה, "אבל בתנאי שביבי מבטיח לי שהימין הוא ימין. לא יותר ימין שלא מטפל במערכת המשפט. אם הוא לא יהיה ימין ימין, אני לא בא לשם להיות קישוט, נקודה. כמו שיש הצהרת נאמנות מצד אחד, תהיה כאן הצהרת נאמנות של הליכוד מצד שני, שדואגים לדרום, לאלה שמותקפים ברמלה ולוד, לחיילי צה"ל". על בנט אמר כי "הוא לא יכול להיות ראש ממשלה. זה לא אקטואלי".
5 צפייה בגלריה
נפתלי בנט בנימין נתניהו
נפתלי בנט בנימין נתניהו
בנט, "לא אקטואלי". נתניהו, "אם לא יהיה ימין ימין, אני לא שם"
(צילום: אורי כהן, תומר נויברג פלאש 90)
5 צפייה בגלריה
סמוטריץ' ובן גביר חתמו על הסכם לריצה משותפת בבחירות
סמוטריץ' ובן גביר חתמו על הסכם לריצה משותפת בבחירות
בן גביר וסמוטריץ' במעמד החתימה על הסכם לריצה משותפת
אחרי הבחירות אתה וסמוטריץ הולכים להתפצל? "אנחנו בלוק טכני אבל אנחנו נשתף פעולה ונשתף פעולה טוב מאוד".
אתם ממליצים בנפרד, נניח? "נגיע ליום למחרת הבחירות. אני כן יכול להגיד לך דבר אחד, אני אמליץ על ראש ממשלה מהימין, אני רוצה ממשלת ימין".
אתה לא מפחד שרגע אחרי שאתה תהיה ה-61 של נתניהו - הוא יוקיע אותך, שהוא נוטה הרבה פעמים לסובב את הגב? "אני בטוח שאם הוא היה יכול והוא עשה את זה, ב-2009 הוא לקח את ברק על חשבוננו, ב-2013 את לפיד וב-2019 את גנץ. אם הוא יכול הוא היה עושה את זה. אבל אני אגיד לך מה ההבדל הפעם, הפעם זה שונה, כי הפעם, ואני מאמין להם, הם לא רוצים לשבת איתו. תראה מה קרה, גנץ ישב איתם, 34 מנדטים וירד ל-4-6 מנדטים, אם הוא יעבור את אחוז החסימה. לכן אני חושב שזה הזדמנות, אל תזלזלו בראש הממשלה, הוא מכיר, הוא יודע בדיוק את המספרים, הוא לא סתם פעל ורצה שיהיה חיבור בינינו, כי הוא יודע שזה יביא לו את הנצחון".
אז אנחנו לא צריכים להאמין לו כשהוא אומר שבן גביר לא יהיה בתפקיד ביצועי? "אני חושב שאם אני ה-61 שלו, אני מאמין שהוא ידבר שונה".

"היום אני משהו שונה, באתי יותר מיושב"

יותר מחצי מהציבור הישראלי מאוד מוטרד מה יקרה אם אתה תשב בוועדה לבחירת שופטים או ועדת חוקה חוק ומשפט. מה יקרה אם בן גביר יהיה חבר? "אנחנו נסיים את הפרוטקשן בנגב, אנחנו נביא מחלק לפשיעה לאומנית שיטפל בכל מי שפוגע בעם ישראל, אנחנו ניתן גב לחיילים. לצערי, הליכוד לא משל, לא ניהל. לצערי, הדרום הפך להיות מערב פרוע. אם בעל בדרום אומר לי: 'הטרידו את אשתי. באתי, הרביצו לי ושחררו את המטרידים אחרי שעתיים בתחנת משטרה', אז אין שם משילות. ואחרי זה שואלים אותי מה יקרה אם אני אהיה בתפקיד. אני רוצה תפקיד, אני רוצה לעזור, אני רוצה לעזור לעם שלי".
5 צפייה בגלריה
בנצי גופשטיין ואיתמר בן גביר
בנצי גופשטיין ואיתמר בן גביר
בן גביר וגופשטיין בהפגנה מחוץ לבית המשפט בי-ם, יוני האחרון
(צילום: עמית שאבי)
איזה תפקיד? "אני לא תופר את החליפה, שהיא כרגע של עו"ד, לפני שאני נכנס לשם. אני אומר לך שאני רוצה תפקיד שיממש את האג'נדה שלי והיא לעזור לחיילים, להחזיר את הביטחון לנגב, לא רק בנגב, בצפון, בדרום, אנחנו מאבדים את המדינה".
לדבריו, "אני לא כמו כל אלה שאומרים קודם כל ג'וב ואחרי זה לא מעניין אותי כלום. אני אומר ג'וב, אבל אני אומר אני רוצה לשנות, אני רוצה הקמת בתי משפט מיוחדים בנגב, חסינות לצה"ל. יהיה דאגה לחיילים, דאגה לאנשים, דאגה לציבור".
האם איתמר בן גביר מודל 2021 שונה מאיתמר בן גביר שאנחנו מכירים? "ההורים שלי זכרונם לברכה היו אנשים חילונים, אח שלי חילוני, אני מסתכל על חילוני אחרת ממני? אני במועד ב' דרשתי שבעוצמה יהודית תהיה נציגות חילונית כי אמרתי, אני תנועה כלל ישראלית, אני רוצה חילונים, אני רוצה מסורתיים, אז אני מסתכל מגובה אחר? אבל כן, יש משהו שאני, אין ספק, אני בא יותר מיושב, אני בן 44, רוב התמונות שלי שמראים לי זה מגיל 17, 20. גם אז, מה שהיה חשוב לי זה עם ישראל. שתבינו, מה שעמד במוקד הפעילות שלי זה לדאוג לעם. אבל ברור שאני היום משהו שונה".
5 צפייה בגלריה
 קמפיין הבחירות של עוצמה יהודית לפני שנתיים, חברון
 קמפיין הבחירות של עוצמה יהודית לפני שנתיים, חברון
קמפיין הבחירות של עוצמה יהודית לפני שנתיים, חברון
(צילום: AFP)
בן גביר התייחס לקהילת הלהט"ב ואמר כי "הם אף פעם לא דיברו איתי. מי שמדבר איתי יוצא החוצה - כמו שפי פז, שהיא קהילת הלהט"ב - היא נפגשה איתי כמה פגישות, יצאה מוקסמת ואמרה: 'אני תומכת בו, אני בוחרת בו'. יצאה מוקסמת".
"אז אני אומר לאנשי קהילת הלהט"ב בצורה הכי ברורה, אתם אחים שלי גם", הוסיף בן גביר. "נכון, אני נגד מצעדי גאווה ואני חושב שבמדינת ישראל חייבים להתחתן בנישואים על פי ההלכה, כדת משה וישראל, זה החוק אומר. אבל מצד שני, אתם אחים שלי ואני דואג גם לכם. דואג לכם שיהיה לכם ביטחון, דואג לכם שבשכונת התקווה שהמסתננים שם לא יפגעו בכם, דואג לכם בלוד וברמלה".