3 צפייה בגלריה
עומר אצילי דור מיכה
עומר אצילי דור מיכה
עומר אצילי ודור מיכה
(צילום: עוז מועלם)
הפרקליטות הודיעה היום (שני) כי החליטה לסגור את התיק בעניינם של שני כדורגלני מכבי תל אביב לשעבר, דור מיכה ועומר אצילי, שנחשדו בבעילה אסורה בהסכמה של נערות שטרם מלאו להן 18 ושידול לשתיית אלכוהול. אחת הנערות הוזמנה לפרקליטות עם עורכי דינה, ושם קיבלה את ההודעה על סגירת התיק.
התיק נגד השניים נסגר בעילת חוסר אשמה בעניין הבעילה האסורה, ומחוסר עניין לציבור בכל הקשור לעבירת האלכוהול. חרף סגירת התיק נגד הכדורגלנים, הפרקליטות מסרה כי "לאחר פרסום הפרשה בכלי התקשורת, החלו איומים רבים ושיימינג ברשתות החברתיות כלפי הקטינות נפגעות העבירה. הפרקליטות רואה תופעה זו בחומרה, והחקירה בנושא זה עודנה נמשכת".
פרקליטת מחוז תל אביב, עו"ד אושרה גז, כינסה את צוות הפרקליטים שטיפל בתיק - ובסיום הדיון הוחלט לסגור את התיק שנחקר במחלק נוער חשיפה ביחידה המרכזית של מחוז מרכז.
אורית סוליציאנו, מנכ"לית איגוד מרכזי הסיוע לנפגעות ונפגעי תקיפה מינית, מסרה בתגובה כי "סגירת התיק נגד דור מיכה ועומר אצילי מדגימה פעם נוספת את אוזלת היד של המערכת הפלילית. הלקח הציבורי צריך להיות כי סגירת התיק אינה מלבינה את המעשים, ואינה הופכת אותם לתקינים".
ברף המוסרי, ברור שהעברת נערות מיד ליד כאילו היו חפץ היא פסולה וחמורה. מי שניצלו את מעמדם הציבורי למעשים כאלו, אינם ראויים לו, והבחירה של מכבי תל אביב להראות להם את הדלת החוצה מדברת בעד עצמה.
ליבנו עם הנערות, שספגו מאז התפוצצות הפרשה התנכלויות ואיומים. פה אסור שיהיה ספק, וראוי כי הדין ימוצה עם המאיימים. אנחנו מאמינות לכן, ונמשיך לעמוד לצדכן."
החשד נגד הכדורגלנים נחשף ביוני השנה בעקבות עדות של אחת הנערות, בת 15, שטענה כי מיכה ואצילי קיימו עמה יחסי מין במהלך מסיבה. בהמשך התברר כי גם חברתה של המתלוננת, אף היא בת 15, קיימה יחסי מין עם הכדורגלנים. את ההתכתבות פרסם לראשונה העיתונאי אלמוג בוקר. מיכה ואצילי נחקרו במשטרה באזהרה וטענו להגנתם כי הנערות שיקרו והציגו עצמן כבנות 18.
ריאיון עם אביה של אחת הנערות
(צילום: אורי דוידוביץ)

לאחר שהכדורגלנים נחקרו פעמיים במשטרה, סברו החוקרים כי אין די ראיות להעמיד אותם לדין. עם סיום השלמות החקירה בתיק, הוחזר הטיפול בו לפרקליטות. עם זאת, במכבי תל אביב הגיבו בחומרה למקרה והחליטו לשחרר מהקבוצה את מיכה ואצילי.
למרות המלצת המשטרה שלא להעמיד לדין את השניים, בפרקליטות העדיפו לבחון את הראיות מקרוב ואף החזירו את התיק להשלמות חקירה. לאחר כמה דיונים החליטו בסופו של דבר גם בפרקליטות לסגור את התיק. כמקובל בתיקי עבירות מין, בפרקליטות הזמינו את הקטינות ועורכי דינן ששי גז ורומני קנבל, לצורך ההסבר על הסיבה לסגירה.
מיכה ואצילי עצמם, שחתמו לאחר הפרשה בקבוצות כדורגל בקפריסין, נמצאים כעת מעבר לים - ואת ההודעה על סגירת התיק הפרקליטות מסרה לעורכי דינם ינון היימן ועדי כרמלי.
ביולי פרסמו שני הכדורגלנים הודעת התנצלות ברשתות החברתיות. דור מיכה כתב אז בין היתר בחשבון האינסטרגם שלו: "זו תקופה שטלטלה אותי נפשית, תקשורתית וכמובן במישור הספורטיבי. חוויתי פרידה קשה וכואבת מבת הזוג לאחר שש שנים וחצי, כחלק מהצורך להתגבר על הפרידה מצאתי את עצמי מבלה יותר שלא כהרגלי. ‎חודש וחצי מאוחר יותר, נפלו עליי השמיים עם חשיפת המקרה המדובר.
3 צפייה בגלריה
עורכי הדין עדי כרמלי וינון היימן
עורכי הדין עדי כרמלי וינון היימן
עורכי הדין עדי כרמלי וינון היימן
(צילום: תומי הרפז )
3 צפייה בגלריה
עו"ד ששי גז
עו"ד ששי גז
עו"ד ששי גז
(צילום: עידו ארז)
הפגנת תמיכה בנערות בכיכר רבין, יוני
(צילום: שחר גולדשטיין )

"באופן טבעי לאורך כל הדרך שמרתי על שתיקה, אך מחול השדים, השמועות וההכפשות לא פסקו ונדמה כי בית משפט השדה עבד שעות נוספות וכל זאת בזמן שהחקירה עדיין בעיצומה והפרטים אינם ידועים. דבר זה לא מנע את הרצון לחרוץ את דיני כאחרון הפושעים. למרות שאני בסך הכל רווק בן 28 והייתי משוכנע שמדובר בבגירות בנות 18, הייתי צריך לנהוג בזהירות יתר מתוקף היותי דמות מוכרת ומודל לחיקוי לצעירים רבים ולכן אני מצטער אם היו כאלה שהתאכזבו ממעשיי".
אצילי כתב בהתנצלות שלו: "שגיתי ברמה המוסרית. דבר ראשון פגעתי בחשוב לי מכל, באשתי היקרה. אבל זה עניין אישי שלנו לפתור ואין לנו כל כוונה לשתף בחיינו הפרטיים. כולם יודעים שאני אוהב את הכדורגל, המקצוע שלי ומקור פרנסתי ועל כן הייתי צריך להבין את המשמעויות של הפרסום והחשיפה יותר טוב ולא לעשות את השטות הלא אחראית שעשיתי בקלות דעת ובטיפשות.
"אני מתנצל ומצטער בפני כל אלו שאוהבים ומעריכים אותי ואשר אכזבתי אותם. אני מתנצל בפני כל ילד או ילדה שנאלצו לשאול את ההורים שלהם מה קרה איתי ובפני כל הורה שנאלץ להסביר. המחירים ששילמתי ועוד אשלם הם גדולים ובכל זאת, אני חושב שאני לא אמור להיתלות על עץ או להפסיק לעבוד כי שגיתי ברמה המוסרית".