ריאיון עם מטיילים בתל אפק
(צילום: נדב אבס, משי בן עמי)

לאחר הסגרים הקודמים בסוכות ובפסח אשתקד, רבים ניצלו היום (ב') את ההקלות השונות ויצאו החוצה – אל הטבע, החופים, מרכזי הערים והאתרים השונים. כ-170 אלף מטיילים פקדו כבר משעות הבוקר את שמורות הטבע והגנים הלאומיים ביום הראשון של חול המועד.
עשרות אלפי ישראלים יצאו אל הטבע משעות הבוקר המוקדמות
(צילום: רענן בן צור)

מרשות הטבע והגנים נמסר כי האתרים המובילים היו גן לאומי קיסריה, גן לאומי ירקון (תל אפק), מצדה, שמורת עין גדי, תל אשקלון, בית גוברין ופארק אשכול. שמורת נחל תבור נסגרה כבר בשעות הבוקר המוקדמות בשל עומס מבקרים. כ-6,000 מטיילים העבירו את הלילה בחיק הטבע באחד מחניוני הלילה. בין החניונים הבולטים היו חורשת טל, אכזיב ומעיין חרוד.
מהקרן הקיימת לישראל נמסר כי משעות הבוקר המוקדמות נראו עשרות אלפי מטיילים ורוכבי אופניים בפארקים וביערות קק״ל. יערן גוש יערות מנשה שרון מבקש מהציבור להימנע מלהגיע לנחל השופט וחניון החרובים בשל עומס מבקרים גדול מאוד. גם יערן גוש יערות נס הרים, בר גיורא ובר בהר מדווח על עומסים כבדים באזור. ממועצת עמק חפר נמסר שאתר גשר הצבים מלא עד אפס מקום ומומלץ לא להגיע למקום.
7 צפייה בגלריה
שרינה ויהודה זרביב
שרינה ויהודה זרביב
שרינה ויהודה זרביב. "יצאנו מוקדם ועדיין פקוק"
"זה כל כך מרענן ושונה מבשנה שעברה שבה היינו כלואים בבית ועשינו סדר מצומצם", מספרת שרינה זרביב (30) מרעננה שיצאה הבוקר לטייל עם בעלה יהודה ושתי בנותיה, עמנואל (5) ומיה (3) בנחל תבור. "אין על לטייל בטבע ולפגוש את המשפחה המורחבת", היא מספרת, "אפילו עשינו בדיקות קורונה לבנות לפני שיצאנו ובעלי ואני מחוסנים".
7 צפייה בגלריה
משפחת אסלן מטיילת
משפחת אסלן מטיילת
משפחת אסלן מטיילת בקטיף תותים בשרון. "פתאום מעריכים את זה שאפשר לחזור לטייל"
(צילום: רענן בן צור)
7 צפייה בגלריה
מטיילים בשמורת הטבע עין אפק
מטיילים בשמורת הטבע עין אפק
מטיילים בשמורת הטבע עין אפק
(צילום: תמר עבדת, רשות הטבע והגנים)
7 צפייה בגלריה
הכינרת
הכינרת
מטיילים בכינרת, היום
(צילום: איציק לוי, איגוד ערים כינרת)
"יצאנו מוקדם ועדיין פקוק", אומרת זרביב, "אנחנו רוצים להגיע לעשות מסלול רגלי של שלושה קילומטרים ואחר כך אנחנו ניסע לכפר נופש ברמות ונהייה שם עם כל המשפחה המורחבת עד סוף השבוע".
רועי ואפרת פרקש מתל אביב יצאו הבוקר לנצל את החג בצפון הארץ על חופי הכינרת. "אחרי שנה קשוחה ושהאופציות מחוץ לארץ עוד לא כל כך ברורות, רצינו לנצל את ההזדמנות של מזג האוויר, חג הפסח ושהכול סוף סוף פתוח", אמר אופיר, "עלינו עם חברים ומשפחה ובתנו הקטנה בתקווה למצוא פינה שקטה ונקייה ולנפוש כמה ימים. אני מקווה שכל עם ישראל ישמור על הניקיון ועל המקומות".
7 צפייה בגלריה
רועי ואפרת פרקש
רועי ואפרת פרקש
משפחת פרקש מתל אביב בכינרת
נופר ולירן אסלן מחולון וילדיהם, עומר ומאיה, הגיעו לבלות את היום הראשון של חול המועד בקטיף תותים ופינת החי שבמשק 6 במושב גאולים בשרון. "הגענו היום ליהנות מהתותים", מספרת נופר, "סוף כל סוף אפשר לצאת מהבית אחרי ששנה שעברה היינו סגורים וספונים בבית. מאוד נחמד לנו וגם מעסיקים את הילדים. בהמשך השבוע סגרנו צימר בצפון. מחר ומחרתיים נמשיך לטייל בכל מיני אטרקציות. פתאום מעריכים את זה שאפשר לחזור לטייל".
המלצה יומית – הטיולים השווים לחול המועד פסח 2021 עם גלעד כרמלי
(צילום: משי בן עמי)

מפת האטרקציות
משפחת חאג' מירכא, שיצאו לטייל בצפון הירוק, לא הסתירה את ההתרגשות. "עבורנו טיולי טבע שבועיים עם הילדים הם ממש דרך חיים שנפגמה בשנה האחרונה", סיפר האב מרואן שיצא לטייל עם ענת והילדים אלאן, דניאל ועומרי, "היציאה מהסגר הגיעה בתזמון מושלם. מה שיפה בתקופת הפסח השנה זה שהכל מסביב ירוק וזורם, מה שהופך את כל המדינה לאתר טבע אחד גדול שאפשר לטייל בו מבלי להיות מוגבלים להצטופפות בשמורות ובאתרים הסגורים.
ענת נווה-טופז מפרדסיה הגיעה עם משפחתה לערבה התיכונה. "לקחנו את כל המשפחה לליל הסדר בקיבוץ יהל וזו הפעם השנייה שלנו פה כי סגרו לנו את השמיים", היא מספרת, "אנחנו ישנים בקיבוץ ומטיילים בפארק תמנע, חוות האנטילופות ועוד. כשיוצאים למדבר לטייל רגוע ולא עמוס"
רשות הטבע והגנים הציבה עבור המטיילים כ-70 תחנות מידע והסברה באזורי הטיול המבוקשים בשמורות ובגנים הלאומיים בשטחים הפתוחים לטובת מידע והכוונה למסלולי הטיול.
7 צפייה בגלריה
משפחת חאג'
משפחת חאג'
משפחת חאג' מטיילת בצפון. "היציאה מהסגר הגיעה בתיזמון מושלם"
7 צפייה בגלריה
משפחת נווה
משפחת נווה
משפחת נווה מטיילת בערבה
(צילום: יונתן נריסנה, מרכז ווידור)
מזג האוויר בחול המועד צפוי להיות נוח יחסית. חול המועד התחיל עם התחממות קלה ועד ליום חמישי יהיה נעים ביום וקריר בלילה. בחמישי יתקרר מעט וייתכן גשם מקומי קל בחלק מהארץ. ביום שישי, ערב החג השני, יהיה קר יותר וגשם ירד מדי פעם בצפון ובמרכז.
גלעד כרמלי, רועי רובינשטיין, רענן בן צור, חיים גולדיטש, אסף קמר, אסף זגריזק ודניאל סלאמה השתתפו בהכנת הכתבה