1 צפייה בגלריה
נתנאל דרעי בבית המשפט
נתנאל דרעי בבית המשפט
נתנאל דרעי בבית המשפט
(צילום: עידו ארז)
הרב נתנאל דרעי, מנהל בית מדרש ומנהיג קהילה בלוד, הורשע היום (א') בהסדר טיעון בשורת עבירות מין חמורות בשלושה מתלמידיו. לפי ההסדר, שצפוי לקבל את אישור בית המשפט, דרעי ירצה מאסר של שש שנים ו-10 חודשים, יפצה את השלושה בסכום כולל של 150 אלף שקלים ויכתוב מכתב התנצלות למתלוננים ולמשפחותיהם.
הרכב בית המשפט המחוזי בלוד, בראשות השופט עמי קובו, הרשיע את הרב במסגרת ההסדר בריבוי עבירות של מעשה סדום בקטין שטרם מלאו לו 16 שנה, מעשה סדום בקטין מעל גיל 16, מעשה מגונה בקטין שטרם מלאו לו 16 שנה ועבירות מין נוספות שביצע בשלושת תלמידיו, חלקן במשך כמה שנים, כשהיו בני 13 עד 17.
הגשת כתב האישום נגד נתנאל דרעי
(צילום: עידו ארז)

הרב העביר בבית המדרש לאנשי הקהילה וילדיהם שיעורי תורה. לפי כתב האישום המתוקן, שבו הודה הרב דרעי במסגרת הסדר הטיעון, המתלוננים נמנים עם קהילתו של דרעי. בבית המדרש קיים חדר בו העביר הנאשם שיעורי תורה, בין היתר, גם למתלוננים. מתוך חדר הלימוד ישנה גישה לחדר פנימי, אשר שימש את הנאשם למנוחה, ובו הייתה מיטה.
במהלך שיעורי התורה, בהזדמנויות שונות, ביצע הנאשם במתלוננים עבירות מין בחדר הפנימי, תוך שהוא מציין בפניהם כי קרבתם אליו תעניק להם מעמד גבוה וכי הוא עתיד לשדכם עם אחת מבנותיו. המתלוננים ביצעו את כל דרישותיו של הנאשם, וזאת מתוך יראת כבוד ומפאת מעמדו הרם של הנאשם בעיניהם, משפחותיהם והקהילה כולה.
הסדר הטיעון כלל שינויים קלים בלבד בעובדות כתב האישום ולא כלל שינוי בעבירות, ונחתם בהסכמת המתלוננים. התיק טופל על ידי עו"ד רעות אבירי מפרקליטות מחוז מרכז (פלילי).