השריפה בקריות
(צילום: דוברות כבאות והצלה מחוז חוף)

צוותי כיבוי הוזעקו לשטח פתוח בין קריית ים לקריית מוצקין בעקבות שריפה שפרצה היום (ראשון) לאורך תוואי מסילת הרכבת. תנועת הרכבות בין חיפה לצפון הופסקה באופן זמני. גם בדרום נרשמו שיבושים ברכבת בעקבות שריפות. צפו בתיעוד מהשריפה.
מחקירה ראשונית, זמן קצר לפני פרוץ האש בצפון עברה בתוואי רכבת משא. נבדק אם השריפה פרצה כתוצאה מבלם שנתפס, התחמם ופלט גיצים במהלך הנסיעה.
2 צפייה בגלריה
שריפה גדולה בשטח פתוח בקריות
שריפה גדולה בשטח פתוח בקריות
השריפה בין קריית ים לקריית מוצקין
(צילום: דוברות כבאות והצלה מחוז חוף)
2 צפייה בגלריה
שריפה גדולה בשטח פתוח בקריות
שריפה גדולה בשטח פתוח בקריות
(צילום: דוברות כבאות והצלה מחוז חוף)
לוחמי אש מתחנת קריות הוזעקו למקום, ומפקד המשמרת, רב רשף רמי מרום, ביקש סיוע מצוותים נוספים במחוז כדי לעצור את הדליקה המתפשטת בין השכונות נווה גנים בקריית מוצקין לסביוני ים בקריית ים. במקום פועלים כעת יותר מ-10 צוותי כיבוי, אך אין סכנה לבתי מגורים. הכבאים מנסים למנוע מהאש להתקדם לכיוון מתחם ויקטורי שבצפון קריית ים, שם נמצאת גם התחנה המרכזית של המטרונית ותחנת דלק.
ברכבת ישראל הודיעו כי בשל השריפות הופסקה תנועת הרכבות בהנחיית גורמי הכיבוי בין הצפון לתחנת חיפה מרכז השמונה באופן זמני.
לאחר מכן, הרכבת הודיעה על סגירת תחנת שדרות באופן זמני והפסקת תנועת הרכבות בקו הנגב המערבי בין אשקלון לנתיבות בעקבות שריפות. נסיבות הדליקה עדיין לא התבררו, וייתכן שנגרמו מהחום הקיצוני או מבלוני תבערה שהופרחו מעזה.
ברכבת ציינו כי נוסעים שיעדם או מוצאם בבאר שבע ישתמשו בקו שנוסע דרך תחנות לוד, קריית גת, להבים ורהט שעובד כרגיל. קודם לכן, המשטרה חסמה את כביש 6 לכיוון צפון באזור מחלף מאחז למשך כחצי שעה בעקבות שריפת חורש.
שרב בכל רחבי הארץ – מתי הוא יישבר? דני רופ עם הפרטים
(צילום: אבי חי)

חזאי ynet דני רופ הסביר היום כי אמנם אנו עדיין באביב והיום הראשון לקיץ יהיה רק ב-21 ביוני, אך האביב הישראלי מאופיין בשינויים גדולים במזג האוויר. "הסיבה היא שהים עדיין קר, 21 או 22 מעלות, המים קרים והיבשה סביבנו מתחממת ומהר. אנחנו מוקפים במדבר וברגע שהרוח באה מכיוון המדבר הטמפרטורה מזנקת ב-10 עד 15 מעלות בשנייה. מה שקורה היום זה סוג של שרב אביבי, הטמפרטורות קופצות ל-35-34 עד 45 מעלות", אמר רופ במשדר של אולפן ynet.
רופ אמר עוד כי "כבר מחר השרב הקיצוני של היום יסתיים ומחר סתם יהיה חם, אבל לא שרבי כמו היום, ובעצם במהלך כל השבוע אחרי שתהיה ירידה בטמפרטורות ביום שלישי קצת יותר משמעותית - אז ננוע בין 27-28 מעלות בחוף ובהרים, שזה משהו על קו ישר, ובטווח המאוד ארוך שיכול להשתנות ולא אמין אז בשבועות רואים שוב שרב אבל זו תחזית של 50 עד 60% סיכוי".
פורסם לראשונה: 11:39, 09.05.21