3 צפייה בגלריה
גונן בן יצחק נשכב מתחת למכת"זית בירושלים
גונן בן יצחק נשכב מתחת למכת"זית בירושלים
עו"ד גונן בן יצחק תחת המכת"זית
(צילום: רויטרס)
קרא למפגינים לחסום מכת"זית בהפגנה ונשכב תחתיה: כתב אישום הוגש הבוקר (יום ג') נגד עו"ד גונן בן יצחק, ממובילי המחאה מול מעון ראש הממשלה ברחוב בלפור בירושלים, בגין הפרעה לשוטר במילוי תפקידו והתקהלות אסורה. מפגינה אחרת, בר בנימין, נאשמת בתקיפת שוטר בנסיבות מחמירות ובהתקהלות אסורה על רקע ריסוס גז פלפל לעבר פניו של שוטר.
על-פי כתב האישום שהוגש לבית משפט השלום בירושלים נגד בן יצחק על-ידי פרקליטות המחוז, ב-18 ביולי השתתפו מפגינים רבים בהפגנה בכיכר פריז בבירה. לאחר חצות התבקשו המפגינים לעזוב את המקום מאחר שההפגנה נחשבה לבלתי-חוקית. מפגינים רבים, בהם בן יצחק, כך תואר, לא נענו לקריאות השוטרים והמשיכו להפגין במקום שלא כדין.
יולי: מכת"זית פגעה בפניו של מפגין
(צילום: יובל יאירי)

בהמשך, תואר, השוטרים כרזו לעבר המפגינים אך המפגינים הוסיפו להקים רעש באמצעות משרוקיות, תופים וצעקות. כאשר מכת"זית התקדמה לעבר הצומת כדי לפנות את המפגינים, קרא בן יצחק למפגינים אחרים לרוץ לעבר הרכב וחסם את נתיב נסיעתו. בן יצחק גם נשכב תחת המכת"זית, חבק את ידיו סביב חלק מגחונה וסירב לשחרר את אחיזתו. השוטרים נאלצו לנתקו בכוח ולפנות אותו מהמקום.
3 צפייה בגלריה
המפגינים עוברים למרכז העיר
המפגינים עוברים למרכז העיר
המכת"זית בהפגנות בבלפור
(צילום: עמית שאבי)
3 צפייה בגלריה
ההפגנה בבלפור
ההפגנה בבלפור
(צילום: חיים גולדיטש)
על-פי כתב האישום נגד בר בנימין, ב-20 בספטמבר התבקשה בנימין לפנות את הכביש במסגרת אחת ההפגנות, אך היא סירבה. השוטר שביקש ממנה להתפנות הבהיר לה שייאלץ לפנות אותה בכוח, אולם היא עמדה על סירובה. בהמשך, כך תואר, הניח השוטר את ידו על גבה כדי לפנות אותה, והיא, בתגובה, הסתובבה – ריססה גז פלפל על פניו – וניסתה לברוח.
בהודעת הפרקליטות נמסר: "ההחלטה על הגשת כתבי האישום התקבלה בהתאם למדיניות הפרקליטות בבואה לטפל בעבירות המבוצעות במסגרת הפגנות, כפי שבאה לידי ביטוי בהנחיית המשנה לפרקליט המדינה (תפקידים מיוחדים). מדיניות זו נקבעה במטרה לאזן באופן ראוי בין זכות היסוד של כל אזרח בישראל להשתתף בהפגנות ולהתבטא באופן חופשי, ובין האינטרס הציבורי שבשמירה על בטחון הציבור ורכושו, שלטון החוק והסדר הציבורי".
מארגון "הדגלים השחורים" נמסר בתגובה לכתב האישום: "דגל שחור מתנוסס מעל המעשים של משטרת נתניהו. ממשלת ישראל רודפת באמצעות דורון ידיד את מובילי המחאה נגד השחיתות. משטרת ישראל הופכת להיות זרוע ביצועית בארגון הפשע והרשע של בנימין נתניהו. גנץ, אשכנזי וניסנקורן צריכים להתבייש בכך שהם משתפים פעולה עם הרדיפה הפוליטית הזאת".