שריפה קשה שפרצה אשתקד בקליפורניה, בשיאו של גל חום כבד, גבתה את חייהם של שני בני אדם. בחקירה התברר שהיא הייתה תוצאה של הצתה, במטרה לטייח חקירת רצח.
פריסילה קסטרו, בת 32, נעלמה ב-16 באוגוסט אחרי שיצאה לדייט עם ויקטור סריטנו בן ה-29. יומיים אחרי שנעלמה פרצה במחוז סולאנו בצפון קליפורניה שריפה גדולה - שכעת מתברר שהייתה כתוצאה מהצתה של סריטנו. ב-2 בספטמבר, סמוך למקום שבו פרצה השריפה, מצאה המשטרה את גופתה החרוכה של קסטרו. סריטנו הכחיש שרצח אותה.
4 צפייה בגלריה
ארה"ב שריפה שריפות יער קליפורניה
ארה"ב שריפה שריפות יער קליפורניה
גל שריפות היער בקליפורניה באוגוסט 2020
(צילום:MCT )
"לפי החקירה המקיפה, שנמשכה שמונה חודשים, אנחנו מאמינים שסריטנו גרם לשריפה בכוונה, בניסיון להסתיר את הפשע שלו", אמר טום פררה, השריף המחוזי של סולנו. סריטנו, שנעצר בספטמבר והואשם ברצח של קסטרו, יועמד כעת לדין על הצתה ועל רצח של שני גברים – דגלאס מאי בן ה-82 ולאון "ג'יימס" בון בן ה-64 – שמתו בבתיהם בשריפה.
השריפה שהצית סריטנו התפשטה לשריפה אחרת, והייתה חלק מגל שריפות יער שמכונה LNU ונחשב לאחד הקשים בהיסטוריה של קליפורניה. השריפות פרצו בעקבות סופת ברקים, בשיאו של גל חום היסטורי. קרוב ל-1,500 מבנים נשרפו, ועשרות אלפי תושבים פונו. האש השתוללה במשך חודשיים, והשריפות גבו את חייהם של שישה בני אדם.