הנהגת ההורים הארצית תקפה אמש (ד') את מתווה משרד החינוך לשנת הלימודים הבאה בשגרת הקורונה החדשה. "המתווה מצביע בעיקר על היעדר ראייה לרחוק", טענו. גם המורים תוקפים: "זה פוגע ומוציא אנרגיות רבות".
2 צפייה בגלריה
בית ספר גבריאלי בתל אביב
בית ספר גבריאלי בתל אביב
בית ספר. המורים וההורים מתנגדים למתווה
(צילום: מוטי קמחי)
בארגון המורים העל-יסודיים טוענים כי יש להמשיך בלימוד מקוון מהבית ולא במשמרות או בקפסולות. "מדובר בבית ספר אחד שבו לומדות כל שכבות הגיל, ולכן זה נכון לגבי כולם ללמוד באותה מתכונת לימודים".
"לימוד במשמרות או בקפסולות או היברידי רק פוגע ומוציא אנרגיות רבות בארגון הלימודים", טענו בארגון המורים העל-יסודיים. בהסתדרות המורים אמרו כי יתייחסו לתוכנית רק לאחר שהיא תוצג בפניהם ולאחר שייפגשו עם שר החינוך.
מחטאים את הגנים מקורונה

גם ההורים לא מתלהבים בלשון המעטה מהמתווה החדש "שישלב באופן קבוע למידה מרחוק ומצביע בעיקר על היעדר ראייה לרחוק, ירידה לפרטים והכרת השטח בקרב מתכנניו", אמרו בהנהגת ההורים הארצית.
"פתרונות יצירתיים יש בשפע – למידה ממוקדת במקצועות הליבה, למידה בקבוצות קטנות במשמרות שמפולחות לפי רמות למידה, ועוד", טענו בהנהגת ההורים. "אנחנו מצפים מהמדינה לדאוג באופן ראוי למענה פרטני עבור כל שכבות הגיל ולמצוא פתרונות ישימים בשטח, תוך התחשבות בכוח האדם, התקציב וציוד הקצה".
בהנהגת ההורים קראו למדינה לאפשר לרשויות המקומיות ולמנהלי בתי הספר לקבל אוטונומיה משמעותית בנוגע למציאת מתווה מתאים לקהילת התלמידים.
לפי התוכנית של משרד החינוך, עד 18 תלמידים ילמדו בכל גן וכיתה, וגני הילדים ילמדו בשתי קבוצות נפרדות. הלמידה בבית הספר תתקיים בחצאי כיתות כשמחצית הכיתה שנשארה בבית תלמד בזום עם התלמידים שבבית הספר. במקרה של למידה מרחוק, תלמידי כיתות ה' ומעלה יגיעו לבית הספר לפחות פעם בשבוע.
2 צפייה בגלריה
שר החינוך יואב גלנט
שר החינוך יואב גלנט
שר החינוך יואב גלנט. התוכנית שלו לא הלהיבה את ההורים והמורים
(צילום: אבי מועלם)
"שלושת המתווים שקבענו נשמרים וכעת אנחנו מתווים את עקרונות ההפעלה", אמר שר החינוך יואב גלנט. "צריך לזכור שיש הבדלים ושונות בין האוכלוסיות השונות והרשויות, ואנחנו מאפשרים חופש פעולה, אבל הכול על פי המתווים והעקרונות".
יו"ר מרכז השלטון המקומי חיים ביבס אמר כי אין היתכנות לפתיחת גני ילדים בבתי ספר ובמתנ"סים: "העלויות גבוהות מאוד ומגיעות לפי ההערכות לחמישה מיליארד שקל. כדי לבצע התאמות במבנים בבתי ספר נצטרך לפחות ארבעה חודשים וגם זה לא בטוח, משום שהדבר מחייב אישורים והערכות".
"אנחנו ברשויות המקומיות נערכים רק לחלוקת גני הילדים בתוך המבנה עצמו משום שכל דרך אחרת אינה ישימה", הוסיף ביבס. "אמרנו לשר החינוך לגבי שלושת המתווים שקבע שמבחינתנו לא ניתן לפתוח גני ילדים נוספים מחוץ למבנה הגן הקבוע".
פורסם לראשונה: 22:37, 15.07.20