יעלון באולפן ynet: "אנהג באחריות, לא אבזבז אף קול"
(צילום: משי בן עמי)

יו"ר תל"ם משה (בוגי) יעלון אמר היום (ה') בריאיון לאולפן ynet כי הדיבורים על דחיית הבחירות הן "ספין" שנועד "להסיח את הדעת מהמחדל הנוראי שמדינת ישראל נמצאת בו", כלשונו. הוא ציין כי מפלגתו - שלפי הסקרים לא עוברת את אחוז החסימה - תמשיך לרוץ במתכונתה הנוכחית גם מעבר לבחירות הקרובות, ובנוגע לחיבורים הדגיש: "אני לא אבזבז קולות. המאמץ שלי כרגע הוא לחבר את הכוחות אבל אנהג באחריות".
4 צפייה בגלריה
משה יעלון
משה יעלון
"לא אבזבז קול אחד". יעלון, הבוקר
(צילום: הדר יואביאן)
"אפשר להסיט את תשומת הלב ממה שקורה לנו כאן אבל אני לא מתבלבל", אמר יעלון, "אנחנו בקטסטרופה עם 40-50 נפטרים ביום, אז מפנים את האש לכל מני כיוונים. היינו צריכים להיות היום עם אפס תחלואה כמו אוסטריה או סינגפור, אבל יש פה שיקולים פוליטיים אז זה המצב".
בחירות 2021 - כל מה שצריך לדעת במתחם הבחירות של ynet
יעלון תקף את מודל הדיפרנציאציה שלא יושם במהלך משבר הקורונה: "במודיעין עילית התחלואה כיום קרובה ל-30% ובמודיעין - 3%. שני המקומות לכאורה סגורים אבל במודיעין עילית לא מצייתים להנחיות. וכמובן שגם מה שקורה בנתב"ג הוא מחדל".
- כי הממשלה לא אוכפת? כי ראש הממשלה חושש מהחרדים? "לא ברור שיש פה ראש ממשלה שהסתבך בפלילים ומשעבד הרבה אינטרסים, לא רק בתחום הקורונה, לטובת ההימלטות שלו מספסל הנאשמים? אם הוא באמת היה עסוק בלטפל בקורונה, הוא היה מפעיל את משרד הביטחון למשל - סוגיה שעוד לא הופעלה במלואה. מי זה ראש רח"ל, מישהו יודע? איפה זה? כל העיכובים בהפעלת פיקוד העורף מ-1 בספטמבר, למה זה לא קרה קודם?".
4 צפייה בגלריה
בנימין נתניהו ויולי אדלשטיין במכבי רמלה
בנימין נתניהו ויולי אדלשטיין במכבי רמלה
"מסתיר מידע על החיסונים, גם שר הבריאות לא יודע מה ומתי יגיע"
(צילום: תומר נויברג, פלאש 90)
יעלון מתח ביקורת על נתניהו בנושא מבצע החיסונים: "בראבו שיש אותם, אבל זה קורה אחרי שהסוסים כבר יצאו מהאורווה. גם עכשיו, אם לא נתנהג כאילו שהנגיף ממשיך, כי פתאום יש וריאנט אחר, אנחנו נמשיך למות כאן במספרים גדולים. טוב שיש חיסונים, אבל להפוך את זה לפרסוניפיקציה שזה הוא, להעלים את המידע מאנשי משרד הבריאות שאפילו השר והמנכ"ל לא יודעים מה אמור להגיע בינואר, אז יש פה פוליטיקה - כי הוא אחראי לחיסונים והם אחראים לנפטרים".
- איפה תהיה בבחירות האלה? בראשות מפלגת תל"ם עצמאית או בחיבור? "אהיה בכל כוח פוליטי שיביא לזה שנתניהו יפסיק להיות ראש ממשלה".
- במה הועילה פרישתך כמספר 2 במפלגת יש עתיד-תל"ם? "אני לא מקבל את זה שכל מי שעכשיו יצטרף ליאיר לפיד, שאני מעריך אותו, יהפוך ל'יש עתיד'. אם עכשיו חולדאי יצטרף לגוש הזה הוא יהפוך ל'יש עתיד'? אם אני אצטרף אני 'יש עתיד'? לא. צריך ליצור גוש, ייתכן שלפיד יוביל אותו, ייתכן שמישהו אחר יוביל אותו, אבל אני מדבר על אוסף מפלגות שהמכנה המשותף שלהן הוא לא הוויכוח על ימין-שמאל מדיני כי זה לא רלוונטי כרגע".
4 צפייה בגלריה
בני גנץ
בני גנץ
"גנץ כרגע הוא נטל אלקטורלי"
(צילום: הדר יואביאן)
4 צפייה בגלריה
"צריך לייצר גוש, אולי לפיד יוביל אותו ואולי מישהו אחר"
"צריך לייצר גוש, אולי לפיד יוביל אותו ואולי מישהו אחר"
"צריך לייצר גוש, אולי לפיד יוביל אותו ואולי מישהו אחר"
(צילום: קובי קואנקס )
- הוויכוחים האלה מרסקים את המחנה שלכם, נתניהו רק מתחזק בסקרים ואתם מתפזרים לכל עבר. "אני מסכים, אני מאוד מודאג, לכן אני קורא לחיבורים. כל חיבור כזה יביא לעוצמה, להתעצמות, אבל כשאני רואה בדאגה כבר כמה חודשים, ומדבר על זה עם יאיר לפיד, איך פתאום בנט מוביל ולא יו"ר האופוזיציה - אז בוא ניערך אחרת. פתאום סער מופיע ומקבל את המנדטים של כחול לבן שלא רוצים את נתניהו.
"למי נותנים את זה? למי שישב איתו עד עד לאחרונה, ולמי שגם יישב איתו? מה שעלול לקרות פה עם ההתפתחויות הפוליטיות הנוכחיות זה שנתניהו ירכיב קואליציה של 61, כי יש לו את החרדים שנותנים לו תמיכה וחסינות מלאה", המשיך יעלון, "סמוטריץ' והחבורה, בן גביר וכו', יצטרפו ולאן בנט יילך? אליהם, כמו קודם. הוא לא אמר מילה על כך שהוא לא ייכנס. אז יש לנו פה בעצם ממשלה שסמוטריץ' שר חינוך, בן גביר שר משפטים וכל השאר".
יעלון הוסיף שהוא "בקשר עם כולם", אך כשנשאל על אפשרות חיבור עם גנץ השיב: "הצעתי לו לפרוש, הוא עושה טעויות קשות".
- אתה לא מסוגל לסלוח לגנץ או להבין אותו? "גנץ הוא איש טוב, הוא בא עם כוונות טובות, יש לנו קשר אישי מצוין עד היום. פורסם שנפגשנו, אנחנו מדברים. אבל באופן רציונלי אני אומר שהטרגדיה שנוצרה כאן כתוצאה מההבטחה של כחול לבן, שהייתי שותף פעיל להקמתה כאלטרנטיבה שלטונית, היא שאנשים מרגישים נבגדים. גנץ קיבל רגליים קרות ברגע האחרון. אלה טעויות שמשלמים עליהן. אני הייתי מציע לו לפרוש. ירצה - שיחזור".
- הוא נטל אלקטורלי כרגע? "כן. כך עולה מהסקרים".
על מצבו שלו בסקרים, שלפיהם הוא לא עובר את אחוז החסימה, אמר: "אני לא אאבד קול אחד, אני אנהג באחריות, אבל אני עוסק בלחבר".
יעלון משיק את קמפיין תל"ם לקראת הבחירות הקרובות
(צילום: בנוביץ תקשורת )

- אם אין חיבורים ואתה רואה שאתה מבזבז קולות כמו שהגדרת, האחריות הלאומית תגיד לך לפרוש? "אני אומר בצורה מאוד ברורה - אני לא אבזבז קולות. המאמץ שלי כרגע הוא לחבר את הכוחות. ראינו בשלוש מערכות הבחירות עד היום שנתניהו ניסה להגיע ל-61 מנדטים ולא הצליח. הוא מצליח להערים ולרמות יותר מדי אנשים, עכשיו החיסונים הם הקמפיין, אבל צריך לגבש פה את הכוח שבאמת מבין שההכרעה החשובה היא לא ימין-שמאל, אלא אם תהיה פה הנהגה מושחתת או אם תהיה הנהגה שמנהלת את המדינה, מתכננת אותה קדימה".
- אתה אומר שלא משנה מה יהיה מחיר הבחירות אתם תמשיכו לרוץ כמפלגה - גם אם תצטרך לפרוש הפעם? "חד משמעית. זו מפלגה שבונה כוח, יש לה אג'נדה ויש לה סדר יום, גם מדיני-ביטחוני, גם כלכלי, גם חברתי, גם דמוקרטיה ושלטון חוק, גם היחס למיעוטים. יש לה סדר יום בכל תחום, לכן אני בונה אותה לטווח ארוך".