2 צפייה בגלריה
"מספר מאומתים נמוך בגלל מיעוט בדיקות". מחלקת קורונה בביה"ח ברזילי
"מספר מאומתים נמוך בגלל מיעוט בדיקות". מחלקת קורונה בביה"ח ברזילי
"מספר מאומתים נמוך בגלל מיעוט בדיקות". מחלקת קורונה בביה"ח ברזילי
(צילום: AFP)
משרד הבריאות עדכן הבוקר (יום שני) כי אתמול אובחנו 985 חולי קורונה נוספים, ושיעור החיוביים עמד על 2.5% מתוך כ-37 אלף בדיקות - לעומת 3.3% ביום שבת. מספר המונשמים זינק מ-92 אתמול בערב ל-114 הבוקר, ובאגף המודיעין של צה"ל (אמ"ן) מזהירים: התחלואה הנוכחית גבוהה בהרבה. 263 חולי קורונה מאושפזים במצב קשה. מפרוץ המגפה נפטרו 2,864 ישראלים.
אחד מהחולים המונשמים בישראל הוא נער בטווח הגילאים 10 עד 19. יתר המונשמים הם בני 40 ומעלה: שישה מתוכם בשנות ה-40 לחייהם, לעומת שלושה בני יותר מ-90.
לעומת הנתונים של משרד הבריאות, בדו"ח אמ"ן נרמז כי התחלואה בישראל גבוהה יותר. "מספר המאומתים החדשים נמוך יותר מהצפוי בגלל מיעוט בדיקות ביממה החולפת ביחס לממוצע", נכתב.
בדו"ח צוין גם כי בשבוע האחרון חלה עלייה ברורה ועקבית במספר החולים המאומתים החדשים ביממה, בממוצע שבועי. בשלושת הימים שלפני סוף השבוע היו יותר מאלף נדבקים ליממה. באמ"ן הוסיפו כי גם אם חלק מהעלייה במאומתים נובעת מהגדלת מספר הבדיקות היומי, הרי שאין בכך כדי להסביר את העלייה כולה. בנוסף, בשבועיים האחרונים גם עלייה בשיעור הבדיקות החיוביות.
לפי אמ"ן, "מניתוח הזמן להתפתחות גל תחלואה חריף, מתברר שייתכן גל תחלואה משמעותי עוד לפני השפעת החיסון - במקרה שפתיחת המשק תיעשה בצורה לא מבוקרת. על כן, אנו ממליצים להמשיך ולהקפיד בחודשי החורף הקרוב על כללי הזהירות ולהימנע משאננות שתוביל לגל תחלואה שכזה".
בסיכום השבוע שעבר עלה כי 50.4% מהנדבקים הם מהמגזר הערבי, 42.4% מהכללי ו-7.1% מהחרדי. מהנתונים שפורסמו אתמול עלה גם כי שיעור הבדיקות החיוביות במגזר הערבי עומד על 6.83%, במגזר החרדי על 2.63% ובמגזר הכללי על 1.13%.
בשבעת הימים האחרונים אובחנו 775 נדבקים חדשים בירושלים, 266 בנצרת, 154 בחיפה, 149 בשפרעם, 141 באום אל פחם, 128 בתל-אביב יפו, 117 ברהט, 116 בטייבה, 102 בבאר שבע, 96 במג'דל כרום, 93 בחולון, 91 באשדוד, בפתח תקווה 85, בכפר מנדא 81, במג'דל שמס 78, בלוד 78, בכפר קאסם 68, בסכנין 64, בקלנסווה 61, בבני ברק 60, בראשון לציון 59, ברמלה 57, ביפיע 56, בדליית אל כרמל 55, בעראבה 52 ובערערה 51.
2 צפייה בגלריה
בנימין נתניהו ויולי אדלשטיין
בנימין נתניהו ויולי אדלשטיין
מודאגים מנתוני התחלואה שהולכים ועולים. אדלשטיין ונתניהו
(צילום: יוסי אלוני, פלאש 90)
שר הבריאות, יולי אדלשטיין, הזהיר היום בריאיון ל-ynet ו"ידיעות אחרונות" מפני סגר נוסף, ואמר כי "הרגשתי זעזוע כשראיתי את העומסים בקניונים. ממוצאי שבת ועד עכשיו אני בהערכות מצב בעניין הזה". ברקע העלייה בתחלואה, אמר אדלשטיין כי "לא נתפתה בשום צורה לפתיחות חדשות ונוספות. עם זאת, אני לא חושב שצריך לעשות רוורס מבחינת מערכת החינוך והיא תיפתח בהתאם לתכנון. חדרי כושר ומסעדות, שהם בוודאי קרובים ללבי, לא צריך להתפתות ולפתוח אותם. אני לא רוצה שנפתח ושבוע לאחר מכן נלך לסגר".
לדברי אדלשטיין, "לפי נתוני התחלואה אנחנו בכיוון של עלייה מתמדת. זה לא אומר שנהיה בעוד שבוע בסגר. הנגיף הזה משחק איתנו משחקים, אבל הכיוון הוא מאוד לא נכון. סיכמנו במשרד שקבינט הקורונה יאשר מדדים מאוד ברורים למתי נכנסים לסגר שלישי".
ראשי ערים נגד הממשלה
(צילום: אבי חי)

ראש הממשלה בנימין נתניהו הזהיר אתמול בפתח ישיבת הממשלה כי מתכונת היציאה מהסגר האחרון עלולה להיפסק לנוכח מגמת העלייה בנתוני התחלואה בימים האחרונים. "אם יהיה צורך, נעצור את המשך ההקלות ואף נהדק את אלה שכבר נתנו", אמר.
"צריך להבין שאנחנו נאבקים במגפה מאוד קשה שגבתה מאיתנו עד עכשיו כ-2,800 בני אדם, שכל אחד מהם הוא עולם ומלואו ואנחנו דואבים על כל אחד ואחת מהם", אמר ראש הממשלה. "אנחנו יודעים את סבל המשפחות, אנחנו חייבים לעשות הכול כדי למנוע החרפה של המצב שיכול להביא אותנו למחוזות קשים בהרבה, אפילו יותר קשים ממה שספגנו עד עכשיו".