5 צפייה בגלריה
מוחמד אבו סהיבן בן ה-15 שנורה ברהט
מוחמד אבו סהיבן בן ה-15 שנורה ברהט
הילדים שנורו
(באדיבות המשפחה)
המשטרה עצרה אחר הצהריים (חמישי) שני חשודים במעורבות בירי בשלושת הנערים ברהט לפנות בוקר - האחים סלאמה ומוחמד אבו סהיבן, בני 13 ו-15 (בהתאמה) ובן דודם סאמר בן ה-14. לפי שעה, לא ברור אם אביהם - שנמלט וחשוד במעורבות בירי - הוא אחד העצורים. שניים מהנערים עדיין מאושפזים בטיפול נמרץ בבית החולים סורוקה שבבאר שבע. הם אותרו פצועים ברחוב ובן דודם נמצא על גג של בניין סמוך.
דודם של הנערים: "הלב כואב, הפשע הגיע עד הבית"
(צילום: דוברות סורוקה)

ריאיון עם ראש העיר רהט
(צילום: משי בן עמי)

ד"ר זכי עאסי, מנהל המחלקה הכירורגית בסורוקה, אמר: "לאחר שיוצבו בחדר ההלם נלקחו הנערים לחדר ניתוח. כרגע ניתן להגיד שמצבם של השלושה נע בין בינוני עד קשה - אך יציב. בנקודת הזמן הנוכחית, לא ניתן כרגע להסיק מסקנות לגבי ההמשך מאחר שמדובר בסמיכות מאוד קרובה לאירוע".
זירת הירי
(צילום: רועי עידן )

5 צפייה בגלריה
שלושה נערים נורו ברהט
שלושה נערים נורו ברהט
זירת הירי
(צילום: רועי עידן)
5 צפייה בגלריה
שלושה נערים נורו ברהט
שלושה נערים נורו ברהט
שוטרים ברהט
(צילום: רועי עידן)
"הפשע הגיע עד הבית", אמר ג'אבר אבו-סהיבן, דודם של הילדים, בבית החולים סורוקה. "הפשע הגיע עד לילדים כאלה. אי אפשר לתאר את מה שעובר עלינו היום כמשפחה, במיוחד בגלל שהם ילדים קטנים - זה כואב יותר. התחושות מאוד קשות. הלב כואב. עד עכשיו אנחנו לא יודעים מי עשה את זה. אני מקווה שהאמת תצא לאור היום וכולנו נדע בדיוק מה קרה אתמול". ג'עבר שלל את האפשרות כי אביהם של הילדים עומד מאחורי הפציעה הקשה שלהם. "מדובר באב מחבק שדואג לילדים שלו".
הדוד הוסיף כי ירי ברהט "מתקיים כמעט בכל יום. שעה-שעתיים ירי מתמשך. גם המשטרה לא נכנסת מיד לאזורים האלה. אני אישית שמעתי את היריות ב-03:30 לפנות בוקר אבל לא קמתי, בגלל שכל יום יש יריות".
לדבריו, כששמע את היריות, הוא לא תיאר לעצמו שהאירוע קשור במשפחתו. "לא ידעתי בכלל שזה קשור אליי, לאחיינים שלי, והמשכתי לישון עד 06:00. לאחר מכן הבנו מה קרה".
5 צפייה בגלריה
שלושה נערים נורו ברהט
שלושה נערים נורו ברהט
כוחות בזירה
(צילום: רועי עידן)
5 צפייה בגלריה
שלושה נערים נורו ברהט
שלושה נערים נורו ברהט
כוחות ברהט
עם קבלת הדיווח במשטרה סמוך לשעה 03:30 לפנות בוקר על ירי בשכונה 21, יצאו כוחות משטרה למקום. איש לא דיווח על פצועים. מפקד תחנת רהט סגן ניצב עמוס דמרי סיפר כי "קצין המשטרה שהגיע למקום הבחין בשני ילדים פצועים שרועים על הגב. הוא הזמין את מד"א, המשיך בסריקות בבניין ואיתר פצוע שלישי". סגן ניצב דמרי אמר שנבחנים כמה כיווני חקירה אך זהות היורה עדיין לא ידועה.
עם הגעתם לבית החולים הוכנסו הנערים לחדר ניתוח. מסורוקה נמסר כי שני הנערים שמצבם קשה מורדמים ומונשמים. הנער השלישי שמצבו בינוני עדיין בחדר הניתוח. לפי הערכות, לא מדובר בסכסוך בין משפחות אלא באירוע פנימי. יחד עם זאת, החקירה עדיין נמשכת. בתום הערכת מצב שערך מפקד מרחב הנגב, תת-ניצב יאיר חצרוני, הוטלה החקירה על תחנת רהט. הסריקות אחר היורה נמשכות.
ראש העיר רהט פאיז אבו סהיבאן אמר הבוקר בריאיון לאולפן ynet: "עדיין לא יודעים מי הפושע שעשה דבר כזה. אין לי מילים לתאר את המצב הזה. כאילו שאנחנו נמצאים במערב הפרוע ואנחנו חלק מהמדינה. אם זה לא יטופל, זה יגלוש גם לחצר של השכנים שלנו. עם כל הצער אני אומר את זה. המשטרה צריכה לקחת אחריות על העניין וגם אנחנו צריכים לקחת אחריות על עניין ההסברה והחינוך, זה חשוב מאוד. שני הדברים משולבים האחד בשני".