(צילום: ירון ברנר)

יושב ראש מרצ ניצן הורוביץ קורא לאזרחים להימנע מתשלום קנסות שקיבלו על הפרת מגבלות הקורונה, מכיוון שהאכיפה במגזר החרדי לקויה. "אני אומר לאנשים שקיבלו את הקנסות האלה בטיילת בתל אביב - אל תשלמו אותם. אנשים שומרים על החוק, הם מקבלים קנסות שלא בצדק", אמר הורוביץ בריאיון באולפן ynet הבוקר (רביעי).
"הסגר הזה היה מיותר אם היו נוקטים במה שצריך", אמר ח"כ הורוביץ. "יש מדינה בתוך מדינה - מדינה חרדית שמתנהלת על פי חוקים משלה. שם אין אכיפה למרות שהתחלואה מטורפת, שם אין קנסות למרות שהפגיעה היא קשה מאוד, ובגלל זה כולנו יושבים בסגר וכולנו חוטפים קנסות".
4 צפייה בגלריה
ניצן הורוביץ
ניצן הורוביץ
"אי אפשר לסבול את התנהלות הממשלה". ניצן הורוביץ באולפן
(צילום: קובי קואנקס )
אתה קורא פה להפרת החוק? "לא הפרת החוק, אנשים שומרים על החוק, הם מקבלים קנסות שלא בצדק. הקנסות האלה, צריך לבטל אותם, ואנחנו נוביל מהלך לביטול הקנסות שניתנו באכיפה לא שוויונית".
למי אתה מציע לא לשלם קנסות? "כשאתה משלם קנס יש לך גם ברירה לא לשלם אותו ולבקש להישפט אם אתה חושב שהוא ניתן שלא בצדק. אם אני רואה שהטיילת בתל אביב מלאה בשוטרים, ומישהו שרגע הוריד את המסכה מיד נותנים לו דו"ח. איזו אישה שרצתה קצת לנשום אוויר, ראיתי את זה במו עיני, אל תשלמי".
4 צפייה בגלריה
אנשים מטיילים בטיילת בת"א בזמן הסגר
אנשים מטיילים בטיילת בת"א בזמן הסגר
"הטיילת בת"א מלאה בשוטרים, נותנים דו"חות בסיטונאות במקומות שקל"
(צילום: מוטי קמחי)
4 צפייה בגלריה
ילדים הולכים לחינוך החרדי בבני ברק
ילדים הולכים לחינוך החרדי בבני ברק
"מי פה ראש הממשלה? נתניהו או הנכד של הרב קנייבסקי?". ילדים הולכים ללימודים בבני ברק, הבוקר
עוד אמר הורוביץ: "צריך להחיל את הריבונות הישראלית בבני ברק. במקומות שקל למשטרה נותנים דו"חות בסיטונאות. במקומות שהמשטרה אפילו לא רוצה להיכנס אין אכיפה. מי פה ראש הממשלה? נתניהו או הנכד של הרב קנייבסקי?".
לדבריו ההגבלות והסגרים הובילו להתאבדויות של בעלי עסקים שנקלעו לקשיים כלכליים. "אני שומע על אנשים שמתאבדים. אנשים שמתאבדים שיושבים בבית כבר שנה, שנסגרו להם העסקים. יש אלימות במשפחה. הדבר הזה עושה נזק נוראי לנפש ולכולם. אנשים מתקשרים, יושבים בבית, בוכים, אנשים מבוגרים בוכים, בדיכאונות. זה לא פחות קשה מהקורונה הדיכאון הזה. אי אפשר יותר לסבול את זה שהממשלה מתנהגת ככה", אמר.

השר ביטון: המפכ"ל התחייב להגביר את האכיפה אצל החרדים

השר לעניינים אסטרטגיים מיכאל ביטון (כחול לבן), שהשתתף אתמול בישיבה שבה אישרה הממשלה את הארכת הסגר, אמר כי שרי המפלגה הסכימו לכך לאחר שהוצגה להם תוכנית להגברת האכיפה במגזר החרדי.
הריאיון עם השר ביטון באולפן ynet
(צילום: ירון ברנר)

"מפכ"ל המשטרה החדש (קובי שבתאי) היה איתנו בישיבה אתמול והציג תוכנית  אכיפה", אמר ביטון. "רואים שהוא נכנס למקומות קשים, גם למוסדות חינוך שפעילים וגם לאירועים ולחתונות".
"כחול לבן הציבה תנאים מאוד ברורים. אחת, אכיפה מוגברת בערים האדומות עם מדידה, ואנחנו נקבל את הנתונים כדי לראות שזה קורה. שתיים, חיסון של תלמידי י"ב ואז י"א ו-י', כדי לתת להם את הבגרות; מניעת כניסה לישראל ללא בדיקה ומענקים נוספים לעסקים".
4 צפייה בגלריה
מיכאל ביטון
מיכאל ביטון
"כחול לבן הציבה תנאים ברורים להארכת הסגר". מיכאל ביטון
(צילום: קובי קואנקס)
ביטון גם נשאל על מצבה העגום של מפלגתו בסקרים, קרוב לאחוז החסימה, ואמר כי מוקדם להספיד את כחול לבן. "היא יציבה עם חמישה מנדטים. ויש נביאים חדשים שאמרו שהם באים להיות ראשי ממשלה, ואת רואה את חולדאי דועך. זה מלמד שגם המרכז-שמאל לא בדיוק עשה את המעשה הנכון, ופילג ופיצל את עצמו, ולכן בני גנץ קרא לאיחוד עם כל המשקעים ועם כל הדם הרע. בסוף מה שאנשי מרכז רוצים זה שכולם יתחברו, ורואים שהתוצאה הזאת מביאה הישג. אל תקני הצהרות שלא יהיו איחודים. בחדרי חדרים מדברים, ויומיים לפני הגשת הרשימות תראי התלכדות".
מי צריך להנהיג את הגוש הזה? "בני גנץ היה פתוח גם לא להיות מספר 1, ובלבד שיהיה איחוד של כוחות המרכז. לראשונה, יש התלכדות של כוחות שמבינה שביבי צריך לסיים. אנחנו רוצים את כחול לבן 10 מנדטים, ושלא יהיה אובדן וזליגת קולות של המרכז-שמאל, ואז יהיה אפשר לבנות קואליציה ששולחת את בנימין נתניהו לסוף דרכו".