תיעוד הרצח בטירה

מוחמד דעאס (27) מטירה יצא מביתו מצויד בסכין ונסע ברכב אל החלק האחורי בביתו של פוואז דעאס (56) (אין קשר משפחתי). הצעיר נכנס לחצר הבית, רדף אחרי בנו (22) של פוואז - ודקר אותו בבית החזה האחורי ובעכוז. בהמשך פוואז ירה במדרגות על מנת לסייע לבנו. מוחמד דעאס דקר את פוואז בבטנו וגרם למותו. כך מתואר בכתב אישום שהוגש היום (א') נגד מוחמד דעאס בגין רצח וניסיון רצח. בסרטון מהזירה (בפתח הכתבה) נראה תיעוד המעשים המיוחסים לנאשם.
לפי כתב האישום, שהוגש לבית המשפט המחוזי בלוד על ידי עו"ד קרן לוי מפרקליטות ממחוז מרכז, בין משפחת הנאשם למשפחת המתלונן שגרות בסמיכות קיים סכסוך ממושך על רקע מחלוקת ביחס לשביל הגישה המוביל לבתים של שני הצדדים.
על רקע הסכסוך התנהלו בין הצדדים הליכים אזרחיים לצורך הסדרת המעבר בשביל הגישה. בלילה שקדם לרצח, ב-1 בינואר השנה, נסע מוחמד דעאס אחרי בנו של פוואז דעאס בטירה, נצמד לרכבו, ובשלב מסוים חסם את נתיב נסיעתו בכוונה להפחידו. הבן של הנרצח הצליח להתחמק ולברוח מהמקום.
2 צפייה בגלריה
תיעוד: רצח ואז דעאס ופציעת בנו בטירה
תיעוד: רצח ואז דעאס ופציעת בנו בטירה
מתוך התיעוד שבו נראה הנאשם
באותו היום, בסמוך לשעה 16:00 אחר הצהריים, שהו המעורבים בבתיהם. על רקע הסכסוך והאירוע שהתרחש בלילה, החל עימות מילולי בין משפחת הנאשם למשפחת המנוח. במסגרת העימות פרצו בנות משפחת הנאשם את הגדר המשותפת בין הבתים, נכנסו לחצר בית המנוח וחזרו לבית הנאשם. במהלך ההתרחשות, התקשר המנוח למשטרה ודיווח על אודות העימות. סמוך לכך, הבחין הנאשם במתלונן ובמנוח עומדים על גרם מדרגות ביתם.
בשלב זה, כך מתואר בכתב האישום גמלה בליבו של הנאשם ההחלטה להמית מישהו ממשפחת המנוח. מוחמד דעאס יצא כאמור מביתו מצויד בסכין ונסע ברכבו אל החלק האחורי של בית המנוח. על מנת להפתיע את המתלונן והמנוח, נכנס הנאשם לחצר ביתו של פאווז דעאס מדרך צדדית.

הנאשם רדף אחרי הבן

בהתקרבו למדרגות, האיץ הנאשם את הליכתו כשהסכין שלופה בידו, ועלה בריצה במעלה המדרגות לעבר המנוח ובנו שלא הבחינו במוחמד דעאס בהגיעו למקום. משהבחין בנאשם שועט לעברו כשהסכין שלופה בידו, החל הבן לרוץ במעלה המדרגות בניסיון להימלט מפניו. מוחמד דעאס רדף אחרי הבן, השיגו מאחור ודקר אותו כאמור באמצעות הסכין בבית החזה האחורי ובעכוז בכוונה לגרום למותו.
בנו של פאווז ניסה לחמוק מהנאשם ולעלות במדרגות. באותה העת ירד האב במדרגות על מנת לסייע לבנו ולהגן על משפחתו מפני הנאשם תוך שהוא מרים עציץ בידו. בשלב זה עלה מוחמד דעאס כמה מדרגות לעבר המנוח והתקרב אליו. המנוח, כך צוין בכתב האישום, השליך את העציץ לחצר - והנאשם דקר אותו באמצעות הסכין בכוונה לגרום למותו.
כתוצאה ממעשיו של הנאשם, פאווז דעאס מת פרק זמן קצר לאחר הדקירה, ולבנו נגרמו פצעי דקירה בבית החזה האחורי ובעכוזו. מיד לאחר מכן מוחמד דעאס נמלט מהמקום, והוא נתפס באזור הנגב ב-24 בפברואר לאחר מרדף שבמהלכו נמלט רגלית משוטרים שביקשו לבדוק רכב שבו נסע.
2 צפייה בגלריה
פואז דעאס
פואז דעאס
הנרצח פוואז דעאס
פרט לעבירות הרצח וניסיון הרצח, הפרקליטות מייחסת למוחמד דעאס גם הפרעה לשוטר במילוי תפקידו. בבקשה להאריך את מעצרו של הנאשם עד תום ההליכים, צוין כי "המשיב דקר בכוונה את המנוח והמתלונן בגופם, על לא עוול בכפם, לאחר שהצטייד בסכין מבעוד מועד, חדר לביתם מדרך צדדית כדי שלא יבחינו בו ודקר את שניהם באור יום, על מדרגות ביתם, באמצעות הסכין".
החקירה לאיתורו של הנאשם הוטלה על היחידה לפענוח פשעים של מרחב שרון, שניהלה את המצוד אחריו ועסקה במלאכת איסוף הממצאים וגיבוש הראיות נגדו.