הרכב אחרי פגיעת טיל נ"ט ששוגר מעזה

הזרוע הצבאית של הג'יהאד האיסלאמי שיגרה הערב (שני) טיל נ"ט לעבר ג'יפ בשטח ישראל, בין קיבוץ יד מרדכי לשדרות שבעוטף עזה. גבר ישראלי נפצע באורח קל בעקבות הירי, ופונה לקבלת טיפול רפואי בבית החולים.
בג'יהאד האיסלאמי נטען כי מדובר בג'יפ צבאי, ואילו מדובר צה"ל נמסר כי מדובר ברכב אזרחי שנפגע מירי נ"ט. מתחקיר ראשוני של הצבא עולה כי האזרח עמד לצד הרכב, וכך ככל הנראה מנע פציעה חמורה יותר. בצבא הדגישו כי "יש להישמע להנחיות שיימסרו על ידי צה"ל ככל שיידרש ולהימנע מלהיכנס לצירים ואזורים אסורים".
עמי רבין, קצין הביטחון של קיבוץ ניר-עם, היה הראשון שהגיע אל הישראלי שנפצע מפגיעת הטיל. "הוא עמד ליד האוטו ובנס הוא רק נפצע קל", שחזר בשיחה עם ynet? "הוא עמד ממש על הגבעה והיה חשוף".
"שמעתי את הפיצוץ וראיתי פטריית עשן, מיהרתי למקום וראיתי אותו עומד ליד הרכב כשהוא פצוע קל", הוסיף. "הוא היה בהלם מוחלט. מיד הובלתי אותו למטה כדי שלא יהיה חשוף והזעקתי את המשטרה ואת מד"א. הוא יצא בנס מהאירוע הזה, אבל בקושי הצליח לדבר. זה אירוע קשה מאוד".

פינוי ח"כים מהמליאה
(צילום: ערוץ כנסת)

זמן קצר לפני כן, בשעה 18:00, נשמעו אזעקות בירושלים, בית שמש וביישובי האזור. זאת עם פקיעת האולטימטום שהציבה הזרוע הצבאית של חמאס לישראל להסיג את כוחות הביטחון מהר הבית ומשכונת שייח ג'ראח במזרח ירושלים. מערכת כיפת ברזל הופעלה. מדובר צה"ל נמסר כי זוהו שבעה שיגורים משטח רצועת עזה לשטח ישראל. שיגור אחד יורט על ידי לוחמי ההגנה האווירית. כעבור זמן קצר שוגרו מטחים גם לעוטף עזה.

יירוט של כיפת ברזל מעל שדרות
(צילום: בראל אפרים)


עם האזעקות בירושלים: מחיאות כפיים בשייח ג'ראח
2 צפייה בגלריה
מרחב מוגן בשדרות
מרחב מוגן בשדרות
תושבי שדרות סמוך למרחב מוגן
(צילום: בראל אפרים)
האזעקה באזור ירושלים נשמעה גם ביישובים בית נקופה, מבשרת ציון, מוצא עילית, קיבוץ צובה, אבו גוש, גבעת יערים, עין נקובא, עין ראפה, רמת רזיאל, הר אדר, מעלה החמישה, קריית ענבים, קריית יערים וכסלון. האזעקה נשמעה גם במשכן הכנסת, והח"כים פונו מהמליאה.

2 צפייה בגלריה
פינוי חברי הכנסת מהמליאה למרחב מוגן
פינוי חברי הכנסת מהמליאה למרחב מוגן
פינוי הכנסת
(צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת)
דובר הזרוע הצבאית של חמאס, אבו עוביידה, אמר: "גדודי עז א-דין אל-קסאם שיגרו מטח טילים לעבר ירושלים בתגובה על הפשעים והתקיפה של שייח ג'ראח ומסגד אל אקצא. זהו מסר לאויב שעליו להבין אותו היטב".
כמו כן, בישראל נערכים לירי לעבר המרכז ולעבר נמל התעופה בן גוריון. בנוסף, רשות התעופה האזרחית הנחתה לסגור את המרחב האווירי לגובה של 1,500 רגל באזור מסוים במרכז הארץ ברדיוס של קילומטר אחד, והגבילה את גובה הטיסה משדה התעופה הרצליה לגובה דומה.
קודם לכן הורה ראש העיר אשקלון תומר גלאם לפתוח מקלטים, למרות שלא התקבלה הוראה רשמית. מהעירייה נמסר כי "על אף העובדה שלא התקבלה הנחייה רשמית לעשות זאת, החלטנו לפעול בנושא כמשנה זהירות". כמו כן, בשל ההסלמה, תנועת מטוסי הנוסעים הממריאים מנתב"ג הוסטה לנתיבים חלופיים. המטוסים מגיעים מכיוון צפון וממריאים לכיוון צפון מנמל התעופה בן גוריון - עד לאזור נתניה וחדרה.
בהמשך לירי מעזה, ממד"א נמסר כי "חובשים ופרמדיקים פינו מגזרת שדרות גבר בן 49 במצב קל עם פציעות מרסיסי זכוכיות בפנים ובגפיים בלבד. בנוסף מטופלים ע"י צוותי מד"א מספר נפגעי חרדה בודדים. כוחות מד"א ברחבי הארץ עומדים בכוננות ונמצאים בקשר ישיר עם משטרת ישראל, צה"ל וכוחות הביטחון. במד"א מבקשים להזכיר לציבור להישמע להנחיות פיקוד העורף ובכל צורך רפואי יש לחייג 101 וצוותי מד"א הערוכים בכוננות מוגברת יגיעו מיד".