שוטרים מגיעים לשפי פז ומעכבים אותה לחקירה


המשטרה עיכבה אמש (ה') לחקירה את שפי פז וזימנה לחקירה פעיל נוסף מה"חזית לשחרור דרום ת"א". זאת, לאחר שהשניים פרצו שלשום לגן לילדים מבקשי מקלט בתחנה המרכזית החדשה בת"א והתעמתו עם הגננת במקום. האירוע, שהועלה לדרגים בכירים ביותר בעירייה, התרחש במעון של עמותת "יוניטף" מול עשרות ילדים שהיו באותה העת בפעילות לכבוד חג חנוכה. פז נחקרה כמה שעות ושוחררה בתום החקירה. תיעוד האירוע - בפתח הכתבה.
תיעוד: הפריצה לגן בדרום ת"א, הילדים צועקים ובוכים

לדברי אנשי המעון, כמה מהילדים החלו לבכות ואחרים ברחו מפחד והסתתרו מתחת לשולחנות. אתמול הגיעו מתנדבים למעון, ששרו עם הילדים שירי חנוכה וחילקו להם סופגניות. אתמול בשעות הצהריים זומנה לחקירה, ובהמשך המשטרה הגיעה לביתה ועיכבה אותה לחקירה.
בשיחה עם Ynet שהתקיימה לפני שעוכבה, אמרה פז כי אין בכוונתה להגיע לחקירה מרצונה החופשי, אלא רק באמצעות צו מבית המשפט. "צריך להוריד את מפלס ההיסטריה", אמרה פז. לדבריה, "לא התפרצנו, לא איימנו, לא תקפנו ולא הפחדנו. הילדים לא בכו ואף אחד לא הסתתר מתחת לשולחן. למה נכנסנו לגן? כי הזדמנו לשם במקרה ושמענו במפתיע שירי חנוכה והדלת הייתה פתוחה. למה צילמנו? כי המצלמה היא הנשק היחיד שלי נגד הכוחות העצומים שנלחמים נגד תושבי השכונות ומדיניות ההגירה של מדינת ישראל. למה ילדים? כי הם החזית שהציבו מולנו, כי הם הכיבוש בפועל והשורשים שניטעים עמוק באדמת ישראל".
3 צפייה בגלריה
שוטרים הגיעו לשפי פז ומעכבים אותה לחקירה בעקבות הפריצה לגן לילדים זרים בדרום תל אביב
שוטרים הגיעו לשפי פז ומעכבים אותה לחקירה בעקבות הפריצה לגן לילדים זרים בדרום תל אביב
שפי פז מעוכבת לחקירה, אתמול
פז הגדירה את זימונה לחקירה בחשד להסגת גבול כבדיחה. "הכול פה התהפך. הפולשים הם התושבים הלגיטימיים והנלחמים נגדם הם העבריינים. אז אני לא הולכת לשום חקירה. אני כופרת בזכותה ובסמכותה של המשטרה לחקור אותי עד שלא תאכוף את חוקי המדינה בבית שלי", אמרה פז.
3 צפייה בגלריה
מחלקים סופגניות בגן של יוניטף
מחלקים סופגניות בגן של יוניטף
חלוקת סופגניות לידי הגן
אופירה בן שלמה, מנכ"לית הקרן למעורבות חברתית שמפעילה את מסגרות "יוניטף", אמרה ל-ynet שהעמותה רואה בחומרה התנכלות לילדים בגיל הרך ולהוריהם.
לדברי בן שלמה, "לפגיעה כזו השלכות מרחיקות לכת על רווחתם, התפתחותם ומיצוי יכולותיו האישיות של כל ילד וילד. אירועי האלימות נגד קהילת חסרי המעמד אינם חדשים ומתרחשים מעת לעת בדרום העיר כדוגמת ריסוס כתובות נאצה, גידוף וקריאת גנאי, איומים ותוקפנות. אלו מייצרים אווירה של פחד וטרור לתושבי השכונות".
בן שלמה הוסיפה כי "כניסה לגן והפגנת אלימות כלפי ילדים חסרי ישע היא עליית מדרגה במדרג התוקפנות ומשמעותה אסקלציה מסוכנת. הגשנו תלונה בתחנת המשטרה ואנו מצפים להתערבותם הבהולה של כוחות המשטרה בנושא הנדון טרם יתרחש אירוע אלים וחמור אף יותר ויפה שעה אחת קודם".
3 צפייה בגלריה
מחלקים סופגניות בגן של יוניטף
מחלקים סופגניות בגן של יוניטף
הגן של יוניטף
סגנית ראש העיר תל אביב-יפו, ציפי ברנד, הגיעה אתמול בבוקר לגן יחד עם פעילי מחאת התרבות כדי לשיר עם הילדים שירי חנוכה ולחלק להם סופגניות. "מה שקרה כאן שלשום זה הסיוט של כל הורה", אמרה ברנד. "כניסה של אדם זר לגן ילדים זאת חצייה של קו אדום ואין אופציה אחרת אלה שהמשטרה תוציא צו הרחקה נגד שפי והפעילים שאיתה מהגנים של מבקשי המקלט. הגענו לגרש את החושך ואף אחד מאיתנו לא יוותר".
פורסם לראשונה: 16:13, 17.12.20