2 צפייה בגלריה
מריאנה ודיאנה ז״ל בפעם האחרונה שנפגשו
מריאנה ודיאנה ז״ל בפעם האחרונה שנפגשו
מריאנה דיין והאחות דיאנה דדבייב בפגישתם האחרונה
מריאנה דיין, אחותה של דיאנה דדבייב שלפי החשד נרצחה על ידי בעלה השוטר אמיר רז, התייחסה הבוקר (יום ב') לטענות של הבעל שלפיהן פעל מתוך הגנה עצמית. "אחותי דיאנה נרצחה באכזריות על ידי רוצח נתעב", אמרה האחות. "אני בטוחה שהרוצח לא יוכל להתחמק מכתב אישום חמור ומאחלת לו שלא יאפשרו לו לראות אור יום לעולם".
ככל שמתגלים יותר פרטים על החקירה, בני משפחתה של המנוחה מביעים כעס עצום יותר. בעקבות כך ביקשו הוריה של דיאנה להימנע משרבוב שם המשפחה של הבעל לשמה, ולצרף לכל דיווח בעניינה את שם משפחתה מלפני נישואיה - דדבייב.
2 צפייה בגלריה
אמיר רז
אמיר רז
הבעל החשוד ברצח אמיר רז
מיד לאחר הרצח הודה השוטר רז בחקירתו במחלקה לחקירות שוטרים במיוחס לו ואף השתתף בשחזור המעשה. בחקירתו האחרונה הוא שינה את גרסתו, וטען כאמור כי פעל מתוך הגנה עצמית. "מבחינתנו לא הייתה שום הגנה עצמית, אנחנו לא מכירים דבר כזה", אמר אתמול עו"ד מיכאל יוספוב, בן דודה של דיאנה. "התחושות הן מאוד קשות, זה לא קל לראות אותו יושב נינוח".
בית משפט השלום בראשון לציון האריך אתמול את מעצרו של הבעל בחמישה ימים נוספים. רז לא הובא לדיון מכיוון ששהה בבידוד עד הבוקר לאחר שנחשף לחולה קורונה. "מדובר באירוע טרגי", ציין השופט בדיון. "החשד הוא שהחשוד רצח את אשתו מול ילדיהם".
דיון בהארכת מעצרו של הבעל החשוד ברצח
(צילום: ניצן דרור, שחר גולדשטיין)

דניאל דודזון, חבר המשפחה, כתב בחשבון הפייסבוק שלו: "אני יודע שהרבה אנשים קיבלו את הרושם שהיה מדובר בקשר נורמטיבי, בבחור טוב, מלח הארץ שעובד במשטרה ופתאום חטף סיבוב וירה באשתו זו לא המציאות".
לדבריו חבר המשפחה, בימים האחרונים התגלה כי מקרה האלימות הראשון אירע כבר לפני שלוש שנים ומשפחתו של אמיר ידעה על האלימות הקשה. דודזון טען כי "מי שמתנהג ככה לאשתו ולילדים שלו צריך לשבת בכלא כל החיים ולא נקבל כאן בשום פנים ואופן 'אי שפיות זמנית'".
דודזון הוסיף כי התחושות אצל משפחת המנוחה הן קשות לנוכח העובדה שהאמינו שהבעל היה אוהב ואכפתי, אך מחשבות אלה התבדו. "דיאנה הייתה אישה שהאמינה באנשים והאמינה שאפשר לשנות ולתקן ואולי זה מה שגרם לה לסרב לראות את הסימנים. אמיר רז אתה שקרן, גרמת לנו לחשוב שאתה טוב לב. מגיע לך על זה לשבת בכלא עד יומך האחרון".
דדבייב, בת 32 במותה, נורתה למוות לפני 10 ימים בביתה ביישוב נעלה במועצה האזורית מטה בנימין. לאחר הירי הבעל התקשר לאמו וקרא לה לבוא לקחת את הילדים. בהמשך הוא התקשר למפקדו במשטרה ודיווח לו כי ירה למוות באשתו.
במקרה שאישה בסביבתכם נמצאת במערכת יחסים אלימה, הפנו אותה או התקשרו בעצמכם לקו החירום של משרד הרווחה בטלפון 118 או 077-9208560. המוקד מאויש במשך 24 שעות ביממה ומעניק שירות בעברית, ערבית, רוסית ואמהרית.