התייחסות רה"מ נתניהו להמשך מבצע החיסונים
(צילום: ליהי קרופניק)

עולים עוד שלב במבצע החיסונים "חוזרים לחיים" - וגיל המתחסנים ממשיך לרדת: ועדת התעדופים של משרד הבריאות החליטה היום (ו') לאפשר חיסונים נגד קורונה לבני 45 ומעלה החל מהשבוע הבא. כך נודע ל-ynet.
בהודעת משרד הבריאות, שנמסרה לאחר מכן, נאמר כי יש לפנות לקופות החולים לתיאום תור לחיסון. קופות החולים יחלו בזימון המבוטחים מיום ראשון הקרוב, וכנראה למחרת כבר יחלו בני 45 ומעלה להתחסן. עד כה חוסנו כשני מיליון ישראלים במבצע החיסונים.
1 צפייה בגלריה
בנימין נתניהו ויולי אדלשטיין במכבי רמלה
בנימין נתניהו ויולי אדלשטיין במכבי רמלה
נתניהו ואדלשטיין במעמד החיסון השני מיליון
(צילום: תומר נויברג, פלאש 90)
מוקדם יותר היום הנחה משרד הבריאות את קופות החולים ובתי החולים כי חברי הצוותים הרפואיים שהתחסנו בשתי מנות חיסון יקבלו פטור מבידוד שבוע לאחר קבלת המנה השנייה. בנוגע לכלל האוכלוסייה עדיין לא ניתנה הנחיה שכזו, שצפויה להתקבל בהמשך.
השבוע נכנסו לראשונה לישראל רופאים ישראלים המתגוררים בארצות הברית, וקיבלו פטור מבידוד לאחר שהציגו אישורים על כך שחוסנו שם בשתי מנות.
"אנחנו בלאומית ממשיכים לחסן את המבוטחים בקצב מצוין", אמר חיים פרננדס, מנכ"ל קופת החולים לאומית. "השבוע התחלנו לחסן את המנה השנייה של החיסון עם שיעור היענות גבוה ביותר של 98 אחוזים. במקביל התחלנו לחסן אלפי מבוטחים נוספים מדי יום במנה הראשונה של החיסון. עובדי לאומית מוכנים לחסן גם את המבוטחים בגילאי 45 עד 50 החל משבוע הבא. מעבר לכך, אנחנו בלאומית מבקשים מכל מבוטח שלנו ששייך לאחת מקבוצות התעדוף ושטרם התחסן, לקבוע תור ולהתחסן כבר בשבוע הבא, בדגש על המבוטחים בגילאי 60 ומעלה ומבוטחים שלנו בחברה הערבית ובחברה החרדית".
היישובים שבהם התחסנו הכי הרבה תושבים במנה הראשונה הם עומר, להבים, סביון, גבעת אבני, כפר ורדים ומיתר. העיר שבה שיעור המתחסנים במנה הראשונה הוא הגבוה ביותר היא קריית מוצקין, שם 29.3% מתושבי העיר שכבר קיבלו את הזריקה הראשונה.
בתל אביב קיבלו 20.66% מהתושבים את המנה הראשונה בחיסון, בירושלים 11.41%, בבני ברק 7.31%, בביתר עילית 3.62% ובמודיעין עילית 3.32%. יש לציין כי שיעור המתחסנים נובע בין היתר מגיל התושבים ביישוב וביישובים החרדים ממוצע הגילים נמוך באופן משמעותי מהממוצע הארצי.