תיעוד: כלי הרכב עולים באש בלוד. אמש ולאורך הלילה

לוד בוערת: 13 כלי רכב הוצתו אמש והלילה (בין רביעי לחמישי) ברחבי העיר. גורמים בעירייה רומזים כי מדובר בפעולת נקמה על הריסת בתים בלתי-חוקיים בשכונה הערבית, שצווי ההריסה שהוצאו לגביהם עוררו מתח רב במקום.
ראש העיר יאיר רביבו אף טען ל"פיגוע שנאה לאומני". הוא לא מסתפק בטיפול המשטרה בנושא ומעוניין בהתערבות השב"כ. צפו בתיעוד הדליקות בסרטון שבמעלה הכתבה.
2 צפייה בגלריה
הצתת כלי רכב בלוד
הצתת כלי רכב בלוד
ראש העיר: "פיגוע שנאה לאומני"
אירועי ההצתה החלו אתמול בשעות הערב, שניים במספר, עם פריצת השריפה ברחוב חידקל. במקביל, שלוש משאיות עלו באש ברחובות מיכה רייסר והחשמונאים. בסך הכול, כאמור, נשרפו 13 מכוניות תוך כמה שעות.
בדיקה שערכו בעירייה גילו שכל כלי הרכב שייכים לתושבים יהודים, ובעקבות זאת ראש העיר רביבו יצא במתקפה חריפה על אותם מבצעים שלדעתו ביצעו את המעשה.
״מדובר בפיגוע שנאה לאומני על רקע אכיפת החוק על ידנו", אמר רביבו, "אני דורש מהשב״כ לחקור את האירוע באופן בהול. לא נוותר על המשילות שלנו״.
2 צפייה בגלריה
הצתת כלי רכב בלוד
הצתת כלי רכב בלוד
הח"כ לשעבר מרציאנו, תושב העיר: "קורא לתושבים לצאת לרחובות ולמחות"
חבר הכנסת לשעבר ותושב העיר יורם מרציאנו קרא לראש הממשלה בנימין נתניהו ושר לביטחון הפנים אמיר אוחנה "להגיע מיד ללוד ולטפל - לא במבצע חד פעמי אלה באמצעות תוכנית ארוכה וסדורה". הוא הוסיף כי "דמם של תושבי לוד אינו הפקר, מה שקרה אמש זו סכנה לשלטון החוק ולדמוקרטיה. אזרחים חפים מפשע משלמים את המחיר". מרציאנו קרא לתושבי העיר "לצאת לרחובות ולמחות".
במשטרה מסרו: "אנחנו רואים בחומרה את אירועי האלימות האחרונים באזור, שבעקבותיהם נפתחו במשטרה חקירות המתנהלות בימים אלו ביסודיות ובמקצועיות. לצד הפעלת מגוון כוחות שיטור ושימוש באמצעים, בעיר פועלת מפקדה משימתית ייעודית הכוללת מגוון כוחות שיטור שנאבקים בפשיעה ומבצעיה, ומקיימים גם פעילות הסברה ומניעה מול הקהילה. נמשיך לבצע את כל הפעולות הנדרשות במטרה למצות את הדין עם המעורבים ולפעול למען שלום הציבור וביטחונו האישי".