האם תיתכן רוטציה בין ראש הממשלה בנימין נתניהו ליו״ר תקווה חדשה, גדעון סער - כשסער מוביל? גורמים פוליטיים אומרים כי בימים האחרונים יש בליכוד מי שזורעים את הזרעים הראשונים לממשלה שבה סער יכהן כראש ממשלה למשך שנה יחד עם נתניהו, כפי שהוזכר בתסריטים הפוליטיים האפשריים. אולם גם בליכוד וגם בתקווה חדשה מכחישים לפי שעה את הנושא ואומרים כי כלל לא מתנהלים מגעים.
1 צפייה בגלריה
גדעון סער בנימין נתניהו
גדעון סער בנימין נתניהו
גדעון סער בנימין נתניהו
(צילום: AP, AFP)
השיח סביב אפשרות שכזו עלה תוך כדי סבב הלחימה, וזמן קצר יחסית אחרי שירדה מסדר היום האפשרות ל"ממשלת שינוי" של מתנגדי נתניהו. בתקווה חדשה הקשיבו לדיווחים על כך שנתניהו עשוי לתת לסער את ההובלה, אולם לפי שעה לא מתייחסים ברצינות לתוכן הדברים, מכיוון שייתכן שבליכוד עורכים ניסוי כלים ומנסים לעורר שוב שיח סביב הצעה שלא תבשיל.
בינתיים לא עברה כל הצעה לסער וצוותים מטעם נתניהו ומטעמו אף לא שוחחו סביב אפשרות להקים ממשלה משותפת.
בהודעת תקווה חדשה היום נכתב: ״אין מו״מ שמתקיים או הצעה כלשהי שעומדת על הפרק. תקווה חדשה הציגה בבירור את עמדותיה מאז הבחירות פעם אחר פעם לגבי האפשרויות לתמיכתה בהקמת ממשלה: ממשלה לאומית בראשות אחר או ממשלת שינוי ובה הסדרים שיאפשרו לה לעמוד על השקפת עולמה. גם בכך אין שינוי.
"ככל שתהיה בעתיד התפתחות שתחייב עדכון הציבור", נמסר עוד, "תעשה זאת תקווה חדשה בשקיפות״.
ההערכה בעקבות הודעתו של סער היא שאם אכן תוצע הצעה כזאת הוא יוכל לשקול אותה, משום שהבטחת הבחירות המרכזית שלו, שלא לשבת תחת נתניהו, לא תופר.
בליכוד הגיבו על הדברים ואמרו: ״ראש הממשלה נתניהו עוסק רק במערכה למען ביטחון ישראל וטרם התפנה כלל לעניין הפוליטי. ההודעות מטעם בכירים או מקורבים הם גורמים בלתי מוסמכים שמדברים בשם עצמם בלבד״.