12 צפייה בגלריה
יאיר לפיד נפתלי בנט
יאיר לפיד נפתלי בנט
לקראת הכרעה: לפיד ובנט
(צילום: קובי קואנקס)
למרות הלחצים הכבדים מצד הליכוד ובצלאל סמוטריץ', יו"ר ימינה נפתלי בנט עסק לקראת סוף השבוע בבדיקה אחרונה שלא נותר שום סיכוי לממשלה בראשות בנימין נתניהו בהיעדר עריקים שיצטרפו אליה. למקורביו אמר אתמול (שישי) כי בסוף השבוע הזה הוא צפוי לקבל את ההכרעה הסופית אם ללכת עם יאיר לפיד לממשלה משותפת.
העובדה שלא נמצאו שני העריקים הנדרשים שיסייעו בהקמת ממשלת ימין הובילה את בנט לחזור לחלופה הראשונה שהוצעה לו בהיותו לשון מאזניים. נכון לעכשיו, ההערכה היא שגם איילת שקד שהתנגדה להצטרף לממשלת אחדות, תסכים לכך בהיעדר ברירה אחרת. זו חלוקת התיקים המסתמנת, אם תכן תקום "ממשלת שינוי".
בליכוד ניסו עד הרגע האחרון ללחוץ על בנט - ודקות ספורות לפני כניסת השבת פרסמו בעמוד הפייסבוק של המפלגה האשמות נוספות נגדו. "יש עוד מי שמאמין שבנט לא דוהר לשמאל?", כתבו במפלגה. "בנט ברח מסיכום משותף שהושג עם הליכוד להקמת ממשלת ימין ורץ לממשלת שמאל עם לפיד, מרצ, העבודה והמשותפת. הם מתכוונים להודיע על כך ביממה הקרובה ולהשביע את ממשלת השמאל בשבוע הבא". יצוין כי עד כה לא דובר על ממשלה יחד עם הרשימה המשותפת.

מצרים לחמאס: מו"מ לרגיעה עם ישראל חייב לכלול את נושא השבויים

חמאס קיבל מסר ממצרים שלפיו המשך המו"מ על הבנות הרגיעה עם ישראל יהיה חייב לכלול את סוגיית השבויים והנעדרים – הדר גולדין, אורון שאול, אברה מנגיסטו והישאם א-סייד. כך דיווח היום (שבת) העיתון הקטארי "אל-ערבי אל-ג'דיד", שהוסיף כי ישראל מתעקשת לקשור את הנושא ברגיעה ובתחילת שיקום הרצועה.
12 צפייה בגלריה
הדר גולדין, אורון שאול, אברה מנגיסטו והישאם א-סייד
הדר גולדין, אורון שאול, אברה מנגיסטו והישאם א-סייד
הדר גולדין, אורון שאול, אברה מנגיסטו והישאם א-סייד
עוד דווח בעיתון כי משלחת המודיעין המצרית שנכנסה אתמול לעזה אמורה הייתה להיפגש עם סגן ראש הזרוע הצבאית של חמאס מרוואן עיסא, כדי להקל על קיום השיחות בעניין עסקת חילופי השבויים והנעדרים. חמאס מצידו עדיין מתעקש על כך שיש להפריד בין סוגיית השבויים והנעדרים לבין כל משא ומתן שקשור לרגיעה ארוכת טווח או תהליך שיקום הרצועה.
בתוך כך, משלחת ישראלית בראשות שר החוץ גבי אשכנזי צפויה לצאת מחר לקהיר, בהזמנתו של שר החוץ המצרי סאמח שוכרי. זאת כדי לדון בגיבוש מנגנון הסדרה מול עזה, רגיעה ארוכת טווח, שיקום הרצועה ופתרון סוגיית השבויים והנעדרים.

12 צפייה בגלריה
 מפקד כוח קודס קאאני.  "להיערך לשלוט בכל פלסטין"
 מפקד כוח קודס קאאני.  "להיערך לשלוט בכל פלסטין"
מפקד כוח קודס קאאני. "להיערך לשלוט בכל פלסטין"
(צילום: AP)

מפקד כוח קודס מאיים: "ישראלים, מהרו וקנו מחדש את בתיכם באירופה"

מפקד כוח קודס האיראני איסמעיל קאאני, יורשו של קאסם סולימאני שחוסל בשנה שעברה בבגדד, שב ואיים היום בהשמדת ישראל, ואמר כי הוא מציע לישראלים לחזור לבתיהם באירופה ובארצות הברית.
"אנחנו מציעים לציונים לשוב ולקנות בחזרה את הבתים שהם מכרו באירופה, באמריקה ובמקומות אחרים בעולם, לפני שהם יהפכו ליקרים יותר", אמר קאאני – כשכוונתו כמובן לכך שישראל עתידה להיות מחוסלת.
בנאום שנשא במלאות 40 יום למותו של סגן מפקד כוח קודס, עימאד חיג'אזי, שיבח קאאני את ארגוני הטרור בעזה על האופן שבו נלחמו בישראל במהלך מבצע "שומר החומות". בנאומו הילל קאאני את חמאס ושותפיו על כך שייצרו אלפי רקטות בעצמם, וטען כי הודות להתחמשות הכבדה הזו ישראל אינה מעוניינת עוד להתמסר לפעולות של הרג ילדים פלסטינים. לדבריו, ישראל התחננה בפני ידידותיה בעולם שיעזרו לה להשיג הפסקת אש עם חמאס.

12 צפייה בגלריה
דני קרוון
דני קרוון
דני קרוון
(צילום: AFP)

הפסל דני קרוון הלך לעולמו בגיל 90

דני קרוון, חתן פרס ישראל לפיסול, הלך לעולמו בגיל 90. קרוון, שהיה אחד מהאמנים הישראלים הבולטים בעולם וזכה להצלחה בינלאומית במשך עשורים רבים, היה ידוע בזכות עבודותיו הסביבתיות המונומנטליות המוצגות ברחבי תבל.
האמן, שחילק את זמנו בין תל אביב, פירנצה ופריז, הותיר אחריו אישה ושלוש בנות, בהן הצלמת תמר קרוון.

12 צפייה בגלריה
נשיא ארה"ב ג'ו ביידן
נשיא ארה"ב ג'ו ביידן
נשיא ארה"ב ג'ו ביידן
(צילום: EPA)

ביידן על גל האנטישמיות: "טרור נגד יהודי אמריקה"

נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן גינה את התקיפות האנטישמיות ברחבי המדינה, וכינה את התופעה "טרור נגד יהודי אמריקה". לדבריו, "בשבועות האחרונים האומה שלנו חזתה בסדרה של תקיפות אנטישמיות". בהצהרה שפורסמה על ידי הבית הלבן הוא מנה כמה מאותן תקיפות.
חשד לפשע שנאה נגד יהודים בלוס אנג'לס: תיעוד התקיפה במסעדה

"ראינו לבנה נזרקת לעבר חלון של עסק בבעלות יהודית במנהטן, צלב קרס שנחצב בדלת בית הכנסת בסולט לייק סיטי (יוטה), משפחות מאוימות מחוץ למסעדה בלוס אנג'לס ומוזיאונים בפלורידה ובאלסקה לזכר השואה שהושחתו במסרים אנטי-יהודיים".
ביידן הדגיש: "התקיפות האלה בזויות, חסרות מצפון, לא-אמריקניות וחייבות להיפסק. לא אניח לחברינו לחוש מאוימים או מותקפים בגלל מי שהם או בשל אמונתם. איננו יכולים להרשות לשילוב הרעיל הזה של שנאה, שקרים מסוכנים וקונספירציות לסכן את האמריקנים האלה".
הנשיא ביידן ציין כי כפי שהתובע הכללי מריק גרלנד הודיע, משרד המשפטים האמריקני ישתמש בכל הכלים העומדים לרשותו לצורך המאבק בפשעי שנאה. "בימים האחרונים ראינו ששום קהילה אינה חסינה. כולנו חייבים לעמוד יחד כדי להשתיק את ההדים האיומים והמבעיתים האלה, שמזכירים את הפרקים הגרועים ביותר בהיסטוריה העולמית".


יולדת בת 38 נפטרה לאחר שהגיעה במצב אנוש לביה"ח, גם העובר לא שרד

אתמול במהלך הערב הובהלה לחדר הטראומה במרכז הרפואי קפלן מורן נבו מרחובות, בת 38 בשבוע ה-38 להריונה, כשהיא במצב אנוש ותוך כדי מאמצי החייאה. עם הגעתה בוצע בה ניתוח קיסרי חירום. זמן קצר לאחר מכן, ולמרות מאמצי הצוות הרפואי, נפטר היילוד. נבו הועברה לטיפול נמרץ ונפטרה כמה שעות אחר כך.
מבית החולים נמסר כי נבו הייתה חתומה על כרטיס אדי, והמשפחה הסכימה לתרומת רקמות, אשר תתבצע בבית החולים ביממה הקרובה.
פרופ׳ אלון בן אריה, מנהל חטיבת הנשים ויולדות במרכז הרפואי קפלן הוסיף: "לצערנו הרב, למרות ניסיונות לייצב את מצבה ומאמצי החייאה מתקדמים, היא נפטרה במהלך הלילה. סיבת הפטירה של האם והיילוד לא ידועה בוודאות, אולם אנו מעריכים כי מדובר בתסחיף מי שפיר, שעלול להתרחש לעיתים רחוקות בהריון. יש לציין כי פטירה של האם והיילוד כתוצאה מתסחיף מי שפיר היא מקרה נדיר וחריג".

תושב טבריה חשוד בהצתה של דוכן בשוק
(צילום: דוברות כבאות והצלה מחוז צפון)

חשד להצתה: נזק כבד משריפה בשוק העירוני בטבריה

המשטרה עצרה הבוקר תושב טבריה כבן 30, שעבד בדוכן בשוק העירוני והסתכסך עם הבעלים, בחשד שהצית בלילה את הדוכן וגרם לשריפת ענק בשוק. במקום עלו באש עשרות דוכנים ועסקים, ודיירים המתגוררים סביב השוק פונו מבתיהם.
השריפה פרצה לאחר חצות והקיפה בתוך זמן קצר מתחם גדול בשוק. עשרה צוותים של לוחמי אש מתחנת הכיבוי טבריה, בפיקודו של סגן מפקד המשמרת, רשף שי חליווה, פעלו במשך שעות ארוכות לכיבוי האש וצמצום מספר העסקים שניזוקו. בין השאר ניסרו דלתות של חנויות כדי לאפשר גישה למוקד השריפה.

רוכב אופנוע נהרג בצומת לכיש: "מוות שלישי באותו אזור תוך חצי שנה"
(צילום: רועי עידן)

רוכב אופנוע נהרג בצומת לכיש: "מוות שלישי באותו אזור תוך חצי שנה"

רוכב אופנוע כבן 45 נהרג הבוקר בתאונת דרכים בכביש 3415, סמוך לצומת לכיש. "זה מזעזע, לצערי זו פעם שלישית שאני נאלץ לקבוע מוות של רוכב אופנוע באותו אזור בחצי השנה האחרונה", ציין פרמדיק מד"א אפרים ינקו, שהוזעק לזירה.בשעה 8:31 התקבל במוקד 101 של מד"א במרחב לכיש דיווח על רוכב אופנוע שככל הנראה איבד שליטה. חובשים ופרמדיקים של מד"א שהוזעקו לזירה קבעו את מותו של הרוכב במקום.

12 צפייה בגלריה
רוכב אופנוע החליק ונהרג בכביש 3415 סמוך לצומת לכיש
רוכב אופנוע החליק ונהרג בכביש 3415 סמוך לצומת לכיש
זירת התאונה בצומת לכיש
(צילום: רועי עידן)

הפרמדיקים ינקו ורחלי כהן אכר סיפרו: "כשהגענו ראינו קבוצת רוכבים עם אופנועים כבדים על הכביש. במדרון בצד הדרך, במרחק של כ-10 מטר מהכביש, שכב רוכב מחוסר הכרה, ובמרחק כ-70 מטר היה האופנוע. הוא סבל מחבלה רב מערכתית קשה, הענקנו לו טיפול רפואי וביצענו פעולות החייאה שבסופן נאלצנו לקבוע את מותו".


12 צפייה בגלריה
ההרוג,  זכריא חמאיל, בהתפרעויות בכפר ביטא
ההרוג,  זכריא חמאיל, בהתפרעויות בכפר ביטא
ההרוג, זכריא חמאיל

פלסטיני נהרג בהפרות סדר ליד שכם

זכריא חמאיל, בן 28 מהכפר הפלסטיני ביתא שליד שכם, נהרג אמש לאחר שנורה בחזהו בהפרות סדר עם כוחות הביטחון. בצה"ל מסרו כי סיבת הפגיעה בחמאיל לא ידועה, וכי האירוע מתוחקר.
בצבא ציינו כי מאות פלסטינים הציתו שריפות, הבעירו צמיגים ויידו אבנים לעבר כוחות צה"ל באזור המאחז גבעת אביתר.

12 צפייה בגלריה
בשאר אל אסד, מנצח את הבחירות לנשיאות סוריה
בשאר אל אסד, מנצח את הבחירות לנשיאות סוריה
בשאר אל-אסד
(צילום: EPA )

אסד: "הניצחון בבחירות - התגברות על אויבי האומה"

נשיא סוריה בשאר אסד נשא אמש את נאום הניצחון שלו לאומה אחרי שבאופן לא מפתיע ניצח בבחירות וזכה בכהונה של שבע שנים נוספות כנשיא. "מה שהעם הסורי עשה בשבועות האחרונים אינו רק חגיגה, אלא התגברות על כל אויבי האומה", הצהיר הרודן שירש את אביו לפני 21 שנים.
"זוהי הנאמנות הכי גדולה שיש לאומה", אמר אסד. "זוהי מהפכה, במלוא מובן המילה, והכותרת שלה היא הכבוד. זהו כבוד גדול עבורי שבחרתם בי לשרת אתכם, וזהו כבוד גדול להיות חלק מהעם הזה", הצהיר הרודן. "מה שנותן לי את ההתלהבות לעתיד - זה אתם. הרוח הזאת, העמידה האיתנה, היא מה שאנחנו זקוקים לו. ללא הרוח הזאת, האומה לא הייתה קיימת אחרי עשר שנות מלחמה. אני מאמין שנצליח להביס את כל האויבים שלנו, העם הזה תמיד הוכיח שאין דבר שהוא מעל למולדת. המסר לאויבים הגיע - והמשימה הלאומית הגדולה הושגה".

המטיילים חוזרים לפארק אשכול אחרי מבצע שומר החומות
(צילום: בראל אפרים)

המטיילים חזרו לדרום: "חשוב להראות פה נוכחות ולהמשיך בשגרה שלנו"

מזג האוויר הנעים היום הוציא מאות אלפי בני אדם לטייל בטבע - ורבים מהם הגיעו אל אתרי הדרום שהיו עד לפני שבוע במוקד העימות בין ישראל לחמאס. "באנו להזדהות עם תושבי הדרום, חשוב להראות פה נוכחות ולהראות שאנחנו חזקים וממשיכים בשגרה שלנו", אמר גילי גולדי מרעננה שהגיע אל הגן הלאומי הבשור (פארק אשכול) - שבוע וחצי לאחר השריפה שגרמה לנזק כבד באתר. בתוך כך, כ-100 אלף מטיילים פקדו השבת את שמורות הטבע והגנים הלאומיים ברחבי הארץ. מרשות הטבע והגנים נמסר כי האתרים המובילים היו גן לאומי ירקון (תל אפק), תל אשקלון, שמורת עין גדי ושמורת הבניאס.
12 צפייה בגלריה
מטיילים בחניון לילה בגן הלאומי תל אשקלון
מטיילים בחניון לילה בגן הלאומי תל אשקלון
(צילום: בראל אפרים, רונית רוזן רט"ג)

"קצת עצוב לראות את זה, ראינו את השילוט בכניסה ולפיו נפלה פה רקטה, אבל המקום הזה עדיין מאוד יפה", הוא הוסיף. "ישקמו את זה, אני מאמין שנבוא לפה שוב עוד כמה שנים והכל יהיה שוב ירוק".

12 צפייה בגלריה
המטיילים חוזרים לפארק אשכול אחרי מבצע שומר החומות
המטיילים חוזרים לפארק אשכול אחרי מבצע שומר החומות
הכניסה לפארק אשכול
(צילום: בראל אפרים)
פארק אשכול נפתח מחדש לכניסת מבקרים רק בסוף השבוע הזה - ועשרות מטיילים כבר הספיקו ללון בחניון הלילה שבשטחו. השריפה באתר פרצה ביום האחרון של מבצע "שומר החומות", בעת שרסיסי רקטה מאחד המטחים הכבדים ששוגרו בשעות שלפני הפסקת האש נפלו בערוץ נחל הבשור סמוך לקיבוץ רעים והציתו שריפת קוצים שהתפשטה במהירות.

תחזית מזג האוויר עם דני רופ
(צילום: משה מזרחי)

התחזית: ירידה בטמפרטורות

אחרי מזג האוויר היום, שהיה בהיר עד מעונן חלקית, תורגש ירידה בטמפ' בעיקר באזורים הפנימיים ובהרים. הים יעלה ויהיה גבוה ומסוכן לרחצה. טמפרטורת המים עלתה וכבר עומדת על יותר מ-25 מעלות.

12 צפייה בגלריה
חוף הים בתל אביב
חוף הים בתל אביב
הים גבוה ומסוכן לרחצה. החוף בתל אביב, ארכיון
(צילום: AFP)
ביום ראשון צפויה התחממות, וביום שני כבר צפוי שרב כבד עם טמפרטורות של מעל ל-36 מעלות בהרים ואף יותר מזה בנגב ובערבה.
ביום שלישי תורגש התקררות קלה, אבל עדיין יהיה חם מהרגיל. רק מיום רביעי תורגש ירידה משמעותית בטמפרטורות ומזג האוויר יהיה רגיל לעונה.