שעה קלה אחרי שהושבע לתפקיד ראש הממשלה שוחח נפתלי בנט לראשונה עם נשיא ארה"ב ג'ו ביידן, שבירך את בנט על כניסתו לתפקיד. ראש הממשלה החדש הודה לו, וציין את הערכתו לנשיא האמריקני ולתמיכתו בישראל במהלך מבצע "שומר החומות" בעזה.
בנט אמר לביידן שהוא רואה בו חבר גדול של מדינת ישראל, והודה לו על ברכותיו ועל מחויבותו ארוכת השנים למדינת ישראל ולביטחונה. בשיחתם הדגישו השניים את חשיבות הברית בין ישראל לארה"ב – ואת המחויבות לחיזוק הקשרים בין המדינות ולשמירה על ביטחונה של ישראל. בהודעת הבית הלבן נמסר שבשיחה שלח ביידן "ברכות חמות" לבנט על כניסתו לתפקיד, וכי השניים סיכמו שהצוותים שלהם יקיימו התייעצויות "על כל הנושאים הקשורים לביטחון האזור – כולל איראן".
6 צפייה בגלריה
נפתלי בנט
נפתלי בנט
בנט משוחח עם ביידן, הערב
(צילום: אריאל זנדברג)
מיד אחרי השבעת הממשלה פרסם הבית הלבן ברכה בשמו של ביידן: "בשם העם האמריקני אני מברך את ראש הממשלה נפתלי בנט, ראש הממשלה החליפי ושר החוץ יאיר לפיד וכל חברי הממשלה החדשה. אני מצפה לעבוד ביחד עם ראש הממשלה בנט לחזק את כל ההיבטים של מערכת היחסים ההדוקה והמתמשכת בין שתי המדינות שלנו. לישראל אין חברה טובה יותר מארה"ב".
ביידן הדגיש כי אין עוררין על התמיכה האמריקנית בביטחון ישראל. "הקשר המאחד את העמים שלנו הוא עדות לערכים המשותפים שלנו ולעשורים של שיתוף פעולה הדוק. בשעה שאנו ממשיכים לחזק את השותפות שלנו, ארה"ב נותרה איתנה בתמיכה בביטחון ישראל. הממשל שלי מחויב במלואו לעבוד עם ממשלת ישראל החדשה לקידום הביטחון, היציבות והשלום למען ישראלים, פלסטינים ואנשים בכל האזור", אמר הנשיא בהודעה שפרסם הבית הלבן.
בהצהרתו לא הזכיר ביידן את ראש הממשלה היוצא בנימין נתניהו. היחסים בין ביידן לנתניהו היו מתוחים וכנשיא שוחח ביידן לראשונה עם נתניהו רק באמצע פברואר - כחודש אחרי שנכנס לתפקיד.
גם ראש ממשלת בריטניה בוריס ג'ונסון בירך: "בשם המדינה כולה אני מברך את נפתלי בנט ויאיר לפיד על הקמת הממשלה. בסופה של מגפת הקורונה, אנחנו נרגשים להמשיך לעבוד יחד לקידום השלום ושגשוג לכולם".


ראש ממשלת הודו, נרנדרה מודי, בירך את עמיתו בנט, וכתב בטוויטר: "מזל טוב על היותך ראש ממשלת ישראל. בשנה הבאה נחגוג 30 שנים לשדרוג היחסים הדיפלומטיים, ואני מצפה לפגוש אותך ולהעמיק את השותפות האסטרטגית בין שתי המדינות".
הוא כתב בעברית לראש הממשלה בנימין נתניהו: "לקראת סיום תפקידך המוצלח כראש ממשלת ישראל, ברצוני להביע הוכרה עמוקה על מנהיגותך ומתן תשומת הלב המיוחדת ליחסים האסטרטגים בין הודו לישראל".

שר החוץ וראש הממשלה החליפי יאיר לפיד החליף ברכות עם ג'וזף בורל, הנציג העליון של האיחוד האירופי לענייני חוץ ומדיניות ביטחון, ומסר: "ישראל והאיחוד האירופי חולקים מחויבות לערכים דמוקרטיים ולמערך אינטרסים משותפים. התחייבנו לעבוד יחד כדי לחזק את הקשר".

ובחזרה לביידן, שנזכיר כי נמצא בימים אלה במסע דילוגים באירופה. הערב, אחרי סיומה של פסגת מדינות ה-G7 וארוחת ערב עם המלכה אליזבת, עזב ביידן את אנגליה והמריא לתחנה הבאה - בריסל. ביידן ייפגש בבלגיה עם ראשי נאט"ו והאיחוד האירופי. בהמשך השבוע יגיע לז'נבה - לפסגה עם ולדימיר פוטין.
יש ממשלה: הכנסת הצביעה בעד ממשלת השינוי
(צילום: ערוץ כנסת )
6 צפייה בגלריה
ג'ו ביידן נפתלי בנט
ג'ו ביידן נפתלי בנט
בנט וביידן. "לישראל אין חברה טובה מארה"ב", אמר הנשיא האמריקני
(צילום: EPA, רויטרס)
6 צפייה בגלריה
ג'ו ביידן מתארח אצל המלכה אליזבת טירת ווינזדור אנגליה
ג'ו ביידן מתארח אצל המלכה אליזבת טירת ווינזדור אנגליה
ביידן מתארח אצל המלכה אליזבת בטירת ווינזדור. הערב המריא מאנגליה לבלגיה
(צילום: gettyimages)
6 צפייה בגלריה
ג'ו ביידן מתארח אצל המלכה אליזבת טירת ווינזדור אנגליה
ג'ו ביידן מתארח אצל המלכה אליזבת טירת ווינזדור אנגליה
המלכה עם הגברת הראשונה ג'יל ביידן
(צילום: רויטרס)
זמן קצר אחרי הודעת הבית הלבן הגיב בנט לדברים והודה לביידן. "תודה לך אדוני הנשיא!", כתב ראש הממשלה החדש. "אני מצפה לעבוד איתך כדי לחזק את הקשרים בין שתי המדינות שלנו".
בישראל מעריכים כי בנט יקבל בקרוב הזמנה לבית הלבן. נשיא המדינה היוצא, ראובן (רובי) ריבלין צפוי לפגוש את ביידן בבית הלבן החודש - לפני שיצחק (בוז'י) הרצוג יחליף אותו בתפקיד.
בנאומו אחר הצהריים במליאת הכנסת, עוד לפני ההצבעה על הקמת הממשלה, פנה בנט לביידן ואמר: "אני רוצה להודות לכולם בשם כולנו לנשיא ג'ו ביידן על עמידותו הנחושה לצד ישראל במהלך מבצע שומר החומות, ומחויבותו ארוכת השנים לישראל. אנחנו מעריכים מאוד את תמיכתה היציבה של ארה"ב ידידתנו הגדולה ביותר. הממשלה שלנו תעשה מאמץ להעמיק ולטפח את היחסים עם ידידנו בשתי המפלגות. אם יהיו מחלוקות, ננהל אותן מתוך אמון בסיסי וכבוד הדדי".

מרקל לבנט: לגרמניה וישראל יש קשר מיוחד

גם מזכיר המדינה אנתוני בלינקן בירך על הקמת הממשלה בישראל ואמר הערב: "ארה"ב מקבלת בחום את הקמת הממשלה החדשה בישראל. אנו מצפים לעבוד מקרוב עם ראש ממשלת ישראל נפתלי בנט, ראש הממשלה החליפי ושר החוץ יאיר לפיד והקבינט הישראלי. ארה"ב תמשיך לעבוד עם ישראל לקידום השלום, ונותרנו איתנים במחוייבות שלנו לביטחון ישראל . אנו מצפים לחיזוק כל ההיבטים של השותפות האמריקנית-ישראלית ולעבוד ביחד למען עתיד בטוח ומשגשג יותר".
6 צפייה בגלריה
לפיד מקבל את פניה של מרקל בנתב"ג, 2014
לפיד מקבל את פניה של מרקל בנתב"ג, 2014
לפיד מקבל את פניה של מרקל בנתב"ג, 2014
(צילום: שלומי אמסלם)
קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל בירכה את בנט על כניסתו לתפקיד. "לגרמניה ולישראל יש ידידותית מיוחדת שאנחנו רוצים לחזק עוד יותר", אמרה מרקל בברכה לבנט וציינה כי ברצונה לפעול בשיתוף פעולה הדוק איתו. בבריטניה בירך שר החוץ דומיניק ראב את בנט ולפיד, ואמר שהוא מצפה להמשיך בשיתופי הפעולה בנושאי ביטחון, סחר ושינויי האקלים ולעבוד ביחד להבטחת השלום באזור.
6 צפייה בגלריה
דגל ישראל על גג משרד קנצלר אוסטריה סבסטיאן קורץ
דגל ישראל על גג משרד קנצלר אוסטריה סבסטיאן קורץ
דגל ישראל על גג משרד קנצלר אוסטריה סבסטיאן קורץ במהלך "שומר החומות"
( צילום: AFP)
קנצלר אוסטריה סבסטיאן קורץ, שבמהלך מבצע "שומר החומות" הניף את דגל ישראל על בניין הקנצלר לאות הזדהות עם ישראל, בירך הערב את בנט ולפיד על הממשלה החדשה: "ברכות לראש הממשלה נפתלי בנט וראש הממשלה החליפי יאיר לפיד על הקמת ממשלה. אני מצפה לעבוד אתכם. אוסטריה מחויבת לישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית ותמשיך לעמוד לצד ישראל".
גם ראש ממשלת קנדה ג'סטין טרודו בירך את הממשלה שהושבעה הערב: "ברכות להקמת ממשלה חדשה בישראל, ראש הממשלה נפתלי בנט וראש הממשלה החליפי יאיר לפיד. ביחד, בואו נחפש דרכים לחזק עוד יותר את היחסים בין קנדה לישראל". נשיא המועצה האירופית שרל מישל מסר: "ברכות לראש הממשלה נפתלי בנט ולראש הממשלה החליפי יאיר לפיד על השבעת ממשלה חדשה בישראל. אני מצפה לחזק את היחסים למען שגשוג משותף ושלום ויציבות ממושכים באזור".