טקס החלפת דובר צה"ל
(צילום: דובר צה"ל )

"עכשיו אני יכול לגלות שצה"ל ירה חמישה טילים יקרי ערך במבצע בעזה, טילים מהמתקדמים שיש לנו - ובמהלך מעופם נכנס מודיעין עדכני חדש ונוצרה אי בהירות לגבי המטרה והבלתי מעורבים שבסביבה. הסטנו את הטילים לים. לא זזנו מילימטר מהקוד האתי".
כך אמר אלוף אהרון חליוה, ראש אגף המבצעים היוצא שיחל בימים הקרובים את תפקידו כראש אמ"ן, במהלך טקס חילופי דובר צה"ל היום (א'). אלוף חליוה אמר כי "זה לא עניין של יחסי ציבור, אלא דרכנו לשמר את האמון בין צה"ל לעם. הצבא נמצא מחוץ לכל מחלוקת וחייב לשמור עליו כך. צה"ל הוא הצבא המוסרי בעולם ואני גאה בו".
3 צפייה בגלריה
טקס ההחלפה
טקס ההחלפה
אלוף חליוה במרכז, בטקס ההחלפה
(צילום: מוטי קמחי )
טקס החילופים, במהלכו החליף תא"ל רן כוכב (רנכו) את הדובר היוצא תא"ל הדי זילברמן, נערך במחנה אביב שבצפון תל אביב. כוכב גדל בחיל האוויר ושימש בתפקידו האחרון כמפקד המערך להגנה אווירית.
"מילים יוצרות מציאות והן כלי נשק של ממש בהגנה ובהתקפה", אמר תא"ל כוכב. "בימים בהם היד על המקלדת קלה ולא בוררים בה מילים, גדלה האחריות על דובר צה"ל. אמון הציבור הוא הבסיס לקיומו של צה"ל והוא הנכס היקר ביותר של צבא העם. אנו מחויבים רק לומר אמת ואנו מחויבים להביא את האמת ברגישות, בשקיפות ובאחריות. ביקורת ומחלוקת הן חלק מתרבות השיח, אך אטימות והתלהמות אינן מקובלות בבית ספרנו ובצה"ל, ויש בהן פגיעה בצה"ל ובמדינה".
3 צפייה בגלריה
כוכב וזילברמן
כוכב וזילברמן
כוכב (משמאל) וזילברמן
(צילום: מוטי קמחי )
3 צפייה בגלריה
הדובר הנכנס והמשפחה
הדובר הנכנס והמשפחה
דובר צה"ל הנכנס ובני משפחתו
(צילום: מוטי קמחי )
הוא התייחס לתפקידו הקודם ואמר: "אני מחליף טילים במילים. הזירה התקשורתית משתנה במהירות ועלינו לפעול ביושר ובתחכום, לרתום שותפים, להנחיל את המסר הנכון ולהתנחל בלבבות".
זילברמן, ששימש במשך קרוב לשנתיים כדובר צה"ל, קודם לדרגת אלוף ויכהן כנספח הבא של צה"ל בארה"ב. "כוחה של התקשורת הופך את צה"ל לצבא טוב יותר במדינה דמוקרטית", אמר בטקס החילופים.