הבליץ האחרון: רגע לפני הבחירות - ריאיון באולפן עם ח"כ יעקב אשר מיהדות התורה
(צילום: שמוליק דודפור)

ח"כ יעקב אשר מסיעת יהדות התורה ויו"ר ועדת החוקה, חוק ומשפט, התראיין היום (ב') בבליץ הבחירות המיוחד באולפן ynet וטען כי "ליברמן רואה אותנו שותפים לגוש" - למרות האמירות של יו"ר ישראל ביתנו נגד חרדים. עוד הוא אמר: "להצביע לסמוטריץ' תהיה טעות, אנחנו לא צריכים קבלני משנה".
כל העדכונים על בחירות 2020 במקום אחד - מתחם הבחירות של ynet
4 צפייה בגלריה
יעקב אשר ואביגדור ליברמן באולפן ynet
יעקב אשר ואביגדור ליברמן באולפן ynet
אשר וליברמן. "רואה אותנו שותפים לגוש"
(צילום: יריב כץ)
מה חשבת על האמירה של ליברמן? "נכון שבשל ההיסטוריה שלו הוא היה ידיד פוליטי שלנו, אבל זה הזמן שאנשים חותמים אז אני הייתי חותם על דבר אחד: אם אנחנו מודיעים לליברמן שאנחנו לא עם נתניהו - אין לו תנאי של ממשלה בלי חרדים. באחריות ברורה, אנחנו פשוט תרנגול הכפרות שלו. יש לו מטרה אחת, והיא להוריד את ביבי. אני לא חוקר למה וזה לא מעניין אותי. הוא רואה אותנו כשותפים בגוש".
הוא יוריד את הנישואים האזרחיים, את התחבורה הציבורית בשבת? "הוא כבר 25 שנים בקואליציות, ראיתם שהוא העביר נישואים אזרחיים? הנושאים הללו נמצאים בליבת מחלוקת גדולה מאוד בציבור, לא רק של החרדים מול החילונים. יש אחוז ענק בעם ישראל, מסורתי, חילוני, שלא רוצה נישואים אזרחיים אלא רוצה את החופה, את הרב והקידושין".
ליברמן אנטישמי? "הוא לא אנטישמי, אבל הוא משתמש בטרמינולוגיה אנטישמית. זאת לא ההשקפה האמיתית שלו, ממש לא, זה קמפיין בחירות. הוא רוצה להוריד את ביבי, וזה הדבר היחיד שיש לו להגיד - הוא מוכר לאנשים שהוא יהיה בממשלה, שחרדים וערבים ייצאו, עוד קבוצות שהוא לא אוהב. זה פייק. איך הציבור הנאור נופל לשטויות האלה?
"אחרי הבחירות כל אחד יעבוד לפי האינטרסים שלו", הוסיף אשר, "בסוף יש פה השקפת עולם, יש מדינה לנהל. אנחנו צריכים שאנשים ייצאו להצביע ויכריעו כבר, אנחנו צריכים ממשלה של ארבע שנים. ככה אי אפשר לנהל מדינה".
הצבעה לסמוטריץ' תהיה טעות? "כן. הוא טעה בתחנה, אנחנו לא צריכים קבלני משנה".
אם סער ובנט ירגישו שהם יכולים לקחת אתכם איתם לגוש, הם יציעו לכם הכול? "אם זה יעזור להם - הם יציעו הכול, כולם. אנחנו לא מתעסקים במדע בדיוני אבל כשזה יגיע, אם זה יגיע, אוהו הם יציעו".
התרחיש שסער ובנט יהיו ראש ממשלה הוא מדע בדיוני? "נראה שכן, אני לא זוכר רה"מ שהיו מאחוריו 10-9 מנדטים. יש היום את 'מפלגת נגד ביבי', זאת לא הפוליטיקה האמיתית".
4 צפייה בגלריה
גדעון סער נפתלי בנט
גדעון סער נפתלי בנט
"אוהו, יציעו לנו". על סער ובנט במידה שיקבלו את תמיכת יהדות התורה
(צילום: קובי קואנקס)

יש מי שאומר שאתם צמודים לנתניהו כי יש מי שיטען שהוא סחיט על ידכם. "ועדת הכספים הייתה בידי יהדות התורה גם בזמנים שהיו פה ממשלות של המערך".
אז כולם מעבירים לכם תקציבים. "אנחנו לא אזרחים? לא מגיעים לנו תקציבים? אם מישהו ממפלגה אחרת הוא שר הבריאות אז הוא שר הבריאות של החילונים? תמיד יש איזונים - יש את נוסחת יריב לוין, אז הייתה נוסחת זאב אלקין שהיה זה שטווה בחוטים. אם לליכוד יש 30 מנדטים אז יש להם 1 חלקי 30 מבחינת שרים ואותו משקל בוועדות. אין שום העדפה, אוהבים לעשות עלינו סיבוב. אנחנו חלק מהמדינה, גפני ניהל את ועדת הכספים בצורה מצוינת".
אוכלוסיות כמו הלהט"ב מדברות על "ממשלה חשוכה" לפי השקפותיכם כלפיהם. איך הם אמורים להרגיש? "זאת לא ההשקפה שלנו לגבי אף אחד. ברור שאף פעם לא נגיע לקונצנזוס מלא עם כולם, ובכל פעם יכולה לבוא קבוצה כזאת או אחרת ולהרגיש שהיא לא בעניין. אנחנו רוצים לשמור על סטטוס קוו, על מדינה יהודית. אנחנו דואגים לכולם, לא בודקים מי חילוני ומי אחר".
בתגובה לדבריו של ח"כ אשר, ממפלגתו של ליברמן מסרו בתגובה: "ישראל ביתנו מחויבת להחליף את השלטון. לא די בהחלפת נתניהו, אלא עלינו לשלוח את ראשי הממשלה בפועל דרעי וגפני לאופוזיציה ולהתחיל לדאוג לאלו שמשרתים בצבא, עושים מילואים, עובדים ומשלמים מסים".