1 צפייה בגלריה
בית חולים הדסה עין כרם ירושלים
בית חולים הדסה עין כרם ירושלים
בית החולים הדסה עין כרם בירושלים
(צילום: AFP)
באופן חריג במיוחד, ולנוכח העומס הכבד על המחלקות השונות עקב העלייה במספר חולי הקורונה המאושפזים בבתי החולים, ביקשו בבית החולים הדסה עין כרם לא להפנות חולים "רגילים" למיון בית החולים - אלא להעבירם להדסה הר הצופים. כך נודע ל-ynet.
בכמעט כל מקרי העומס הקודמים בבתי החולים, חולי קורונה היו אלו שפונו לבתי חולים אחרים. רק פעם אחת במהלך משבר הקורונה, ב-27 ביולי, נמסרה הודעה דומה מהדסה עין כרם.
בהדסה עין כרם מאושפזים כרגע 133 חולי קורונה. לשם השוואה, בשיא גל ההתפרצות השני אושפזו כ-150 חולי קורונה בהדסה, בית החולים הירושלמי שבו מאושפזים הכי הרבה חולי קורונה.

בהודעת הדסה למד"א נאמר כי "לאור תפוסת יתר משמעותית בהדסה עין כרם, בין היתר בשל תחלואת הקורונה, ועל מנת לאזן את העומס בין שני הקמפוסים של הדסה, אנו מבקשים להפנות חולים הסובלים מבעיות חריפות והמפונים באמבולנסים מתוך ירושלים למיון בית החולים הדסה הר הצופים".
בבית החולים אמרו כי חדר המיון של בית החולים הדסה עין כרם נשאר פתוח ופועל בתגבור לטיפול בחולי קורונה חולים דחופים וכן בחולים נוירולוגים דחופים. הבקשה לא להפנות חולים בתוקף עד מחר בבוקר.
בהדסה הסבירו כי "המהלך אינו שכיח כלל, אך נועד כדי לווסת ולרווח עומס של חולים ולאפשר לצוותים הסיעודיים והרפואיים לעמוד בעומס הכבד - הן של חולי קורונה והן של חולים רגילים ולהמשיך במשימת הטיפול והצלת חיים".