2 צפייה בגלריה
הסכין שבאמצעותה ניסתה מחבלת לדקור בבנימין
הסכין שבאמצעותה ניסתה מחבלת לדקור בבנימין
הסכין שבאמצעותה ניסתה הפלסטינית לדקור בבנימין
(צילום: TPS)
אנשי ביטחון השתלטו הבוקר (שני) על פלסטינית שחדרה לחוות שדה אפרים סמוך לגוש טלמונים שבבנימין, וניסתה לפי החשד לדקור בסכין מטבח אישה במקום. לפי העדויות, החשודה נכנסה לקרוואן בו מתגוררת משפחה, לקחה סכין מטבח וניסתה לדקור את בעלת הבית, שיצאה החוצה וקראה לעזרה. החשודה נחקרת על ידי לוחמים מחטיבת אפרים של צה"ל. אין נפגעים באירוע.
בחודש שעבר חדר לאותה חווה פלסטיני ברכבו, נעצר ליד אחד הבתים, וניסה להיכנס אליו ללא הצלחה. כוחות הביטחון השומרים על החווה המבודדת הגיעו למקום, ירו לעבר החשוד, חאלד נופל, עד שמותו נקבע במקום. האזור הוא חווה חקלאית בה מתגוררות שתי משפחות וכמה צעירים שמעבדים את האדמות.
סריקות בכפר פלסטיני אחרי האירוע בחודש שעבר
(צילום: דוברות צה"ל )
מיזם החוות החקלאיות הולך ותופס תאוצה בשנים האחרונות, כיוון שהוא מאפשר "לתפוס" שטח רב באמצעות גידולים חקלאיים. החוות סמוכות לרוב לכפרים פלסטיניים, מה שמגביר את החיכוך בין המתיישבים בחווה לפלסטינים המתגוררים בסמוך.
"המשפחה נהגה בגבורה", התייחס לאירוע היום ראש מועצת בנימין ישראל גנץ. "מדינת ישראל צריכה לחזק את ידיה לוחמיה ואת כושר ההרתעה שלה מול האויב. חוות שדה אפרים ממוקמת במקום קסום במערב בנימין, והיא תלך ותתבסס עוד יותר".
לאחר התקרית בחודש שעבר נכנסו כוחות צה"ל לכפר הפלסטיני ראס כרכר שבבנימין, ופתח בסריקות. ראש מועצת ראס כרכר ראדי אבו פחירה אמר אז בהתייחסו למקרה כי צה"ל מחזיק בגופתו של החשוד ההרוג, בן 34 נשוי ואב לילד בן ארבע, שעבד כפקיד במשרד האוצר הפלסטיני. עוד אמר ראש המועצה כי כוחות שהגיעו לביתו לקחו את אביו ואת אחיו למקום הפיגוע כדי שיזהו אותו.
2 צפייה בגלריה
לוחמי צה"ל מבצעים סריקות בכפר ממנו הגיע המחבל שנוטרל בניסיון הפיגוע בחוות שדה אפרים
לוחמי צה"ל מבצעים סריקות בכפר ממנו הגיע המחבל שנוטרל בניסיון הפיגוע בחוות שדה אפרים
חוות שדה אפרים
(צילום: דוברות צה"ל )
התקרית הראשונה התחילה בשעה 03:45. בצה"ל אמרו כי נופל, שלא היה חמוש, שעט עם רכבו לשטח החווה ועצר סמוך למפתן הדלת של בעליה. "המחבל יצא מרכבו ורץ לבית בעל החווה בצעקות 'אללה אכבר', תוך שהוא מנסה לפרוץ את דלת הבית שהייתה נעולה", מסר דובר צה"ל.