אלפי חקלאים הודים הסתערו היום (ג') על המצודה האדומה בעיר העתיקה של דלהי, במהלך מחאה על רפורמות בחקלאות. הם פרצו מחסומים והתעמתו עם שוטרים, שהשתמשו בגז מדמיע והיכו את המתפרעים באלות. לפי עדי ראייה לפחות חמישה שוטרים ושלושה מפגינים נפצעו בעימותים. מפגין שרכב על טרקטור, שהתהפך במהלך העימותים, נהרג.
החקלאים מוחים על החוקים החדשים של הממשלה, שלטענתם מועילים לצרכנים על חשבון היצרנים. הממשלה של נרנדרה מודי רוצה לעודד ליברליזציה בענף החקלאות, אך החקלאים חוששים מאובדן הכנסה.
המחאה בדלהי
(צילום: רויטרס)

8 צפייה בגלריה
מחאת חקלאים בהודו
מחאת חקלאים בהודו
מפגינים עם חרבות במצודה האדומה
(צילום: רויטרס)
8 צפייה בגלריה
מחאת חקלאים בהודו
מחאת חקלאים בהודו
(צילום: רויטרס)
8 צפייה בגלריה
מחאת חקלאים בהודו
מחאת חקלאים בהודו
(צילום: רויטרס)
מחודש נובמבר מוחים החקלאים בפרברי הבירה ניו דלהי. המחאה הממושכת נחשבת לאחד האתגרים המשמעותיים שהיו עד כה לראש הממשלה נרנדרה מודי, מאז שעלה לשלטון ב-2014. היום - כשהודו חוגגת את "יום הרפובליקה", שמציין את כניסתה לתוקף של חוקת המדינה - השתתפו רבבות חקלאים במחאת ענק.
בתחילת המחאה יצאה לדרך שיירה של חקלאים, שהיו רכובים על טרקטורים. בשלב מסוים אלפים סטו מהמסלול המתוכנן ועשו דרכם לעיר העתיקה - שם נערכו מצעדים צבאיים לציון "יום הרפובליקה". החקלאים הזועמים הסתערו על המצודה האדומה - אתר מורשת עולמית. באתר ההיסטורי נושא מדי שנה ראש הממשלה מודי נאום לאומה.
חלק מהמפגינים טיפסו על חומות המצודה, ואחרים היו חמושים בחרבות. "מודי ישמע אותנו עכשיו, הוא יהיה חייב לשמוע אותנו", אמר חקלאי בן 55 שהגיע לדלהי ממדינת המחוז פונג'אב בצפון הודו, והיה בין ההמונים שהסתערו על המצודה ההיסטורית. בעקבות המהומות הורתה הממשלה לנתק את הגישה לאינטרנט בכמה אזורים בבירה.
המצודה האדומה בעיר העתיקה של דלהי נבנתה באמצע המאה ה-17, ושימשה כמשכנם של קיסרי האמפרייה המוגולית.