צפו: תיעוד הבכיר מאל על יוצא עם מזוודת הסמים משדה התעופה

המחלקה הבינלאומית בפרקליטות הודיעה היום (שישי), כי אתמול נעצר בדרום אפריקה שי אלון, אזרח ישראלי שמבוקש בישראל להסגרה. אלון חשוד שהיה מעורב בפרשה רחבת היקף של הברחת קוקאין מדרום אפריקה לישראל דרך מטוסי אל על בשנת 2018.
לפי הפרקליטות, במסגרת הקשר העברייני בפרשה זו הוברחו לישראל עשרות קילוגרמים של קוקאין בטיסות אל על שהמריאו מיוהנסבורג, וזאת באמצעות בלדרים שנשאו את הסמים עמם במטען היד שלהם. על פי החשד, באחד ממקרי ההברחה גייס אלון את הבלדר שהביא עמו את הסמים, ובשלושה מקרים נוספים שימש בעצמו כבלדר.
2 צפייה בגלריה
מטוס אל על בואינג 787 דרימליינר ממריא מ נתב"ג נמל התעופה בן גוריון
מטוס אל על בואינג 787 דרימליינר ממריא מ נתב"ג נמל התעופה בן גוריון
מטוס אל על, ארכיון
(צילום: AFP)
2 צפייה בגלריה
החשוד המרכזי בפרשת אל על
החשוד המרכזי בפרשת אל על
החשוד המרכזי בפרשה רמי יוגב בבית המשפט
(צילום: מוטי קמחי)
החקירה בעניין רשת הברחה זו הפכה לגלויה בסוף 2018 עם מעצרם של כמה מעורבים בה בישראל, ובהם רמי יוגב - בעל תפקיד ביטחוני בכיר בחברת אל על באותה עת. אלון לא נעצר אז, שכן הוא היה מחוץ לישראל בזמן המעצרים ולא שב מאז. בישראל מתנהל משפט בפרשה נגד המעורבים הנוספים. פרקליטות מחוז תל אביב הגישה כתב אישום נגד שותפיו של אלון והמשפט עדיין מתנהל.
מעצרו אתמול של אלון התאפשר לאחר מאמץ ממושך ובמסגרת שיתוף פעולה בין הרשויות בישראל לרשויות בדרום אפריקה. בתיק ההסגרה מטפל עורך הדין ינאי גורני מהמחלקה הבינלאומית בפרקליטות המדינה, וחוליית אינטרפול במשטרת ישראל.
כתב האישום, שהוגש בתחילת 2019 לבית המשפט המחוזי בתל אביב, ייחס לרמי יוגב - הבכיר באגף הביטחון של אל על - ולמעורבים הנוספים עבירות של קשירת קשר לביצוע פשע וייבוא סם מסוכן. אחד הנאשמים המרכזיים, חנניה כנפו, הוא אסיר שהיה מעורב במעשים מתוך הכלא. הוא כבר הורשע בתיק לאחר שהגיע הסדר טיעון עם הפרקליטות. הוא נשלח לעשר שנות מאסר, מתוכן כמעט מחצית הוא ירצה בחופף למאסרו הקודם. שאר הנאשמים מכחישים את המיוחס להם.