4 צפייה בגלריה
המונים חויבו בעשרות אלפי שקלים
המונים חויבו בעשרות אלפי שקלים
21 אלף שקל, 12 חיובים כפולים
ארוכה הדרך אל השלג, ורצופה במכשולים טכנולוגיים: אתר החרמון ייפתח מחר (יום א') למבקרים ולגולשים, כחלק מההקלות בסיום סגר הקורונה, אבל ההמונים שקיוו לנסוע צפונה הפכו למתוסכלים מול מסכי המחשב והסלולר. חלקם אף קיבלו הודעות חיוב מחברות האשראי, אף שההזמנה לא הושלמה.
במיילים אדומים שהתקבלו במערכת ynet נכתב כי אתר ההזמנות של אתר החרמון קרס. "הזמנות מבוצעות ומחויבות בכרטיסי אשראי, בלי לקבל אינדיקציה שהן מאושרות", נכתב באחת ההודעות.
יונתן שטלהיים, בן 24 מחיפה, תכנן לנסוע עם חמישה מחבריו לאתר החרמון ביום שלישי. לאחר שניסה להזמין כרטיסים פעם אחר פעם משש בערב, כרטיס האשראי שלו חויב בלא פחות מ-21,660 שקלים - 12 חיובים כפולים למעשה. "תכננו לנסוע חמישה אנשים ביום שלישי וכל הכרטיסים נגמרו", סיפר ל-ynet. "עכשיו הצלחתי להזמין ליום שישי אחרי עוד כמה ניסיונות. אני מאמין שהחיובים יבוטלו כי העסקאות לא הושלמו, אבל זה תפס את כל מסגרת האשראי".
4 צפייה בגלריה
המונים חויבו בעשרות אלפי שקלים
המונים חויבו בעשרות אלפי שקלים
החיובים של יונתן שטלהיים
השלג בחרמון ובצפון הגולן, בתחילת הסערה
(צילום: ליהי קרופניק, רועי עידן, אלי מנדלבאום, עידו ארז, איציק לוי, איגוד ערים כינרת, אתר החרמון, פאד)

לדבריו, ההתנפלות על אתר החרמון קשורה בכך שאין אפשרות לגלוש בחו״ל: "אי אפשר לטוס לחו״ל וסוף-סוף יש שלג. זה כנראה גם השבוע האחרון שיש שלג. לכן כולם התנפלו". הוא מתח ביקורת על אתר החרמון: "ההתנהלות שלהם על הפנים. הם ידעו שיהיו מלא אנשים שירצו להגיע והיו צריכים להתאים את השרתים שלהם. אני לא מבין למה הם לא התכוננו לזה".
אייל (43) ממרכז הארץ תיאר סיפור דומה: "רצינו להזמין ליום שני עם כל המשפחה, ארבעה ילדים. חיכינו לזה הרבה זמן ואמרנו שניסע לחרמון כשיהיה אפשרי. בהתחלה אי אפשר היה לגשת לאתר בכלל ואחרי כמה זמן היה אפשר להזמין כרטיסים, אבל היה כתוב שהעסקה נכשלה. עכשיו המצב יותר גרוע - אין אישור לעסקה ובאתר החרמון אומרים שעד שאין אישור אין כרטיסים. אני חויבתי ב-500 שקלים וכבר ניסיתי להזמין 30 פעם, ואני ממש חושש שיחייבו אותי על ההזמנות. זו ממש חוצפה".
4 צפייה בגלריה
הצפון נצבע בלבן
הצפון נצבע בלבן
הצפון נצבע בלבן
(צילום: עמרי סילבר, רונן אטדג'י)
4 צפייה בגלריה
עומסים כבדים בדרך לגולן
עומסים כבדים בדרך לגולן
עומסים כבדים בדרך לגולן, היום
(צילום: אביהו שפירא)
באתר החרמון אמרו בהודעה רשמית כי "עקב עומס חריג במיוחד על אתר האינטרנט, מערכת ההזמנות ומערכת סליקת האשראי נרשמים שיבושים בהליך ההזמנה. אנו מתנצלים על כך ועושים ככל שביכולתנו להחזיר את מערכת הרכישה לעבודה תקינה".
הם הבהירו כי "לקוחות אשר קיבלו הודעת חיוב מחברת האשראי, אך לא קיבלו אישור הזמנה בדואר אלקטרוני או הודעת SMS מהחרמון - הודעת החיוב אינה מהווה אישור הזמנה. לא תותר כניסה לאתר ללא אישור הזמנה". בנוגע לחיובי אשראי כפולים או חיובים שעליהם לא אושרה הזמנה, אמרו כי הם "פועלים מול חברות האשראי על מנת לזכות את כל מי שחויב ולא בוצעה הזמנה".
לפני כן אמרו באתר החרמון כי האתר ייפתח לגולשים ולמבקרים בהזמנה ורכישה מראש בלבד, בהתאם להנחיות התו הסגול. רכבל המבקרים יפעל ועלייה לרכבל תתאפשר בקפסולות של משפחה גרעינית בלבד עד 8 אנשים בקרונית. גובה השלג במפלס התחתון הוא 80 ס"מ ובאילו במפלס העליון גובה השלג הגיע ל-130 ס"מ.