שמחה ומשה נזרי, בני 63 ו-75 ממגדל העמק, הם ההרוגים הבוקר (רביעי) בתאונת הדרכים בכביש 90 באזור בקעת הירדן. השניים היו בדרכם לנופש בים המלח אך התנגשו מסיבה שעדיין לא ברורה במשאית שהגיעה ממול. משה, גמלאי של המשטרה שהקים ותחזק מכספו בית כנסת בשכונת נוף העמק בעיר, ושמחה שטיפלה בקשישים הותירו אחריהם שישה ילדים.
ראש העיר, אלי ברדה, אמר אחר הצהריים כי "משפחת מגדל העמק כואבת ודואבת את הטרגדיה שפקדה את משפחת נזרי, מהמשפחות המכובדות והמייסדות של העיר. תושבי העיר מחבקים את המשפחה והרשות תלווה אותם מקרוב".
מהחקירה הראשונית של התאונה עולה כי נהג הרכב הפרטי סטה מנתיב נסיעתו בכביש הבקעה והתנגש חזיתית במשאית, שהגיעה מהכיוון הנגדי. נהג המשאית נפצע באורח קל. כוחות משטרה הגיעו למקום והחלו לחקור את נסיבות התאונה.
כביש 90 הוא כביש עם תשתיות גרועות, חלקן משנות החמישים. שנים ארוכות דורשים תושבי בקעת הירדן להרחיב נתיבים ולהוסיף מעקי בטיחות, רמזורים וצמתים בכניסה ליישובים לאורך הכביש. הבוקר גם ירד באזור גשם רב.
חובשים ופרמדיקים של מד"א שהגיעו לזירת התאונה קבעו במקום את מותו של משה, שהיה לכוד ברכבו ללא סימני חיים. כעבור דקות ספורות נקבע על ידי רופאה צבאית גם מותה של שמחה, שחולצה מהרכב וטופלה בשטח.
חובש בכיר במד"א יונתן שנבאי סיפר: "כשהגענו למקום ראינו שמדובר בתאונה חזיתית קשה מאוד בין רכב פרטי ומשאית. שני נוסעי הרכב היו לכודים בו כשהם מחוסרי הכרה וסובלים מפגיעות קשות בגופם, תוך כדי פעולות החילוץ המורכבות ביצענו בדיקות רפואיות, הגבר היה ללא סימני חיים ולא נותר לנו אלא לקבוע את מותו בזירה. האישה שחולצה מהרכב הייתה מחוסרת הכרה, ביצענו בה פעולות החייאה מתקדמות אבל לאחר זמן ממושך של טיפול רפואי אינטנסיבי נאלצנו לקבוע את מותה".
לפי נתוני הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים, מתחילת השנה נהרגו שבעה בני אדם לאורך כביש 90 ונפצעו 17 נוספים. בסך הכול נהרגו מתחילת השנה 289 בני אדם בכבישי ישראל. בתקופה המקבילה אשתקד קיפחו את חייהם בתאונות דרכים 330 בני אדם.
ארז קיטה, מנכ"ל עמותת "אור ירוק", אמר: "לו היה קיים מעקה הפרדה בין הנתיבים, ככל הנראה התאונה הייתה נמנעת וניתן היה למנוע את מותם של שני בני אדם. כביש 90 ממשיך לגבות קורבנות. למרות הצהרות משרד התחבורה והבטיחות בדרכים על שיפור התשתית בכביש כמעט דבר לא נעשה וכל נסיעה ממשיכה להיות הימור על החיים".
"כביש 90 הוא ציר תנועה מרכזי לבקעה ולאזור הערבה ואילת. מספר כלי הרכב הנעים בכביש הולך וגדל ובהתאם לכך גם הסיכון גובר. לדאבון ליבנו עוד ועוד אנשים יהרגו בכביש בתאונות דרכים אז מדוע לחכות שהם ייהרגו ורק אז לתקן את הכביש?"
"חייבים להתעורר, מדובר בפרויקט לאומי מציל חיים ממדרגה ראשונה. הכביש חייב לכלול שני נתיבי נסיעה לכל כיוון עם הפרדה בין הנתיבים למניעת תאונות חזיתיות, הסדרת הכניסות והיציאות מהישובים והפיכת הכביש מאדום לכביש בטוח. לא רק הנהג אשם בתאונות הדרכים אלא גם למדינה יש אחריות".