5 צפייה בגלריה
דיאנה רז
דיאנה רז
דיאנה רז ובעלה החשוד ברצח
חזר ממשמרת במשטרה, וכעבור שעות ספורות רצח את זוגתו שכינתה אותו "גבר מדהים": אמש (שבת) הותר לפרסום כי החשוד ברצח אשתו דיאנה רז בנעלה שבבנימין הוא אמיר רז. בדיון הארכת המעצר בבית המשפט, אליו לא הובא כי נכנס לבידוד, ביקשה המשטרה להאריך את מעצרו ב-15 ימים.
"מדובר באירוע טרגי ומזעזע, אנחנו מבקשים 15 ימי הארכה, יש לנו המון מה לחקור", אמר נציג המחלקה לחקירות שוטרים. הוא ציין כי יש לבצע חקירה בטלפונים הניידים של החשוד, בן 33, ושל הנרצחת: "מדובר בשוטר שרק אתמול עשה משמרת במשטרה. אין אינדיקציה מהעבר. הוא היה מאבטח בנתב"ג והיה לוחם בצבא. לא קיבלנו אינדיקציה לבצע בדיקה פסיכיאטרית".
קרוב משפחתה של דיאנה רז מספר עליה בדיון הארכת המעצר
(צילום: שמוליק דודפור)

5 צפייה בגלריה
אמיר רז
אמיר רז
החשוד ברצח, אמיר רז
השופטת בדיון, אושרית הובר היימן, החליטה להאריך את המעצר בתשעה ימים: "מעיון בתיק החקירה עולה כי קיימת תשתית ראייתית המבססת חשד סביר נגד החשוד, שקשר את עצמו למעשה. מדובר במקרה טרגי וקשה שנסיבותיו טרם התבררו עד תום. הנסיבות הידועות עד כה מקימות עילות מעצר של מסוכנות וחשש לשיבוש חקירה באופן שמחייב את התרת החשוד במעצר מאחורי סורג ובריח".
אבל כבד ביישוב נעלה שבבנימין
(צילום: נדב אבס)

החשוד ברצח עבד כסייר בתחנת מודיעין במשטרה בשנתיים האחרונות. חבריו סיפרו על שוטר ממושמע ללא עבר פלילי, ואמרו כי ביחידה כונה "החנון של הצוות". עו"ד משה אלון, שמייצג אותו, אמר על מרשו כי "הוא ברגשות קשים מאוד. עוד מוקדם לדעת אם היה באי שפיות, כל האופציות מונחות על השולחן". הוא אמר כי רז משתף פעולה וביצע את השחזור אמש בבית המשפחה.
לדיון הגיעו גם הוריו של החשוד ברצח, וגם קרובי משפחתה של הנרצחת, מנטורית לזוגיות בת 32. אחד מהם, מיכאל יוסופוב, סיפר כי בתם של הזוג, בת 7, אמרה לו כי השניים התווכחו, והאם ביקשה שארבעת הילדים יעלו לקומה העליונה. "שמעתי יריות, ראינו את אמא שוכבת על הרצפה, ואמא לא קמה", סיפרה.
5 צפייה בגלריה
האזכרה שארגנו נשים בישוב מול בית משפחת רז
האזכרה שארגנו נשים בישוב מול בית משפחת רז
מדליקים נרות זיכרון בנעלה
(צילום: יריב כץ )
5 צפייה בגלריה
האזכרה שארגנו נשים בישוב מול בית משפחת רז
האזכרה שארגנו נשים בישוב מול בית משפחת רז
(צילום: נדב אבס)
במקביל לדיון, הגיעו אתמול מאות לביתה של דיאנה רז בנעלה. חברותיה של דיאנה הדליקו נרות זיכרון ודיברו על האישה ששימשה להם כמנטורית. תמונותיה נתלו בכניסה לבית, ועליהן נכתב: "דיאנה אהובה, אנחנו מצטערים שלא היינו שם לעזור. די להפקרת הנשים". בנוסף נכתב: "אהובה, תנוחי על משכבך בשלום", "נלקחה מאיתנו בדם קר" ו"ילדים נשארו יתומים בגלל רצח".
פרידה פנחסוב, דודתה של דיאנה, אמרה בבכי: "דיאנוצ'קה, איפה הלכת, אני לא מצליחה להבין? למה להשאיר ככה ארבעה ילדים, למה? אני לא מאמינה, זה ממש הלם. לא ידענו בכלל שדבר כזה יכול לקרות. מה נעשה עם ארבעה ילדים ככה?".
5 צפייה בגלריה
האזכרה שארגנו נשים בישוב מול בית משפחת
האזכרה שארגנו נשים בישוב מול בית משפחת
תמונותיה של דיאנה, ליד ביתה
(צילום: יריב כץ )
חברתה של הנרצחת אמרה כי "דיאנה עשתה כאן הכול ביישוב. איפה את דיאנה שתעזרי לנו בימים כאלה, באירוע כזה טרגי". חברות אחרות אמרו שלא נראו סימנים מקדימים: "הזוגיות שלהם הייתה מושלמת והוא היה מתקשר אליי להזמין זר אליה. לא הייתה שום כתובת על הקיר".
לפי החשד, בעלה של רז ירה בה שלשום בזמן שילדיהם בבית. גורמים המעורים בחקירת הרצח סיפרו כי הבעל החשוד התקשר תחילה לאמו וביקש שתיקח את ארבעת הילדים. לאחר מכן התקשר החשוד, שהחזיק מתוקף תפקידו כשוטר נשק ברישיון, למפקדו במשטרה כדי לדווח על הירי. בחקירתו במחלקה לחקירות שוטרים הודה הבעל ברצח, ובמהלך הלילה בוצע שחזור של המעשה בבית.
פורסם לראשונה: 22:35, 06.02.21