3 צפייה בגלריה
נחמן אש
נחמן אש
בקרוב המשנה למנכ"ל משרד הבריאות? פרופ' נחמן אש
(צילום: שחר גולדשטיין )
בימים הקרובים צפוי להיפתח המכרז להחלפתו של המשנה למנכ"ל משרד הבריאות פרופ' איתמר גרוטו – מהדמויות הבולטות בניהול משבר הקורונה.
גרוטו יסיים את תפקידו בסוף החודש ושוקל מספר הצעות: בין היתר מעבר למגזר הפרטי וייעוץ בתחום הבריאות למדינות זרות. במערכת הבריאות מעריכים כי אחד המועמדים המובילים להחליפו הוא ממונה הקורונה פרופ' נחמן אש, שלא הכחיש בעבר שהוא מעוניין לשמש כמשנה למנכ"ל. אש, לשעבר קצין רפואה ראשי וראש חטיבת הבריאות בקופת חולים מכבי, נחשב למינוי מועדף, בין היתר בשל קרבתו למנכ"ל המשרד פרופ' חזי לוי. אש היה סגנו של לוי כאשר זה שימש כקצין רפואה ראשי.
3 צפייה בגלריה
אל"מ (במיל') ד"ר סלמאן זרקא
אל"מ (במיל') ד"ר סלמאן זרקא
מוערך על-ידי מנכ"ל משרד הבריאות. ד"ר סלמאן זרקא
(צילום: דוברות מרכז רפואי זיו)
3 צפייה בגלריה
איתמר גרוטו
איתמר גרוטו
מהדמויות הבולטות בניהול המשבר. פרופ' גרוטו
(צילום: שמוליק דודפור)
בורסת המועמדים כוללת שמות נוספים שכמעט כולם בעלי רקע צבאי. הראשון הוא ד"ר סלמאן זרקא, מנהל בית החולים זיו בצפת. גם זרקא מוערך מאוד על ידי פרופ' לוי ומונה על ידו לחבר הוועדה המקצועית למיגור הקורונה במגזר הערבי. זרקא הוא גם חבר קבינט המומחים הלאומי של ממונה הקורונה אש.
מועמד נוסף הוא ד"ר מיקי דודקביץ, מנהל בית החולים הלל יפה, שככל הנראה יעדיף להמשיך בתפקידו. בעבר נעשו פניות לדודקביץ בעניין משרת מנכ"ל המשרד. גם ד"ר ארז ברנבוים, מנהל אסותא אשדוד, מועמד להחליף את גרוטו. בין המועמדות לתפקיד מתוך משרד הבריאות נמצאות ד"ר ורד עזרא, ראש חטיבת הרפואה, וד"ר אסנת לוקסנבורג, מנהלת חטיבת הטכנולוגיות הרפואיות, שהתמודדה מול גרוטו לפני שזה נבחר.