חתונה בשחקים: טיסת הקורונה בהודו

רשויות התעופה בהודו פתחו בחקירה בעקבות סרטון שנעשה ויראלי בימים האחרונים, ובו נראים בני זוג הודים מתחתנים במטוס בנוכחות יותר מ-160 אורחים – רובם ללא מסכות וללא שמירה על ריחוק חברתי. לפי הדיווחים, השניים בחרו להינשא תוך כדי טיסה כדי לעקוף את תקנות הקורונה, המונעות בימים אלה כינוסים המוניים במדינת המחוז שבה הם גרים, טמיל נאדו.
לפי הדיווחים, החתונה נערכה במטוס בואינג 737 של חברת SpiceJet ביום ראשון: בני הזוג נרשמו לטיסת צ'רטר מהעיר מדובאי לבנגלור, והביאו איתם אליה יותר מ-160 אורחים. כך ניסו לחמוק מהגבלות הקורונה, הקובעות שבטמיל נאדו אין לקיים חתונות בהשתתפות יותר מ-50 איש. הם נישאו בשעה שהמטוס עבר מעל מקדש שבו תכננו במקור להתחתן.
4 צפייה בגלריה
הודו חתונה טיסה הפרה של הגבלות קורונה
הודו חתונה טיסה הפרה של הגבלות קורונה
בלי מסכות, בלי ריחוק, עם הרבה סלפי. החתונה במטוס
המשטרה המקומית פתחה בחקירה אחרי שתמונות וסרטונים שצולמו במטוס הופצו ברשת, ובהם נראים בין השאר האורחים חוגגים בתמונות סלפי. לפי חברת התעופה, לנוסעי המטוס הובהר כי הם מחויבים להקפיד על ריחוק חברתי ועל עטיית מסכות, ולמרות בקשות ותזכורות חוזרות ונשנות הם התעלמו מההנחיות. החברה מסרה כי היא מתכוונת לנקוט נגדם את הצעדים הדרושים.
התמונות המקוממות מהמטוס באות אחרי שקודם לכן השבוע עוררו זעם בהודו התמונות שבהן נראו מאות תושבי כפר במדינת המחוז קרנאטקה משתתפים בהלוויה של סוס, שאותו החשיבו לבעל יכולות פלאיות. גם באירוע הזה לא כובדו הנחיות הקורונה.
החתונה בשחקים והלוויית הסוס מקוממות במיוחד בהתחשב בעובדה שהודו מתמודדת בחודשיים האחרונים עם התפרצות חמורה ביותר של קורונה: זה שבועות שהיא מדווחת על יותר מ-200 אלף נדבקים חדשים מדי יום, וברבים מהימים היא מדווחת על יותר מ-4,000 מתים חדשים מהנגיף. מבתי החולים של הודו הגיעו בשבועות האחרונים שוב ושוב דיווחים על מטופלים הנחנקים למוות בשל היעדר מיטות פנויות ובשל מחסור בבלוני חמצן, וגם במשרפות שבהן נפטרים מגופות המתים אזל שוב ושוב המקום.
4 צפייה בגלריה
שריפה של גופות חולי קורונה שמתו ניו דלהי הודו
שריפה של גופות חולי קורונה שמתו ניו דלהי הודו
שריפת גופותיהם של חולי קורונה שמתו בניו דלהי
(צילום: AP)
4 צפייה בגלריה
הודו אסון קורונה מטופלים מקבלים חמצן ב מקדש סיקי
הודו אסון קורונה מטופלים מקבלים חמצן ב מקדש סיקי
מסייעים בחמצן לחולי קורונה במקדש סיקי
(צילום: AFP)
4 צפייה בגלריה
ממלאים בלוני חמצן בניו דלהי
ממלאים בלוני חמצן בניו דלהי
בתור למילוי בלוני חמצן בניו דלהי
(צילום: AFP)
גם הבוקר דיווחה הודו על עוד 211,298 נדבקים חדשים שאובחנו ביממה האחרונה, והיא הודיעה כי ביממה הזו מתו מהנגיף עוד 3,847 בני אדם. יש לזכור כי מדובר רק בנתונים הרשמיים: מומחים מעריכים כי בפועל מספרי הנדבקים והמתים גבוהים בהרבה – אולי עד פי עשרה. לפי המספרים הרשמיים, עד כה נדבקו בקורונה בהודו 27.37 מיליון איש, ו-315,235 בני אדם מתו מהנגיף.