הארכת מעצרו של החשוד בתקיפת ילדה בכינרת
(שחר גולדשטיין, שמיר אלבז)

בית המשפט השלום בטבריה האריך היום (רביעי) בשישה ימים את מעצרו של תושב איכסאל (28), החשוד בתקיפה מינית של ילדה בת 12 בכינרת ביום שבת. בדיון בעניינו התברר כי קיים חשד שתקף צעירות נוספות. כמו כן צוין כי בידי המשטרה ראיות פורנזיות וטכנולוגיות הקושרות את החשוד למעשה.

1 צפייה בגלריה
החשוד בתקיפה מינית של ילדה בת 12
החשוד בתקיפה מינית של ילדה בת 12
החשוד בתקיפה מינית של ילדה בת 12
(צילום: אפי שריר)
החשוד נעצר אמש, ובדיון התברר כי מעצרו לווה באלימות, כאשר אנשים שהיו עימו השליכו אבנים על ניידות המשטרה, ניסו לעכבן ביציאה מהכפר ואף לחלץ את החשוד מידי הבלשים שעצרו אותו. עו"ד סעיד חדאד, המייצג את החשוד מטעם הסנגוריה הציבורית, טען כי הבלשים הגיעו בלבוש אזרחי ולא הזדהו, והוא חשד כי "מדובר בבריונים שבאו לעצור אותו".
החוקר אמר בדיון כי העבירה המיוחסת לחשוד היא בעילה אסורה וכי המשטרה חוקרת חשד לאינוס.

עורך דין סעיד חדאד, המייצג את החשוד
(צילום: שמיר אלבז)

השופט יריב נבון אמר כי "ניתן לומר כבר כעת כי הראיות שנאספו כנגד החשוד קושרות אותו באופן ממשי ומוחשי לאירוע בגינו נעצר". הוא ציין כי יש חשיבות במקרה זה לפרסום פרטי החשוד: "קיימת אפשרות לפיה חשוד זה קשור לאירועים נוספים בנסיבות דומות למדי אשר התרחשו לאחרונה באזור. יש עניין לציבור בפרסום פרטיו, אשר על פי החשד ביצע עבירות מין נוספות. זכות הציבור לדעת ובכך אף לסייע למשטרה לחקור מקרים נוספים. כבר בשלב זה ישנה אינדיקציה כאמור לכך שלא מדובר באירוע יחיד או חד פעמי".
עם זאת, הורה השופט לעכב את פרסום הפרטים על מנת לאפשר לסנגור לערער על ההחלטה. בתום הדיון אמר עו"ד חדאד כי מרשו מכחיש את המיוחס לו: "ראיות פורנזיות יכולות להיות גם מהאוהל, אם נגע בו. הן לא בהכרח מוכיחות איזה שהוא מגע מיני עם הילדה".