תיעוד מסוריה: "ישראל תקפה בדרום המדינה"

דיווח בסוריה על תקיפה ישראלית, שעות לאחר שחיזבאללה שיגר טיל נ"מ לעבר מל"ט הרמס 450 של צה"ל בדרום לבנון: לפי הדיווח, חיל האוויר תקף אמש (יום ד') יעדים באזור דרום המדינה וסביב הבירה דמשק. בטלוויזיה הסורית נטען כי מערכות ההגנה האווירית פעלו אל מול התקיפה הישראלית באזור קוניטרה.
גורם צבאי בסוריה אמר שהתקיפה אירעה בשעה 22:42. לדבריו, "ישראל תקפה בטילי קרקע-אוויר ובטילי קרקע-קרקע כמה יעדים באזור דרום המדינה. מערכות ההגנה האווירית פעלו נגד הטילים והפילו את כולם". הוא ציין כי "נגרם נזק בלבד".
2 צפייה בגלריה
תקיפה בסוריה: "חיל האוויר תוקף יעדי חיזבאללה, שעות אחרי ניסיון יירוט המל"ט"
תקיפה בסוריה: "חיל האוויר תוקף יעדי חיזבאללה, שעות אחרי ניסיון יירוט המל"ט"
אתמול הגיעו מטוסי מטען איראניים לדמשק. התקיפה בסוריה
אתמול בבוקר הגיעו לדמשק שני מטוסי מטען איראניים - המקושרים לחיל האוויר האיראני ולמשמרות המהפכה - ושבו לטהרן כמה שעות לאחר מכן. בנוסף מטוס תובלה של חיל האוויר הסורי טס מטהרן ללטקיה.
במקביל, בתקופה האחרונה מנסה חיזבאללה להתפרס מחדש בגולן הסורי, בטווח של עד עשרות קילומטרים בודדים מהגבול עם ישראל, בחסות הצבא הסורי. בחודשים האחרונים הגביר חיל האוויר את התקיפות בגולן הסורי בהובלת פיקוד הצפון, לעיתים על-בסיס שבועי.
לפי מרכז המעקב הסורי, ארגון אופוזיציה שמקום מושבו בלונדון, "התקיפה הישראלית כוונה נגד אתרים שבהם נמצאים אנשי מיליציות ששייכות לחיזבאללה וארגון 'תחריר אל-ג'ולאן'. היו פיצוצים בכמה נקודות צבאיות ששייכות לחטיבה 90, שבה נמצאות מיליציות איראניות. היעדים הושמדו ולפי שעה אין מידע על הרוגים".
2 צפייה בגלריה
שני מטוסי ג'מבו אירנים, EP-SHB בשירות חיל האוויר האירני ו- EP-FAB בשירות Fars Air Qeshm של משמרות המהפכה, נחתו  בדמשק וחזרו לטהרן
שני מטוסי ג'מבו אירנים, EP-SHB בשירות חיל האוויר האירני ו- EP-FAB בשירות Fars Air Qeshm של משמרות המהפכה, נחתו  בדמשק וחזרו לטהרן
המטוסים האיראניים בדרכם חזרה לטהרן
התקיפה שמיוחסת לישראל התרחשה אחרי שאתמול בצהריים שיגר חיזבאללה טיל נ"מ לעבר מל"ט הרמס 450 של חיל האוויר. מצה"ל נמסר כי זוהה ירי נ"מ משטח לבנון לעבר כלי טיס מאויש מרחוק במהלך פעילות שגרתית מעל שטח לבנון, ונאמר כי המל"ט לא נפגע והמשיך במשימתו. התקרית אירעה מצפון לאצבע הגליל בזמן שכלי הטיס עסק באיסוף מודיעין של מטרות חיזבאללה באזור הצמוד לגבול. ערוץ המקורב לארגון הטרור מיהר לדווח אז על "הפלת מטוס ביון ישראלי", שלפי הודעת צה"ל בהמשך - כלי הטיס כאמור לא הופל.
ניסיון הפלת המל"ט בלבנון, אתמול

לפני כשבועיים וחצי דיווחה סוריה כי ישראל תקפה באזור העיר חאמה שבמערב המדינה. לפי הדיווח, מטח טילים נורה מכיוון העיר טריפולי בלבנון ופיצוצים נשמעו באזור העיר. גורם צבאי סורי טען כי רוב הטילים יורטו.
שבוע לפני כן, עוד בתקופת כהונתו של דונלד טראמפ כנשיא ארה"ב, דווח כי צה"ל תקף מהאוויר מטרות בדיר א-זור שבצפון-מזרח סוריה, ובאל-בוכמאל שבמזרחה. גורם מודיעין אמריקני בכיר אמר אז לסוכנות הידיעות AP כי ישראל תקפה אז מטרות איראניות, בסיוע מידע מודיעיני שהועבר לה מארה"ב.
פורסם לראשונה: 22:56, 03.02.21