אביו של הנער שנרצח: "כואב לי מאוד"
(צילום: שמיר אלבז)

שעות אחרי שבנו אחמד אבו ראס נרצח בגליל, שואל הבוקר (רביעי) אביו מג'די בריאיון ל-ynet: "איך אני יכול להתמודד עם החיים אחרי שאיבדתי את הבן שגידלתי מכל הלב?". הנער בן ה-16 מהכפר עילוט נמצא אמש בצד הכביש עם דקירות בכל חלקי גופו, ומותו נקבע בבית החולים בנצרת. נער שלומד איתו בכיתה נעצר הבוקר בחשד שביצע את המעשה.
עשרות אנשים הגיעו לסוכת האבלים כדי לנחם את בני המשפחה. בתי הספר בכפר הושבתו היום במחאה על הרצח. על פרטי החקירה מוטל צו איסור פרסום, אך בינתיים ניתן לדווח כי על פי החשד הרקע למעשה הוא סכסוך בין הקורבן לחשוד. עדיין לא ברור אם מדובר בסכסוך ממושך או בוויכוח שהתפתח בדקות שלפני המעשה.
4 צפייה בגלריה
משפחתו של אחמד אבו ראס אשר נרצח בעילוט, בסוכת האבלים
משפחתו של אחמד אבו ראס אשר נרצח בעילוט, בסוכת האבלים
"כולם אוהבים אותו". הנער שנרצח אחמד אבו ראס, וסוכת האבלים
(צילום: שמיר אלבז)
4 צפייה בגלריה
אביו של אחמד אבו ראס אשר נרצח בעילוט, בסוכת האבלים
אביו של אחמד אבו ראס אשר נרצח בעילוט, בסוכת האבלים
"שמרתי עליו טוב". האב מג'די אבו ראס
(צילום: שמיר אלבז)
האב סיפר על הפעם האחרונה שראה את בנו, וכיצד קיבל את הבשורה על מותו: "הוא לקח ממני 20 שקלים ואמר שהוא יוצא לבלות קצת בכפר. אחר כך קיבלתי מאנשים הודעות שבני נפגע. חשבתי שהוא רק נפצע, אבל לצערי אחרי זמן קצר קיבלנו את הבשורה העצובה שהוא מת. כואב לי מאוד".
עוד אמר האב: "הקשר בינינו היה מאוד מאוד חזק. אני לא מעכל שאיבדתי את הבן שלי והחבר שלי. אני מחנך אותו טוב, שומר עליו טוב מאוד. כל הכפר יודע שהוא אדם ישר, שמח וחכם שלא מפריע לאף אחד. כל הילדים בכיתה שלו עצובים, כולם אוהבים אותו. לא מגיע לו לעבור את זה".
קרוב משפחה של הנרצח בריאיון לאולפן ynet
(צילום: שמיר אלבז, אבי חי)

4 צפייה בגלריה
זירת האירוע בכפר עילוט
זירת האירוע בכפר עילוט
זירת הרצח בכפר עילוט
עם מותו של אבו ראס עלה מספר הנרצחים במגזר הערבי השנה ל-102. האב התייחס לכך ואמר: "תופעת הרצח והאלימות במגזר הערבי עצובה מאוד. זה לא נגמר והמשפחות ממשיכות לסבול".
קרוב משפחתו של הנער שנרצח עמראן מסלח מתח ביקורת על טיפול הממשלה באלימות במגזר ועל התנהלות ההנהגה הערבית. "האזרחים הערבים מופקרים, כלבים חיים יותר בביטחון מאיתנו. הממשלה והמשטרה מפקירות אותנו. איפה המשטרה? היא רק מחלקת דו"חות?".
הוא הוסיף: "אני לא מאמין לרשימה המשותפת. הם אומרים לנו שהם דואגים למשפחות השכולות אבל הם משקרים. הם דואגים רק לכיסאות שלהם ואנחנו לא בתמונה".
ראש מועצת עילוט איברהים אבו ראס אמר הבוקר: "זאת מכה, אנחנו בהלם. שוחחתי עם קרובי משפחה של הנרצח והם הבטיחו שיהיה שקט עד שנדע מי גרם לרצח הזה. המצב בכפר קשה".