המשטרה עצרה אתמול (ראשון) צעיר בן 27 מערערה שבנגב, בחשד שאיים ברשתות החברתיות על שוטר מתחנת ערוער. זאת לאחר שמתח ביקורת בפייסבוק על המשטרה בכלל, ועל השוטר בפרט. בית המשפט דחה את טענת המשטרה כי מדובר באיומים וקבע כי זו "ביקורת לגיטימית".
הצעיר נעצר בגלל תגובתו לפוסט שפרסם אדם אחר, ובו נראית תמונה של שוטר עומד ליד ניידת ומכוון נשק לעבר אדם. הפוסט נכתב בערבית, ולפי התרגום שהוגש לבית המשפט נכתב בו: "אל תביאו משטרה לכפרים שלכם, שלא יהרגו את הילדים שלכם. הכי קל אצלם ללחוץ על ההדק, במיוחד כשמדובר בערבי. המשטרה לא מגינה על אף אחד". הצעיר שנעצר הגיב על הפוסט: "זה מוחמד. לפני כמה ימים אותו דבר הרים אקדח על דודה. חייבים פתרון במהירות".
1 צפייה בגלריה
הפוסט
הפוסט
הפוסט ותגובתו של החשוד
הצעיר הובא היום לדיון בבית משפט השלום בבאר שבע בבקשת המשטרה להאריך את מעצרו. השופטת שרה חביב עיינה בתיק החקירה שהוגש לה וקבעה כי היא לא זקוקה לתגובת הסנגור של החשוד. "מדובר בפוסט שבא בטענות כלפי פעילות המשטרה במגזר הערבי", קבעה השופטת. "בין היתר מצוין שם כי נורו צעירים במגזר על ידי שוטרים".

שרה אורה חביבשרה אורה חביבצילום: דוברות הרשות השופטת
השופטת ציינה כי התפתחה שיחה בין מי מפרסם הפוסט לחשוד. "בין היתר מנסים השניים לברר אם ניתן להתקשר להוריו של השוטר המדובר, שמשפחתו מתגוררת בצפון. לא מצאתי חשד סביר לעבירת איומים. מדובר בביקורת לגיטימית על עבודת המשטרה. גם אם המשטרה תופסת אותה כביקורת שאיננה נכונה, יש לאפשר אותה".
השופטת חביב הוסיפה: "ראוי כי משטרת ישראל תחקור איומים גם ברשתות החברתיות, בוודאי כלפי שוטרים ועובדי ציבור, אך יש לנהוג בזהירות בשימוש בכלי המעצר ובכלים הפליליים האחרים".
עו"ד נועם אליגון שייצג את החשוד אמר כי "מדובר בהחלטה נכונה, שמבחינה היטב בין העברת ביקורת לגיטימית לבין ביצוע עבירה פלילית".