ראשי ערים באולפן ynet
(צילום: משי בן עמי)

ארגוני המורים מתייצבים אל מול מרד הערים הגדולות: לאחר ש"פורום ה-15", הכולל כמה מהערים הגדולות במדינה, הודיע אתמול (א') כי הוא מתכוון לקיים לימודים בכיתות ז' עד י' מיום רביעי, מצטרף גם יו"ר ארגון המורים רן ארז למתנגדים.
"זהו חוסר אחריות משווע של ראשי הערים, אשר החליטו לקחת את החוק לידיים ולגרור את המורים והמנהלים לעבור על החוק", אמר רן ארז. "לא לאותם ראשי ערים ולא למנהלים יש את הידע בתחום הרפואי והאפידמיולוגי. מי שצריך לקבוע בתחום זה הוא אך ורק משרד הבריאות והמומחים שלו. אם יקרה אסון ותלמיד או מורה ייפגעו חלילה וחס, אני לא רואה איזה אחריות ייקח על עצמו מי מראשי הערים האלה".
2 צפייה בגלריה
רן ארז
רן ארז
רן ארז. "רק משרד הבריאות יקבע"
(צילום: מוטי קמחי )
יו"ר ארגון המורים הבהיר: "לא אתן לסכן שום מורה, מנהל או תלמיד. עמדת ארגון המורים בנושא הקורונה היא אך ורק על פי הוראות משרד הבריאות. אני שמח להיווכח שגם המרכז לשלטון מקומי ומשרד החינוך חושבים כך. לא נאפשר למנהלים חסרי אחריות המחפשים כותרות לאלץ מורים לעבוד בניגוד לחוק". אתמול גם יו"ר הסתדרות המורים יפה בן דויד הביעה התנגדות ליוזמה.
פורום ה-15 כולל את אשדוד, באר שבע, גבעתיים, הרצליה, חדרה, חולון, חיפה, כפר סבא, נתניה, פתח תקווה, ראשון לציון, רחובות, רמת גן, רעננה ותל אביב. רחובות אמנם חלק מפורום ה-15, אבל ראש העיר רחמים מלול אמר כי התנגד "למהלך החד-צדדי" לדבריו, והבהיר כי עירו לא תצטרף ליוזמה.
"אנחנו מאוד רוצים לחזור לשגרת לימודים מלאה, אולם ברחובות יחזרו ללימודים רק בהתאם להחלטות הממשלה ומשרד החינוך", אמר מלול. "חזרה ללימודים בניגוד לחוק ולהחלטת השלטון המרכזי לא מקובלת עליי וגם בדיון ראשי הרשויות התנגדתי לה. ריח פוליטי של בחירות נודף ממנה. אנו עוסקים בחינוך, ואסור לנו כראשי רשויות לפעול בניגוד להחלטות השלטון המרכזי. אחרת, מה ההבדל בינינו לבין הפלג הירושלמי שהחליט להתעלם מהחלטת הסגר?".
2 צפייה בגלריה
 רפי סער, רן קוניק ומשה פדלון
 רפי סער, רן קוניק ומשה פדלון
רפי סער, רן קוניק ומשה פדלון
(צילום: באדיבות עיריית כפר סבא, אלי דסה)
בפאנל ראשי ערים באולפן ynet אמר ראש עיריית גבעתיים רן קוניק: "היום הילדים מסכנים את הבריאות שלהם יותר מחוץ לבית הספר מאשר בתוכו. אין היגיון להחזיר את המשק ולשלוח את הילדים להסתובב בקבוצות בקניונים ובגינות. הכל זה ישראבלוף. אין שום בעיה להביא אותם פעמיים-שלוש בשבוע ל-4-3 שעות".
- אמר פה סגן שר הבריאות יואב קיש שזה יוביל לאנרכיה. "מי שחי במדינה בשנה האחרונה ראה פחות או יותר איך העסק מתנהל. עם כל הכבוד לממשלה, הציבור איבד אמון בגלל שכל החלטה מתפרשת כהחלטה פוליטית. ראינו את זה גם בנושא האכיפה".
- זכיתם לשיתוף פעולה מצד המורים והמנהלים? ראש עיריית כפר סבא רפי סער: "אנחנו זוכים לשיתוף פעולה מכל תושבי האזור, וגם המורים והמורות ומשרד החינוך דוגלים בעמדת ראשי הרשויות להחזיר את תלמידי חטיבות הביניים. יש פה טעות בשיקול דעת. שר הבריאות והקבינט טעו. זה קורה וזה בסדר, טועים".
- רן ארז אומר שזה חוסר אחריות, שהחלטתם לקחת את החוק לידיים. ראש עיריית הרצליה משה פדלון: "אנחנו במצב חירום לאומי, והמנדט שניתן לנו על ידי הממשלה הוא שלי יש את האחריות והסמכות גם בנושאי חינוך, ניקיון, בריאות וביטחון. אם אפשר אתמול להכניס לקניון שבעת הכוכבים 2,500 איש – אי אפשר להכניס לכיתה 10 תלמידים?".
- מה ההבדל בין מהלך חד-צדדי כזה לבין מהלך חד-צדדי שמגיע מהרב קנייבסקי למשל? סער: "זה לא נכון לקשור את זה. אנחנו מדברים פה על שלטון מקומי, 15 ערים גדולות, אנשים שנבחרו על ידי תושבים ותושבות של העיר. אלה מערכות מוניציפליות שמנהלות שנה מצב חירום".