טקס פרסי הביטחון בבית הנשיא
(צילום: דובר צה"ל)

פרסי ביטחון ישראל לשנת 2020 הוענקו על ידי נשיא המדינה ראובן ריבלין בבית הנשיא, ובאופן נדיר, בשניים מהם זכה המוסד, בין היתר בזכות פרויקט שמקנה לצה"ל יכולות ייחודיות ובזכותו בוצעו פריצות דרך טכנולוגיות. יחד עם המוסד זכו בפרס חברת רפאל, חיל האוויר ויחידת האיסוף המרכזית באגף המודיעין.
פרס נוסף הוענק לתעשייה האווירית, לחיל האוויר, למפא"ת שבמשרד הביטחון, לרפאל ול׳אלביט מערכות' על פרויקט שסייע להתמודדות עם פערי ידע טכנולוגיים ואפשר קפיצת מדרגה ביכולות צה"ל.
3 צפייה בגלריה
הטקס
הטקס
הטקס בבית הנשיא
(צילום: קובי גדעון / לע"מ)

3 צפייה בגלריה
הטקס
הטקס
(צילום: קובי גדעון / לע"מ)
הפרס השלישי הוענק לשב"כ ולאמ"ן על פרויקט שכולל פיתוחים חדשניים בתחומים מגוונים ותורם תרומה משמעותית לביטחון המדינה.
פרס מפעל חיים הוענק לא' מהמוסד על "תרומה ארוכת שנים לביטחון המדינה ועל ייזום פתרונות טכנולוגיים רבים". א' הוא מומחה עולמי בתחומי הסייבר ההתקפי. הוא העמיד את המוסד בחזית העשייה של התחום בישראל ובעולם. פרס מפעל חיים מוענק בדרך כלל לאנשים בגיל מבוגר יחסית, אך א' זוכה בו כבר בשנות ה-40 לחייו.
הנשיא ריבלין בירך את הזוכים: "פרס ביטחון ישראל מוענק למצטיינים שבנו, לאלו המעניקים לנו את היכולת לישון בשלווה. הפרויקטים הזוכים, הם בשתי מילים - חוצפה ישראלית. זו לא רק היכולת הגבוהה, זו לא רק החשיבה מחוץ לקופסה, זו לא רק עבודת הצוות, זה בעיקר – תמיד תמיד להקדים את האויב, ולהראות לו את הגב. ישראל מדינה איתנה, אך כמו תמיד, אנו נעמוד על משמר חלקת האלוהים הקטנה שלנו. אנחנו נדאג, בכל דרך, כי המבקש לפגוע בנו לא יראה אור יום, וייאלץ לחיות במסתרים".
3 צפייה בגלריה
הטקס
הטקס
(צילום: קובי גדעון / לע"מ)
שר הביטחון בני גנץ: "אני גאה בכם, חיילי ועובדי מערכת הביטחון והתעשיות הביטחוניות, שליחים מלאי ערכים, שפועלים 24 שעות ביממה, שבעה ימים בשבוע, 365 ימים בשנה – בצללים, בלי לקבל את ההכרה הציבורית. על כן, הפרס הזה הוא כמילות הערכה ותודה, על אין ספור השתיקות המבורכות שגזרתם עלינו".
גנץ התייחס גם להסכמי הנורמליזציה עם איחוד האמירויות ובחריין: "אני מברך את ראש הממשלה שיצא הלילה לוושינגטון. יחד אתכם, אנשי מערכת הביטחון, נמנף את הנורמליזיציה וקידום היחסים עם מדינות שונות באזור, ליצירת חזית מול איומים משותפים, ונביא לשיתופי פעולה כלכליים שיחזקו את הביטחון ויסייעו לכלכלה הישראלית לצאת מהמשבר. את כל זה נעשה תוך שמירה על היתרונות הביטחוניים של ישראל באזור".
ראש המוסד יוסי כהן, בירך את אנשי הארגון: "אני גאה מאוד באנשי ונשות המוסד העמלים ימים כלילות למען בטחונה של מדינת ישראל. הפרס הערב בבית הנשיא הוא הכרת התודה הצנועה של כולנו לאנשים נפלאים אלה, מיטב המוחות והיצירתיות הישראלית המתבטאים כל יום בפועלם".
פרס ביטחון ישראל, על שם אליהו גולומב, מחולק זה למעלה משישה עשורים, עבור פעילויות, מערכות ופרויקטים מבצעיים, שהינם פרי פיתוח טכנולוגי חדשני ושתרמו במידה רבה במיוחד לביטחון המדינה. הפרויקטים הזוכים מתמודדים עם איומים מהותיים על מדינת ישראל ומספקים מענה מבצעי ייחודי, המבוסס על הישגים טכנולוגיים מרשימים.