4 צפייה בגלריה
בצלאל סמוטריץ'
בצלאל סמוטריץ'
"תוציאו את זה מהראש". בצלאל סמוטריץ'
(צילום: קובי קואנקס)
יו"ר הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ' הדגיש היום (ה') בפוסט שכתב בפייסבוק כי "לא תקום ממשלת ימין בתמיכת מנסור עבאס", יו"ר רע"מ. "תוציאו את זה מהראש", הוא כתב. הוא קרא לנפתלי בנט וגדעון סער "לשים את העניינים האישיים בצד ולהיכנס לממשלת ימין".
בזמן שהתוצאות הסופיות של בחירות 2021 ממשיכות לזרום, והפוליטיקאים מנסים לייצר תרחישים להרכבת קואליציות ולהימנע מבחירות נוספות, הכריז סמוטריץ' כי "לא תקום ממשלת ימין שתתבסס על רע"מ של עבאס. נקודה. לא מבפנים, לא מבחוץ, לא בהימנעות, ולא באיזה 'ישראבלופ' אחר. תומכי טרור ששוללים את קיומה של מדינת ישראל כמדינה יהודית אינם שותף לגיטימי לשום ממשלה".
4 צפייה בגלריה
מנסור עבאס בחגיגות בכפר מע'אר בבוקר שאחר הבחירות
מנסור עבאס בחגיגות בכפר מע'אר בבוקר שאחר הבחירות
מנסור עבאס חוגג את תוצאות הבחירות
(צילום: אביהו שפירא)

סמוטריץ' תקף את המחנה הנגדי: "לצביעות של השמאל, שרודף אחרי נתניהו שהביא הישגים אדירים למדינת ישראל, וכדי להחליף אותו מוכן למכור את מדינת ישראל למי שמזדהים עם הגרועים שבאויביה - כבר התרגלנו למרבה הצער. הקולות חסרי האחריות של גורמים מסוימים בימין בימים האחרונים, שתומכים בהישענות כזו על 'עבאס הנחמד' משקפים בלבול מסוכן. חברים, תוציאו את זה לכם מהראש. לא יהיה. לא במשמרת שלי".
עוד אמר יו"ר ראש הציונות הדתית כי "נפתלי בנט וגדעון סער חייבים לשים את העניינים האישיים בצד ולהיכנס לממשלת ימין. הם יכולים וצריכים להציב כתנאי לכך דרישות שיהפכו את הממשלה הזו לימנית באמת - במשפט, בהתיישבות, בביטחון, בזהות היהודית, בהוצאת המסתננים, בכלכלה, ועוד. הציונות הדתית תגבה אותם בדרישות האלה, ואני משוכנע שכך גם המפלגות החרדיות".
4 צפייה בגלריה
גדעון סער נפתלי בנט
גדעון סער נפתלי בנט
"נפתלי, גדעון, שימו הכול בצד ובואו לממשלת ימין"
(צילום: קובי קואנקס)



הוא הוסיף כי "הצעד הזה מתחייב מטובת מדינת ישראל, אבל גם מהדמוקרטיה ומתוצאות הבחירות. בנט וסער, ביחד ולחוד, הציבו את עצמם בבחירות האלה כמועמדים לראשות הממשלה מהימין במקום נתניהו. לגיטימי לחלוטין. אבל הם נכשלו והעם אמר את דברו בצורה ברורה. נתניהו קיבל פי 5 קולות מכל אחד מהם. ציבור הימין אמר להם 'לא' נחרץ וביקש שנתניהו ימשיך להוביל את המחנה".
"סער ובנט צריכים לכבד את התוצאה הדמוקרטית, להצטרף לממשלה לאומית ולהוציא את מדינת ישראל מהבוץ", המשיך סמוטריץ', "יש יותר מדי עניינים דחופים על הפרק והציבור לא יסלח למי שלא יגלה את האחריות הנדרשת וייתן לשיקולים אישיים, לשנאות וחרמות, לגבור על טובת המדינה".
הוא אף פנה אליהם ישירות: "נפתלי, גדעון, אני מוכן לשבת עוד היום ולתאם את הדרישות המהותיות שלנו מנתניהו, כך שניתן יהיה להקים מיד לאחר הפסח ממשלת ימין אמיתית, טובה ומתפקדת שתתמודד עם האתגרים הרבים המונחים לפתחנו. שימו הכול בצד ובואו".
בתוך כך, הלילה החלה בדיקה של המעטפות הכפולות והיא צפויה להסתיים עד יום שישי לפנות בוקר. לאחר ספירת כ-120 אלף מעטפות כפולות, ובסך הכול 93.4% מהקולות, חל שינוי בתמונת המנדטים: רע"מ איבדה מכוחה וירדה לארבעה מנדטים, בעוד מרצ התחזקה ועלתה לשישה מנדטים.
בשאר המפלגות המצב נותר זהה - לליכוד יש נכון לעכשיו 30 מנדטים, ליש עתיד 17 מנדטים, לש"ס 9 מנדטים, לכחול לבן 8 מנדטים, ליהדות התורה 7 מנדטים, לימינה 7 מנדטים, לעבודה 7 מנדטים, לישראל ביתנו 7 מנדטים, לציונות הדתית 6 מנדטים, לרשימה המשותפת 6 מנדטים ולתקווה חדשה 6 מנדטים.