ירי על מסעדת המבורגרים בגליל
(צילום: משה מזרחי)

רן ששון, אחד מבעלי מסעדת "כביש 90" שרוססה ביריות בלילה שבין שישי לשבת, אמר כי הוא לא יודע מי ירה על המסעדה ומדוע, אבל סיפר היום (ראשון) לאולפן ynet: "פרוטקשן (דמי חסות) זו תופעה רווחת פה באזור. זה פשוט הטרור שאנחנו חיים בו, בגליל. זו אלימות שבאה להפחיד ולהביא גם תוצאות".
אלמונים ריססו בשבת בצרורות מנשק אוטומטי את חלונות מסעדת ההמבורגרים הידועה בצומת מחניים שבגליל העליון. עובדי המסעדה היו באותה עת בחלקה האחורי, ולמרבה המזל לא נפגעו. המשטרה פתחה בחקירה, ולדבריה "הרקע לא ידוע". חרף הנזק, המסעדה נפתחה כרגיל כבר אתמול.
4 צפייה בגלריה
תוצאות הירי על מסעדת כביש 90
תוצאות הירי על מסעדת כביש 90
הירי על מסעדת כביש 90
(צילום: אביהו שפירא)
4 צפייה בגלריה
רן שושן
רן שושן
"אין לי קצה חוט". רן ששון
ששון אמר כי אין לו מושג מי ירה לעבר המסעדה ומדוע. "תשמע, אני חייב להגיד לך שאני ממש לא יודע. מעולם לא פנו אלינו, אין לנו סכסוכים, לפחות לפי מה שאני יודע. פרוטקשן? כן, אני יודע שיש פה אווירה כזאת, באזור, אבל לנו באופן אישי אף פעם לא היו לנו עניינים כאלה".
-הפרוטקשן ברחבי ישראל, בעיקר בצפון ובדרום, הוא סיפור קיים. יכול להיות שרוצים להעביר לכם מסר? "וואלה, כן, יכול מאוד להיות. אבל שוב, לא פנו אלינו ואין לי קצת חוט להבין מאיפה זה מגיע. לפי מה שאני מבין וממה שהמשטרה שואלת, אני מבין שזה הכיוון. וזה גם משהו שמאוד רווח פה באזור, זה פשוט הטרור שאנחנו חיים בו, פה בגליל. זה פשוט טרור, זו אלימות שבאה להפחיד ולהביא גם לתוצאות".
4 צפייה בגלריה
מסעדת כביש 90
מסעדת כביש 90
(צילום: אביהו שפירא)
ששון סיפר כי הירי התרחש בשעה 02:30 לפנות בוקר, כשהוא עצמו לא היה במקום. "היו פה חמישה עובדים שבדיוק סגרו את המקום. הם פשוט חיכו שיכבו את האור במסעדה וממש דקה-שתיים אחרי שכיבו את האור במרפסת החיצונית, נעמד אדם עם רובה אוטומטי וריסס את המקום בכשתי מחסניות. העובדים עוד היו מאחור וסגרו שם את המטבח. קיבלתי טלפון שהיו יריות במסעדה, שוק טוטלי".
"אני מתכוון לעשות מה שאנחנו יודעים לעשות הכי טוב וזה לפתוח את המסעדה", הבהיר ששון. "כבר מאתמול, ב-04:00 בבוקר, איך שזה קרה, הבאנו לפה את כל החברים שלנו, משפחה, עובדים, ניקינו את המקום ופתחנו כרגיל. אין לי משהו אחר לעשות. ווואלה, אנשים באים, מפרגנים ומחבקים. כיף גדול לראות את זה".
-אתה חושש לחייך או לחיי העובדים שלך? "תראה, אנחנו אנשים נורמטיביים. בחיים לא הייתי בסיטואציה כזאת, וכן, זה קצת מפחיד ומטריד ומעלה שאלות שלא נאלצתי להתמודד איתן לפני. אני מבין שזה לא נועד לפגוע במישהו, אלא יותר להעביר מסר או משהו כזה, אבל כן, זה בהחלט מעורר חשש. אלו תחושות שלא הרגשתי בחיים, גם כשהייתי בקרבי בצבא. כי בסוף אתה מבין שאין מי ששומר עליך. אתה יודע, זה קורה פה כל יומיים ואין שום גורם ברשויות אכיפת החוק שמצליח להתמודד עם זה. בסוף אתה מוצא את עצמך לבד במערכה".
ששון אומר כי המשטרה לא מצליחה לטפל בנושא גביית החסות כבר 15 שנה. "עושים פה צחוק מהמשטרה, באמת, איפה המשטרה? המשטרה עסוקה בלתת דו"חות תנועה, היא בטח לא פה. יש דיבורים ורצון, אבל בפועל, עסקים פה משלמים. יש פה כרגע כוחות, אבל אני שואל את עצמי מה יהיה מחר ובעוד חודש".
ממשטרת ישראל נמסר: "מרגע קבלת האירוע במוקד 100 של משטרת ישראל, נפתחה חקירה מעמיקה שבמסגרתה נבדקים כלל הכיוונים האפשריים. המסעדה פועלת מזה כ-5 שנים ובמשך תקופה זו לא התקבלה תלונה על איומים או דרישה לדמי חסות כמו גם במקרה הזה. בשנה האחרונה, משטרת ישראל משקיעה מאמצים רבים, ברובד הגלוי והסמוי כאחד, בלחימה בתופעת דמי החסות. כחלק מהמאבק המשטרתי להוקיע את הפעילות העבריינית, העביר מפקד מחוז את לשכתו לתחנת ירדן ובמשך חודשים ארוכים מיקדו שוטרי המחוז את פעילותם באזור ונרשמת ירידה משמעותית באירועי פרוטקשן באזור זה".