6 צפייה בגלריה
קווי האוטובוס הוגבלו, תחנות רכבת נסגרו
קווי האוטובוס הוגבלו, תחנות רכבת נסגרו
תוסר מגבלת התפוסה בתחבורה הציבורית
(צילום: בראל אפרים)
משרד הבריאות הודיע הערב (ראשון) כי בכוונתו להביא לאישור הממשלה הקלות נוספות וביטול הגבלות קורונה. בין היתר יבוטלו מגבלות התפוסה למקומות הפועלים במסגרת התו הירוק, בהם אצטדיוני ספורט ואולמות תרבות. מגבלת התפוסה תבוטל גם בתחבורה הציבורית, כולל ברכבת. כמו כן, יוגדרו תנאים לפעילות והכנסת מזון גם בבתי הקולנוע שסגורים יותר משנה.
אטרקציות במבנים סגורים ופעילויות בחדרי כושר ובריכות שחייה יתאפשרו גם ללא מחוסנים, ויפעלו בהתאם לתו הסגול. ההקלות ייכנסו לתוקפן ב-6 במאי, יום חמישי הבא, ככל שמצב התחלואה ימשיך להיות נמוך.
פרופ' אש: "גם בעת הזו ייתכנו הדבקות המוניות"
(צילום: לע"מ)

6 צפייה בגלריה
חדרי הכושר נפתחו למתאמנים עם התו הירוק
חדרי הכושר נפתחו למתאמנים עם התו הירוק
חדרי הכושר נפתחים גם ללא מחוסנים
(צילום: AFP)
את תוכנית ההקלות גיבשו בכירי משרד הבריאות. לפי התוכנית, ילדים ומנועי חיסון יוכלו להיכנס לפעילויות תו ירוק בבדיקות קורונה מהירות. המשמעות - עולם התרבות ייפתח גם לילדים, והוא יפעל במתכונת הבאה: במתחם סגור - תותר כניסה של עד 50 צופים. במתחם פתוח - תותר כניסה של עד 500 צופים.
התקהלות באירועים פרטיים תתאפשר עד 500 איש בשטח פתוח ועד 50 איש במבנה סגור. עסקים הפועלים במסגרת התו הסגול יוכלו להכניס יותר אנשים לעסק בו זמנית - ומגבלת התפוסה תהיה אדם לכל 7 מטר. במשרד הבריאות הדגישו כי עדיין תהיה חובה לעטות מסכה בחלל סגור ולשמור על מרחק של שני מטרים.
6 צפייה בגלריה
אצטדיון סמי עופר
אצטדיון סמי עופר
תוסר מגבלת התפוסה במגרשים. אצטדיון סמי עופר
(צילום: אביהו שפירא)
6 צפייה בגלריה
פיילוט חדש של חברת אל על לתוצאות מהירות של בדיקות קורונה לפני עלייה למטוס
פיילוט חדש של חברת אל על לתוצאות מהירות של בדיקות קורונה לפני עלייה למטוס
ילדים יוכלו להיכנס לפעילויות תו ירוק לאחר בדיקה מהירה
(צילום: שאול גולן)
שר הבריאות יולי אדלשטיין אמר כי "בזכות החיסונים התחלואה בישראל הגיעה לשפל שכמותו לא היה מאז תחילת הקורונה, וזאת כאשר רוב מוחלט של המשק פתוח. במצב כזה ניתן להרחיב עוד את ההקלות על הציבור. הדאגה העיקרית שלנו היא מכניסת וריאנטים דרך נתב"ג ולכן שם לא נאפשר הקלות בשלב זה".
מוקדם יותר היום התייחס פרויקטור הקורונה, הפרופ' נחמן אש, גם למגבלות ההתקהלות במסגרת התו הירוק, וציין כי נשקלת הרחבה של מספר המתקהלים המחוסנים והמחלימים. "נודיע בקרוב גם על הארכת התוקף של התו הירוק, כשנסיים את הבחינה", אמר. "אנחנו צריכים לקבל החלטה לאוכלוסיות השונות. אני מעריך שהתוקף יוארך לתקופה נוספת וזה בהתאם לממצאים שעוקבים אחריהם, בקרב מחוסנים ומחלימים כדי לוודא שאנחנו באזור בטוח".
6 צפייה בגלריה
יולי אדלשטיין
יולי אדלשטיין
"הדאגה העיקרית שלנו - כניסת מוטציות". אדלשטיין
(צילום: קובי קואנקס )
הוא הדגיש: "המגפה לא הסתיימה, אבל מצבנו טוב מאוד, בזכות החיסונים בראש ובראשונה ולצד זה ההתנהלות היומיומית החשובה שלנו גם בעת הזו. עדיין ייתכנו הדבקות המוניות".
אתמול אובחנו 38 ישראלים כחיוביים לקורונה - המספר הנמוך ביותר מאז 30 במאי 2020. בסך הכול בוצעו אתמול כ-8,400 בדיקות קורונה ושיעור החיוביים היה מעט מתחת ל-0.5%. לשם השוואה, ב-30 במאי אובחנו בישראל 29 חיוביים. אלא שאז, בשבת שחלה אחרי חג השבועות, בוצעו רק 1,041 בדיקות קורונה ושיעור החיוביים היה 2.8%.
מנתוני משרד הבריאות עולה כי הבוקר מאושפזים 248 חולי קורונה בבתי החולים ברחבי הארץ. 153 מהם במצב קשה. 91 חולים מחוברים למכונות הנשמה. מאז פרוץ המגפה נפטרו בישראל 6,350 חולי קורונה - אחד מהם אתמול, שניים ביום שישי, וחמישי היה היום הראשון זה 10 חודשים שאף חולה קורונה לא נפטר בארץ. בישראל אין יישובים אדומים או כתומים, ולפי משרד הבריאות יש חמישה יישובים שצבעם ברמזור הוא צהוב: אטרש (שבט), לקיה, סולם, פרדס חנה כרכור ובוקעאתא.