אדלשטיין מסרב לנקוב בתאריך פתיחת הגנים
(צילום: אלי מנדלבאום)

הנתונים שמפרסם משרד הבריאות בימים האחרונים מראים כי היעדים שהוצבו לתחילת השלב הראשון במתווה היציאה מהסגר כמעט הושגו. מקדם ההדבקה (R) ירד לפי משרד הבריאות ל-0.7, כשהיעד לפתיחת גני הילדים והעסקים הקטנים הוא 0.8. עם זאת, היעד למספר הנדבקים היומי הוא 2,000 - ובינתיים מספר הנדבקים מעט גבוה מכך (2,285 שלשום).
יעד נוסף שצוין הוא שיעור בדיקות חיוביות של עד 10% לשלבים הראשונים, ואחר כך עד 5%. בנוסף, בדו"ח אמ"ן נכתב כי ארגון הבריאות העולמי מציין עמידה של מתחת ל-5% חיוביים לאורך זמן כאחד המדדים להשתלטות על המגפה.
הן אתמול והן שלשום שיעור החיוביים היה 5.4%, אבל זה לא כל הסיפור. למעשה, בימים האחרונים שיעור בדיקות הסקר (בדיקות שמתבצעות בין היתר בבתי אבות ובמוסדות דיור מוגן) ביחס לכלל הבדיקות גבוה יחסית, ושם שיעור החיוביים נמוך במיוחד. עקב העובדה שבשבוע האחרון ירד מספר הבדיקות שהתבצעו בכ-30%, לבדיקות הסקר השפעה גדולה בהרבה.

נתניהו: "נצא מהסגר כמה שיותר מהר - ובאחריות"

שלשום, לפי נתונים שפרסם מואיז הקטן בטוויטר, שיעור החיוביים בבדיקות שאינן בדיקות סקר עמד על 8.3% - וזאת בזמן ששיעור החיוביים הכללי היה כאמור 5.4%. שיעור הבדיקות בסקרים עמד על 0.5% - כלומר 71 דיירים ועובדים בבתי אבות נמצאו חיוביים לקורונה מתוך 15,116 בדיקות. מדובר בלא פחות מ-36% מסך כל הבדיקות.
לפי נתוני משרד הבריאות בוצעו בשבעת הימים האחרונים כ-228 אלף בדיקות קורונה ראשונות, כלומר בדיקות שאינן כוללות בדיקות למחלימים. 16,064 בדיקות היו חיוביות – כלומר שיעור החיוביים הממוצע עומד על כ-7%.
בערים שבהן התחלואה גבוהה ומתבצעות יותר בדיקות, שיעור הבדיקות החיוביות גבוה מנתון זה. בירושלים, שם בוצעו בשבעת הימים האחרונים כ-26 אלף בדיקות קורונה, שיעור הבדיקות החיוביות עמד על 9%. בבני ברק בוצעו כ-11,700 בדיקות קורונה באותם ימים ושיעור החיוביים עמד על 14.6%. עם זאת, מדובר בנתון נמוך מאוד ביחס לתחילת החודש, אז השיעור עמד על יותר מ-25% - אך עדיין הנתון גבוה מהממוצע.
במודיעין עילית בוצעו 7,345 בדיקות בשבוע האחרון – כלומר שיעור הבדיקות החיוביות עומד על 11.8% מדובר בירידה חדה לעומת הנתון בתחילת החודש. עם זאת, גם כאן מדובר בנתון הגבוה בהרבה מהממוצע הארצי.
בתל אביב התמונה שונה. בעיר נערכו כ-12 אלף בדיקות בשבעת הימים האחרונים ושיעור הבדיקות החיוביות עומד על 4.2% - נמוך מהממוצע הארצי. בחיפה נערכו למעלה מ-10,000 בדיקות ושיעור החיוביים בעיר עומד בשבעת הימים האחרונים על כ-2.2%. יש לציין כי הן בתל אביב והן בחיפה התבצעו בדיקות סקר רבות ותושבים נקראו להיבדק גם אם אין להם תסמינים או שהיו במגע עם חולה קורונה מאומת.
פורסם לראשונה: 21:41, 14.10.20