סוכן דוגמניות שהיה מקורב למיליארדר ג'פרי אפשטיין נעצר בצרפת ונלקח לחקירה. הוא חשוד בעבירות רבות, כולל באונס של נערות, ובסחר מיני בנערות. התובעים בפריז הודיעו שז'אן לוק ברונל נעצר אתמול. המשטרה עצרה אותו בשדה התעופה שרל דה גול, ולא ציינה אם הוא נעצר כשנחת בפריז או עמד לעלות לטיסה. גורם צרפתי אמר שברונל נעצר לפני שעלה על מטוס לסנגל.
ברונל בן ה-74 נעצר במסגרת חקירה נרחבת שמתנהלת בצרפת, בחשד לניצול מיני של נשים ונערות על ידי אפשטיין ומקורביו. מאז פתיחת החקירה באוגוסט 2019 נשים רבות העידו שהיו קורבנות של המיליארדר היהודי ואנשיו. בשנה שעברה פשטה המשטרה הצרפתית על משרדי "קרין מודלס", סוכנות שהקים ברונל, ועל דירה שהייתה בבעלות אפשטיין סמוך לשער הניצחון.
2 צפייה בגלריה
ג'פרי אפשטיין ז'אן לוק ברונל
ג'פרי אפשטיין ז'אן לוק ברונל
ג'פרי אפשטיין וז'אן לוק ברונל
(צילום: AP)
"הקורבנות חיכו זמן רב למעצר של ז'אן לוק ברונל. הן מקבלות בהקלה את המעצר ומאמינות בהליך המשפטי", אמרה אן קלייר לז'ון, עורכת דין שמייצגת כמה מהקורבנות. "אלה חדשות אדירות, אני בוכה משמחה", אמרה טישיה האוסמן, דוגמנית הולנדית לשעבר שהעידה שכשהייתה בת 18 ברונל סימם ואנס אותה.
ברונל נחשב לדמות משמעותית בחקירה הצרפתית מכיוון שהיה מיודד עם אפשטיין, ששם קץ לחייו ב-10 באוגוסט 2019 בבית הסוהר במנהטן. אפשטיין ביקר לעיתים קרובות בצרפת והיו לו כמה דירות בפריז.
2 צפייה בגלריה
בניין דירות שהיה בבעלות ג'פרי אפשטיין פריז צרפת
בניין דירות שהיה בבעלות ג'פרי אפשטיין פריז צרפת
בניין דירות שהיה בבעלות אפשטיין בפריז
(צילום: AP)
אפשטיין התאבד בתא המעצר אחרי שבית המשפט סירב לשחרר אותו עד לפתיחת המשפט שלו, מחשש שינצל את קשריו והונו ויברח מארה"ב. אפשטיין אמור היה להישפט על ניצול וסחר של עשרות נערות בין 2002 ל-2005. לפי התביעה הוא מואשם שפיתה אותן להגיע לבתים הפרטיים שלו ושילם להן תמורת יחסי מין. בכתב האישום בארה"ב נאמר שאחד האנשים שסיפקו לאפשטיין את הנערות היה ברונל.
עורך דינו של ברונל אמר בעבר שהוא דוחה את ההאשמות שמיוחסות לו ומתפרסמות בתקשורת. ב-2015 ברונל הגיש תביעה נגד אפשטיין, וטען שהעבירות המיוחסות לאפשטיין פגעו במוניטין של סוכנות הדוגמנות שלו ונקשרו בשמו ללא שום הצדקה.