ראש ממשלת ניו זילנד ג'סינדה ארדרן הודיעה היום על סגר של שבוע בעיר הגדולה במדינה, אוקלנד. הסגר, שיתחיל מחר, הוטל בעקבות דיווח על אדם אחד שנדבק בקורונה. לא ברור כיצד הוא נדבק בנגיף, ובמערכת הבריאות יערכו ריצוף גנומי. הוא פיתח תסמינים ביום שלישי, ומאז ביקר בכמה מקומות ציבוריים ולא היה בבידוד. ביום שישי הגיע לבדיקה אצל רופא - ולאחר מכן הלך למכון כושר. ארדרן אמרה שאין מנוס מהטלת סגר נוסף בעיר.
הרשויות יבדקו אם יש קשר בין הנדבק האחרון באוקלנד לשאר הנדבקים שאובחנו החודש, 12 בסך הכול. לטענת ארדרן הסיבה להתפרצות הקטנה היא אזרחים שלא מצייתים לחובת הבידוד. "זה מתסכל", אמרה. היא הוסיפה שהרשויות יכולות להעניש את מפרי החוק – אך במקביל רוצות שאנשים שמפתחים תסמינים ירגישו בנוח לדווח על כך. "אנחנו תמיד נבדוק אם אנחנו יוצרים אווירה שבה אנשים מוכנים להיות פתוחים וכנים", הוסיפה ראש הממשלה.
1 צפייה בגלריה
ראש ממשלת ניו זילנד ג'סינדה ארדרן
ראש ממשלת ניו זילנד ג'סינדה ארדרן
ראש ממשלת ניו זילנד ג'סינדה ארדרן
(צילום: AFP)
קרוב ל-2 מיליון איש חיים באוקלנד. לפני כשבועיים הממשלה של ארדרן הטילה על אוקלנד סגר של שלושה ימים, אחרי ששלושה בני משפחה אחת נדבקו בנגיף. הם נדבקו בווריאנט הבריטי של הקורונה, שלפי ההערכות מידבק הרבה יותר מהזן המקורי של הנגיף.
על אוקלנד יחולו הגבלות בדרגה 3, ותושבי העיר יהיו רשאים לעזוב את הבתים רק במקרים דחופים. עסקים שאינם חיוניים ייסגרו, וכך גם בתי ספר ואתרים ציבוריים. בשאר המדינה יחולו הגבלות בדרגה 2 - שמגבילה התקהלויות ל-100 איש, כולל מסעדות ובתי קפה.
במהלך משבר הקורונה ניו זילנד, מדינת אי עם כ-5 מיליון תושבים, נחשבת לסיפור הצלחה עולמי: מתחילת המגפה אובחנו בשטחה כ-2,000 נדבקים בלבד ו-26 מתו מהנגיף.