לצד המהומה הרבתי שפרצה בדיון בישיבת הממשלה סביב מינוי שר המשפטים, השרים אישרו היום (ג') הקלות חדשות על אזרחי ישראל בעקבות הירידה הדרמטית בתחלואת הקורונה.
ההקלה המרכזית שאושרה, בעקבות המלצת משרד הבריאות, היא הסרת כל הגבלות התפוסה בתחבורה הציבורית החל מיום מחמישי הקרוב. עד כה התפוסה הזו הוגבלה ל-75%. משמעות הסרת ההגבלה היא שגם לא יהיה צורך להזמין שוברים על מנת לנסוע ברכבת.
1 צפייה בגלריה
קו 70 ברמת גן
קו 70 ברמת גן
תחנת אוטובוס ברמת גן. חוזרים להידחס באוטובוסים
(צילום: נדב אבס)
בנוסף, אישרו השרים לאפשר כניסת ילדים עד גיל 16 ומנועי חיסון למקומות הדורשים הצגת "תו ירוק", באמצעות תוצאות בדיקת PCR שליליות שבוצעו עד 72 שעות לפני הביקור. התקנות החדשות יהיו בתוקף עד 6 במאי.
הממשלה לא דנה בהמלצת משרד הבריאות להקשיח את המדיניות בכל הנוגע לנמל התעופה בן גוריון, כדי למנוע כניסת וריאנטים של הנגיף מחו"ל. שר הבריאות יולי אדלשטיין ביקש בישיבה לדון בכך, אך ראש הממשלה בנימין נתניהו הבהיר שהנושא יידון בישיבה נפרדת - אולי אפילו הלילה.
לפי הצעת משרד הבריאות, יש לאסור יציאה של ישראלים למדינות "מסוכנות" למעט מקרים חריגים, והחוזרים מהן יחויבו בבידוד של שבועיים גם אם חוסנו או החלימו מקורונה. במשרד ממליצים לחלק את מדינות העולם לשתי קבוצות. על רוב המדינות לא יהיו הגבלות, אך בכל הנוגע לשבע המדינות המסוכנות - הודו, אוקראינה, אתיופיה, ברזיל, דרום אפריקה, טורקיה ומקסיקו - המדיניות תהיה כאמור מחמירה יותר. רשימת המדינות הזו תתעדכן לפי ההצעה אחת לשבועיים.
דעה בדקה: "יום הדין התחברותי הגיע"
(צילום: שמוליק דודפור)

"על מנת לשמור על תחלואה נמוכה ולאפשר את המשך ההקלות במשק כבר בשבוע הבא, משרד הבריאות מבקש להביא לאישור הממשלה היום את האסטרטגיה למדיניות מחמירה בגבולות המדינה, ופתיחה רחבה בפנים", אמרו במשרד. במשרד לא השיבו לפניית ynet באשר להפסקת טיסות ישירות מאותן מדינות באופן מיידי, והסבירו כי הנוהל הסופי עשוי להשתנות בהתאם להחלטת הממשלה.
בדיון היום לא עלתה גם להצבעה שורת הקלות נוספות שמשרד הבריאות הצהיר ביום ראשון כי בכוונתו להמליץ עליהן לשרים. במשרד אמרו אז כי במסגרת ההקלות המוצעות יבוטלו מגבלות התפוסה למקומות הפועלים במסגרת התו הירוק, בהם אצטדיוני ספורט ואולמות תרבות.
כמו כן, לפי הודעת המשרד, יוגדרו תנאים לפעילות והכנסת מזון גם בבתי הקולנוע שסגורים יותר משנה. אטרקציות במבנים סגורים ופעילויות בחדרי כושר ובריכות שחייה יתאפשרו גם ללא מחוסנים, ויפעלו בהתאם לתו הסגול. לפי ההצעה - שטרם אושרה - ההקלות הללו ייכנסו לתוקף ב-6 במאי, יום חמישי הבא, ככל שמצב התחלואה ימשיך להיות נמוך.