תיעוד מפיצוץ רקטה באזור שכם

שר הביטחון בני גנץ הזהיר בצהריים (שבת) את תושבי הגדה המערבית מפני הלהטת השטח ומפני הסלמה ביהודה ושומרון, אחרי העימותים אתמול בשורת יישובים שבהם נהרגו 10 פלסטינים. "למדינת ישראל אין עניין בהסלמה, אבל היא מוכנה לכל תרחיש. הפלסטינים ביהודה ושומרון יכולים ליהנות משקט וכלכלה יציבה בעוד שבעזה התושבים סובלים בגלל שלטון חמאס", אמר גנץ בתום הערכת מצב שקיים בפיקוד המרכז.
5 צפייה בגלריה
בני גנץ מבקר באוגדת איו"ש
בני גנץ מבקר באוגדת איו"ש
גנץ עם מפקד פיקוד המרכז תמיר ידעי. "מי שמלהיט את השטח מסכן את הפרנסה"
(צילום: אלעד מלכה)
בהערכת המצב השתתפו מפקד הפיקוד אלוף תמיר ידעי, מתאם פעולות הממשלה בשטחים אלוף רסאן עליאן ומפקד אוגדת איו"ש תא"ל יניב אלאלוף. גנץ הוסיף בסיום כי "לצד הלחימה ברצועת עזה, אנחנו רואים גם עליית מדרגה בגזרות נוספות ובתוכן איו"ש. מי שמלהיט את השטח מסכן את ביטחונכם ופרנסתכם בשל אינטרסים פוליטיים שלו ובשל המצוקה שלו. אם הטרור ירים את ראשו - אנחנו נוריד אותו, וניאלץ לבטל צעדים שנועדו לסייע לכלכלה ולחברה הפלסטינית לאחר שנת הקורונה".
בהתייחסו לאירועים בעזה אמר שר הביטחון: "גבינו ביממה האחרונה מחיר קשה מאוד מחמאס, ויש עוד תוכניות פעולה רבות כדי שנביא לשקט מוחלט וליציבות ביטחונית".
פלסטינים מעזון ליד רקטה שהתפוצצה: "זה הגיע מעזה"

5 צפייה בגלריה
מהומות בחברון
מהומות בחברון
עימותים בחברון, אתמול
(צילום: רויטרס)
דבריו של גנץ מגיעים על רקע מותם של 10 פלסטינים בעימותים עם כוחות צה"ל. בימים האחרונים נרשמו גם כמה ניסיונות פיגוע, האחרון שבהם בצהריים, באזור חברון, במסגרתו ניסה מחבל לדרוס בני אדם בצומת זיף. לא היו נפגעים והמחבל נוטרל.
כהזדהות עם מותם של הפלסטינים בגדה אתמול, ירה חמאס לראשונה בסבב הלחימה הנוכחי לעבר השומרון. במטח הראשון לעבר ערי המרכז נשמעו אזעקות גם בהתנחלויות מגדלים, עלי כפר תפוח ורחלים, ובמסגרת מטח מאוחר יותר נשמעו אזעקות בקרני שומרון, אלפי מנשה ומעלה שומרון. אחת הרקטות התפוצצה בכפר עזון ליד קלקיליה, וצעירים מהמקום הקיפו את זירת הפגיעה, קראו "זה הגיע מעזה" והיללו את מוחמד דף. רקטה אחרת התפוצצה באזור שכם.